Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Who cares...Det er en bil som kjørt 555tusen km...vedder på den ser bedre ut enn de fleste av dine biler...

Jeg forklarte deg bare hvorfor man vasker skånsomt, ikke for og holde bilen blank, men for og holde den mest mulig ripefri. Om du bryr deg eller ikke gir nå jeg en god faen i. Du fikk nå vertfall lært deg noe idag også :)

Og her vasker forresten Tommy ferrari f50.  http://www.detailersclub.no/forum/topic/18561-ferrari-f50-detailed-by-tcs/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Han får ikke vaske no ferrari f50

 

Hva er så dette for en bil da? Synes også jeg ser skiltet "Tommys Car Spa" på veggen bak der :P

post-47692-0-82744000-1394965683_thumb.j

Men det er klart det funker å bare vaske bilen med vann og billig svamp, bilen blir jo ren men over tid så vil man få en del vaskeriper som bør poleres bort om man vil opprettholde glansen i lakken :)

Who cares...Det er en bil som kjørt 555tusen km...vedder på den ser bedre ut enn de fleste av dine biler...

Din bil er vel en tidligere drosje? Da skulle det ikke forundre meg om den ser bedre ut en fleste biler som har gått mye mindre, en drosje vaskes sikkert flere ganger i uka og kanskje hver dag før arbeidsskiftet begynner. Får sikkert ett par poleringer i året og store deler av karosseriet er muligens foliert med reklame, sånn sett er er det beste kjøpet en tidligere taxi om man skal kjøpe bil med veldig lang kilometerstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi inne på detailerdiskusjonen igjen..
Som over gjenomsnittet opptatt av bilvask er jeg ikke overrasket over enkelte argument som at det er bortkastet å bruke detailerbørste etc på en 316. Selv innad i bilbransjen kan man fort bli gjort til latter om man er opptatt av å vaske en bil skånsomt - det har jeg selv erfart mange ganger. Jeg driter i utgangspunktet i hva bilen er verdt, men for meg er det også som nevnt stas å ha en eldre blank bil fordi folk ikke forventer det. Så er det selvsagt stas på den andre siden nå folk kommer bort til meg og spør hvordan jeg får bilen så blank og når naboer kommer bort for å få noen tips :) Jeg er ingen kvalifisert detailer, men jeg interesserer meg for det og setter av den lille tiden det koster ekstra å vaske bilen skånsomt.

Ingen skjærer meg mer i hjerte enn å se en nyere X5 stå i selvasken på statoil med børsten over panseret.

Tommy er en mann som overgår de fleste og han har detailet biler som de fleste ikke en gang har fått muligheten til å se på ekte. Han sitter inne med enormt mye kunnskap og det er mann som tar de fleste utfordringer :) Der kan man lære mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er så dette for en bil da? Synes også jeg ser skiltet "Tommys Car Spa" på veggen bak der :P

attachicon.gifimage.jpg

Men det er klart det funker å bare vaske bilen med vann og billig svamp, bilen blir jo ren men over tid så vil man få en del vaskeriper som bør poleres bort om man vil opprettholde glansen i lakken :)

Din bil er vel en tidligere drosje? Da skulle det ikke forundre meg om den ser bedre ut en fleste biler som har gått mye mindre, en drosje vaskes sikkert flere ganger i uka og kanskje hver dag før arbeidsskiftet begynner. Får sikkert ett par poleringer i året og store deler av karosseriet er muligens foliert med reklame, sånn sett er er det beste kjøpet en tidligere taxi om man skal kjøpe bil med veldig lang kilometerstand :)

 

 

LES LENGER OVER FØR DU KOMMENTERER...skrev at jeg ikke visste hvem tommy var, ergo, i stand corrected.

 

Og ja, E klassen er tidligere drosjebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter å tro at du ikke har fått med deg hvem Tommy er, Wicky. Du er her inne nesten 24/7 og leser og kommenterer i nesten alle mulige tråder, så at du ikke har vært innom en eller flere tråder hvor arbeidet til Tommy har blitt nevnt, tror jeg fint lite på.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter å tro at du ikke har fått med deg hvem Tommy er, Wicky. Du er her inne nesten 24/7 og leser og kommenterer i nesten alle mulige tråder, så at du ikke har vært innom en eller flere tråder hvor arbeidet til Tommy har blitt nevnt, tror jeg fint lite på.... ;)

 

 

Blir vel det samme som når jeg nevnte at Hylle var best kjent i E30 miljøet...men så var det plutselig ingen som hadde hørt om han... Jeg er lite interessert i detailingshit...ergo, bryr meg fint lite om hvem Tommy er. At han er flink er en annen sak, men jeg interesserer meg fint lite om detailing greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LES LENGER OVER FØR DU KOMMENTERER...skrev at jeg ikke visste hvem tommy var, ergo, i stand corrected.

 

Og ja, E klassen er tidligere drosjebil.

Nei så sinna du er da Wicky, skal si du har piggene ute mot de som sier deg i og eller korrigerer :) Jeg så ikke de svarene som kom etter så det må du beklage, var ikke meningen å gni det inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...