Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skuffet... Foreløpig beregning på skatten er at jeg får igjen drøye 2 lapper... Men, det ett par fradrag som ikke er ført opp, så det blir litt mere...

Jeg fikk gleden av et rentefritt lån på 782,- fra vår kjære skatteetat. Skal vel ikke klage, og regnet igrunn ikke med å få så mye igjen heller, men når man er vant til noen titalls tusen er det jo litt småkjedelig. :)
Skrevet

Så at jeg tydeligvis ikke har vært veldig observang verken i fjor eller i år. BSU er ikke skrevet av. Og de har ikke fått med seg kjøring til jobb som jeg pent leverte for lenge siden.. Duh. endringer coming up!

Gikk alikevel i pluss i år igjen :)

Skrevet

27 lapper tilbake her. Griske svina har tatt over 2000 spenn pr mnd mer enn de skal fra meg. Time to cash in!

Og da har jeg ikke begynt å fixe på den enda..

Skrevet

Heldig ! Lurer på om jeg skal leve surt nesteår med 50% skatt. Så jeg kan glede meg over å få igjen. Bare for å få mega summer på papiret...

Skrevet

Det lønner seg ikke å få penger igjen, selv om det naturligvis er morsomt. :)

Det mest lønnsomme er faktisk å betale altfor lite, så fremt man har satt av penger til å betale restskatten før det beløper seg renter.

Jeg nådde maksgrensen på BSU i fjor, så fikk ikke satt inn mer enn 10000, så der var det 2000,- mindre med en gang. Heldigvis er den hevet igjen nå. :)

Er også veldig glad for jeg ikke hadde halv skatt i desember..

Skrevet

Ser at hele boliglånet er ført på meg, så jeg må nok slenge over noen tusen til samboern av det overskuddet der. I fjor tok hun alt jeg fikk tilbake, siden hun fikk en like stor baksmell :P

Skrevet

Heldig ! Lurer på om jeg skal leve surt nesteår med 50% skatt. Så jeg kan glede meg over å få igjen. Bare for å få mega summer på papiret...

Du vil leve surt hele året for å få igjen bra 1 mnd ? isteden for å leve bra 11 mnd ? ditt valg :)

Skrevet

Lønner seg jo egentlig å få skattesmell :P

Gamlingen pleier somregel få sånn 150 000 i året i smell, så får han heller renter av å ha 150k ekstra på konto i året :)

Hadde aldri klart å gjøre det samme selv da, da jeg er rimelig elendig å spare :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...