Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Stebror min han litt problem med e39'n sin. Etter han har stoppet bilen og tatt ut nøkklene klikker det helt for lysene i bilen. Parklys slår seg på, baklysene blinker, interiørlysene blinker osvosv. Noen som har en viss pieling hva som feiler den? :P

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt den alt? :) I såfall gratulerer med ny bil. 

 

Lagd meg snap jeg også nå, fikk bilde av et veldig blått øye fra en kamerat som kjørte av vegen.

 

 

ja måtte bare ha den...og fikk den til en ålreit pris med en del nye deler så da var det ikkeno å tenke på :)

 

Add meg på snap:

wickybalboa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som jobber på verksted? Kunne dere i så fall gitt meg et prisoverslag på å reparere feilene under?

 

- Parkbremsen har for lang vandring.

- Farlige sprekker i bremseslanger på begge sider foran.

- Bremsene henger på høyre side foran.

- Forskjell i bremsekraft - >50% av høyeste verdi.

 

Er det mye arbeid å fikse dette selv?

 

Bilen det gjelder er en Toyota Carina E.

 

 

Prisoverslag: Mer enn det bilen er verdt i salgsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg regnet nesten med det. Spørs om det er på tide å heller realisere planene om en E90 eller E87.

 

kjøp inn det du vet du trenger av deler, en stålbørste og kobberfett. Tenker du kommer deg i mål for 1000-1500 kroner og ett par kvelder med skruing.

 

- Parkbremsen har for lang vandring.                              (Mest sannsynlig bare å stramme opp bak, søk etter DIY handbrake så ser du det)

- Farlige sprekker i bremseslanger på begge sider foran. (Bare å bytte, tenker det koster 150-200 kr per slange)

- Bremsene henger på høyre side foran.                         (Demontere sammen med bremseslangebytte og smøre dem opp, (ta begge!)

- Forskjell i bremsekraft - >50% av høyeste verdi.           (Henger nok sammen med overnevnte)

 

 

Så er det bare å lufte, det finner du DIY dersom du leter enten på google eller youtube, anbefaler å få en kamerat elns til å sitte inne å pumpe pedal for så å holde mens du blør av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindsone er skummelt... Holdt på å kjøre en bil rett i siden i sta, så han rett og slett ikke i det hele tatt. Heldigvis så han meg!

Er enkelte ganger jeg misser hele personbiler komme fra venstre inn mot rundkjøringer pga speila på lastebilen. Også er det andre tilfeller hvor det plutselig spretter biler frem på høyre sida av lastebilen utav kryss og påkjørsler...  Syklister har også en tendens til å stelle seg vedsiden av passasjerdøren min i påvente av grønt lys. Så ja, blindsoner er skummelt! En bra film som illustrerer bilndsoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...