Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan får du til å bli stoppa så ofte? :P

Er faktisk første gangen jeg har blitt stoppet nå :P har kjørt bil i 8 måneder uten å se purken før igår og idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutinekontroll hører til sjeldenheten for min del, sist var nok da jeg kom med en skamlav e23 og brøyta nysnø bortover mot en kontroll i 2011 :) 

Ellers støtte jeg på en hyggelig politimann i fjor våres da jeg tusla nedover E18 i godt sig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk prøvd ut det også, "i følge veitrafikkloven paragraf §15 så er det slik!" :P overraskende mange politifolk som ikke kan regla sine, og blir usikre hmmmm :)

De stopper meg... jeg sitter i bilen...de kommer til døra. Jeg ser på dem. De banker på ruta. Jeg sveiver ned ruta..Så spør jeg før de får sagt noe "hva er grunnlaget for at dere stopper meg?" Da svarer de alltid "rutinekontroll"... (med mindre jeg blir stoppa for å kjøre fort eller no..har aldri tekniske mangler på bilene) Deretter sier jeg "ja her er førerkort og vognkort" de sjekker..kommer tilbake og sier "ja la oss se i bagasjen og får til svar "nei det er dessverre ikke tillatt under en rutinekontroll med mindre dere har skjellig grunn til mistanke om kriminelle forhold relatert til bilens oppbevaringsplass... " Da holder de kjeft, gir tilbake papirene og ønsker meg lykke til videre...

Så moralen er...spør ALLTID hvorfor de stopper deg....er det rutinekontroll så kan de kun sjekke papirer og om du er synlig beruset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stopper meg... jeg sitter i bilen...de kommer til døra. Jeg ser på dem. De banker på ruta. Jeg sveiver ned ruta..Så spør jeg før de får sagt noe "hva er grunnlaget for at dere stopper meg?" Da svarer de alltid "rutinekontroll"... (med mindre jeg blir stoppa for å kjøre fort eller no..har aldri tekniske mangler på bilene) Deretter sier jeg "ja her er førerkort og vognkort" de sjekker..kommer tilbake og sier "ja la oss se i bagasjen og får til svar "nei det er dessverre ikke tillatt under en rutinekontroll med mindre dere har skjellig grunn til mistanke om kriminelle forhold relatert til bilens oppbevaringsplass... " Da holder de kjeft, gir tilbake papirene og ønsker meg lykke til videre...

Så moralen er...spør ALLTID hvorfor de stopper deg....er det rutinekontroll så kan de kun sjekke papirer og om du er synlig beruset...

Leste faktisk om dette på et annet forum.

Jeg synes det er litt drøyt å ransake en bil uten noen grunn... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare vært heldig. Straffeprosessloven § 195 annet ledd hjemler Politiets adgang til ransaking av person som ikke er mistenkt for noe straffbart forhold, men ransakingen må foregå i forbindelse med etterforsking av en konkret straffbar handling. Mistankekravet er det samme som ved ransaking av en mistenkt. Kriminalitetskravet er at handlingen mistanken gjelder kan føre til straff av fengsel i mer enn 6 måneder. Dette åpner for ransaking i forbindelse med relativt ubetydelig kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøver seg alltid på den måten, da jeg ikke kunne den regla spurte jeg en gang om ransakelsesordre til bilen, da dro de fram et sånn "universal" skriv, leste igjennom og sa nei detta holder skal ha et skriv på den aktuelle bilen med reg nr og understellsnr :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 Shulz...

tk1U.jpg

Det der har lite med både Z1 og Schulz å gjøre... Men BMW hadde noen andre artige eksprimenter når det gjalt E34, blandt annet M5 Cab og 530IX Enduro :D

post-47692-0-95024800-1393183088_thumb.j

post-47692-0-10870600-1393183108_thumb.j

Også har vi Hartge H5S med 6,0 liters V12. 0-100 på 4,6 sekunder, en del raskere enn W124 AMG "Hammer" 8)

post-47692-0-81013200-1393183131_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har vi Hartge H5S med 6,0 liters V12. 0-100 på 4,6 sekunder, en del raskere enn W124 AMG "Hammer" :cool:

attachicon.gifimage.jpg

Er du sikker på at du ikke har byttet om på sifrene... altså 6,4 sekunder 0-100 Km/t istedenfor 4,6 sekunder? Brabus kom jo også med en ganske heftig variant av W124 serien. Den har en V12 motor på 7,3 liter som yter 530 HK og 780 Nm. 0-100 Km/t går løs på 5,0 sekunder og topphastigheten er i området rundt 320 Km/t. Gammeldags automatgearkasse, ingen launch control, ikke 4x4 og få andre elektroniske hjelpemidler gjorde det vanskelig å oppnå skikkelig lave tider 0-100 Km/t på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke har byttet om på sifrene... altså 6,4 sekunder 0-100 Km/t istedenfor 4,6 sekunder? Brabus kom jo også med en ganske heftig variant av W124 serien. Den har en V12 motor på 7,3 liter som yter 530 HK og 780 Nm. 0-100 Km/t går løs på 5,0 sekunder og topphastigheten er i området rundt 320 Km/t. Gammeldags automatgearkasse, ingen launch control, ikke 4x4 og få andre elektroniske hjelpemidler gjorde det vanskelig å oppnå skikkelig lave tider 0-100 Km/t på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet... :)

Den Mercedesen har et beist av en motor:

post-62939-0-76109700-1393185129_thumb.j

post-62939-0-60325000-1393185143_thumb.j

post-62939-0-31383800-1393185154_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare vært heldig. Straffeprosessloven § 195 annet ledd hjemler Politiets adgang til ransaking av person som ikke er mistenkt for noe straffbart forhold, men ransakingen må foregå i forbindelse med etterforsking av en konkret straffbar handling. Mistankekravet er det samme som ved ransaking av en mistenkt. Kriminalitetskravet er at handlingen mistanken gjelder kan føre til straff av fengsel i mer enn 6 måneder. Dette åpner for ransaking i forbindelse med relativt ubetydelig kriminalitet.

Er jo nettop det.... De kan ikke si "hei det er rutinekontroll" og deretter ransake bilen fordi de føler for? Jeg har ingenting på rullebladet, har ikke vært innblandet i noe kriminelt og har heller ikke noen tilknytninger til det kriminelle miljøet... Ergo, de må ha en skjellig grunn til mistanke eller ett ransakelsesordre om de skal ransake bilen ved en RUTINEKONTROLL.

Om jeg kjører forbi akerbrygge, og det er en skyteepisode der, og de etterlyser 2 mørke personer i en sort bil, så har de full rett til å ransake...men ikke om jeg befinner meg på andre siden av byen i en hvit bil med en hvit person med meg...

Ser du forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, AMS testet H5S, Alpina B10 BiTurbo og M5 mot hverandre i 1991 (tror jeg det var) og da målte de H5S til 4,6 sekunder på 0-100 (mot 6,4 originalt, stor forskjell). Er ganske sikker på at det var det det sto skjønner du da jeg la spesielt merke til dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...