Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Redd den er for god :)?

Nytter ikke si bmw er best om du aldri har eigd andre biler.. Da har du ikke personlig erfaring

 

Jeg vet at det er gode biler, men jeg har E34 jeg vet du :)

Har hatt både Audi, VW og Opel så det er ikke noe problem, greit å også ha tester og statestikker å vise til når det gjelder å hevde hva som er best :)

Hva skal han ha for w124 da? Er vel ikke så mye penger? Kanskje du skal slå til? Bli kvitt 3ern og deretter selge w124 for innbytteprisen?

Det er en 1995 modell som er påkostet veldig mye og skal være strøken, han vil ha 50 000 for den. Jeg er ikke helt den typen som byttet og styrer, jeg vil helst bare bli kvitt min bil så jeg kan hente meg ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet at det er gode biler, men jeg har E34 jeg vet du :)

Har hatt både Audi, VW og Opel så det er ikke noe problem, greit å også ha tester og statestikker å vise til når det gjelder å hevde hva som er best :)

Det er en 1995 modell som er påkostet veldig mye og skal være strøken, han vil ha 50 000 for den. Jeg er ikke helt den typen som byttet og styrer, jeg vil helst bare bli kvitt min bil så jeg kan hente meg ny :)

 

 

50k var litt mye...De blir solgt til den prisen...Men det tar tid...Hadde nok sagt 30k i innbytte på den ja... Ikkeno mer enn det...Fordelen er jo at du blir kvitt 3ern og har billigmerca i bakhånd, samt den blir du garantert kvitt for 30k relativt fort... Du sa jo selv at du ikke har hatt noe bud på din bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ålreit ut dersom du får den under 30k, det som gjelder her før man gjør noe som helst bytte er å sjekke opp motorledningsnett! Kabelisolasjonen er dessverre laget av miljøvennlig biomateriale som ikke tåler varme over lang tid. Så disse sliter med masse tullete ting på motorstyringen !

50k er galskap på en 220, da måtte det isåfall vært en E300turbodiesel eller E300Diesel i "strøken" stand!!

Bimmers' ekspertise på 124 er ikke langt unna, så ikke nøl med å spørre :-)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men si meg... er det virkelig verdt å vente enda mer?Du har jo hatt den ute lenge om jeg tror rett? Ved innbytte så får du jo elendig pris...Kanskje du skal si 30k for merca og kreve riktig pris for din bil?

 

Markedet for biler over 100k er veldig treigt for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merca får du solgt raskt til god pris, såfremt bilen er god, det er mange som er ute etter en god 124 for tiden, disse tråler finn.no hver dag for å sjekke! Jeg hadde i det minste tatt en titt på den, sjekket den nøye og slått i bordet med en "skampris", det skader ikke :P

 

En kamerat fikk en slik i innbytte til ingenting, støvsugde den og la på et lag voks, ut på finn, 20 raske :P

 

Få ut noen bilder av den, så kan man fastslå om det er en god deal eller ei(interiør er kanskje viktigst, det finnes mye artig tilleggsutstyr man fikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo ledningsnett..er kun de store v8 modellene som sliter med ødelagt ledningsnett grunnet lite plass i motoren og høy varme... Men sjekk ut bilen...gi han MAX 30...og bli kvitt treern din... Din treer hadde sikkert blitt solgt om den var sort, lav, sportskinn etc... Men du har en litt kjip fargekombo/interiør... selv om motoren er bra, så er det minst like viktig med fett uteseende på en 3er... Og siden den allerede har ligget så lenge på finn uten å bli solgt, så hadde jeg nok tatt imot tilbudet...

 

Men det er jo din bil og ditt valg..plager det deg ikke at du ikke får solgt den så er det bare å beholde og vente til noen kommer med kontanter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, både 200, 220, 280 og 320(facelift) sliter med dette, selv min E300Diesel har råttent ledningsnett på de varmeste stedene. Problemet er ekstra stort i statene, hvor også dieselmodellene må få et nytt motorledningsnett en gang i løpet av dens liv!

 

V8motorene er nok verst, men problemfritt er det ikke på de andre heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier 40 stk ser jeg faktisk at du for øyeblikket eier mer biler (da teller jeg med Audien din også) for øyeblikket enn jeg har hatt totalt gjennom livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man må se etter er dette:

IMAG0279.jpg

 

 

Og den enkleste måten å fastslå problemet på akkurat den bilen det gjelder er å se etter slikt som dette:

 

M119_harnesss_failing1.jpg

 

Da får man en grei pekepinn på om det finnes problemer på bilen man ser på.. 

 

På min egen bil er det veldig mange slike plugger, jeg har utbedret hver og enkelt tilfelle jeg har kommet over, og tar de fortløpende når jeg oppdager de :P

På min diesel som i utgangspunktet starter og går helt greut uten noen som helst form for elektronikk, er det enkelte ting rundt som krever at det er i orden for at motoren skal puste og gå helt som tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke helt bra ut det der. Hehe

Hvordan var det på 230TE?

Svigers sin kødder seg veldig for tiden. Har vel gått rundt 450-500k km. Hatt den siden den var 3 år gammel. Noen dager starter den, noen dager virker den til butikken, så dau. Noen dager starter den ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier 40 stk ser jeg faktisk at du for øyeblikket eier mer biler (da teller jeg med Audien din også) for øyeblikket enn jeg har hatt totalt gjennom livet. :)

 

 

Ja har hatt en god del biler siden jeg ble 18 i 2001... Kona husker ikke alle bilene våre engang..selv om hun har holdt ut med meg i over 9år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...