Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det største spørsmålet er jo hvor/når du skal bruke bilen?

- Skal du kjøre mye/langt kan det jo være en fordel med diesel

- Kjørekomfort landevei/by

- Krav til bilen

- "merke krav"

Hmm, vanskeligere å sette krav enn jeg trodde.

Jeg kjører ikke så mye, mellom 5000-8000 km. i året. Vil ikke ha "billigbil" av typen Ford o.l. pga. billig interiørkvalitet (liker det ikke) og ofte mye dekk/vindstøy på motorveien.

Mercedes blir for kjedelig, Audi kan være OK men da har man alltid en tilsvarende BMW i stedet.

Komfortmessig bør den være god til bykjøring (slitne veier og hundrevis av fartshumper), det er primær bruksområde.

Gjerne en stillegående motor, misliker sterkt dieselkakling når jeg sitter i kø i rushen...

Manuell eller automat er jeg likegyldig til, vet ikke hva jeg helst ville hatt. Med bare en bil er manuelt gir best, da kan man leke litt også, men i bykjøring er det samtidig overlegent godt med automat..

Helst sedan, liker ikke små kombi-biler, men er nysgjerrig på seneste 1-serien også. 1-serie Coupe av forrige generasjon (E82?) kunne fungert, selv om baksetene er for nødtilfeller only, men de er kanskje skikkelig tungsolgte når den tid kommer! Men igjen, det kan være god grunnlag for skikkelig pruting ved kjøp...

Ser at F10 520d er rett over 300.000 kr. nå, men de har jo voldsom verditap, vet ikke om jeg tør :P

F30 316i hadde vært ideelt. Men er klar over at jeg ikke kan få alt av det overnevnte i en bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en F21 i fjor.

Det var en ganske grei bil, men den var ikke helt det jeg så etter i en bmw, så jeg valgte å bytte.

Selvfølgelig, jeg hadde jo 19" og h&r senk.

Hvis du kjøper en f10 520d for ca 290-320' så vil jeg anta at du ikke taper for mye penger i løpet av 3-4 år.

Siden de allerde er nede på rundt 300' så sier det seg selv at det største tapet allerede er tatt.

Jeg vil anbefale deg å prøve en f10, kjøre litt spenstige veier, så kanskje du får litt mer syn på hva du synes om den type bil

Alternativt så kan du jo gå for forrige 3-serie, med feks 325i eller 320d, så kan du jo få mye for pengene.

Det første jeg ville gjort er å tenke igjennom mitt kjøremønster og hva jeg kunne tenkt meg av en ny bil

- kjører mye motorvei/småkjøring i byen ?

- Krever mitt mønster diesel for å spare penger?

- trenger jeg 4 eller 5 plasser?

- Er det et krav med mye utstyr (Navi, stor stereo, sport/komfort seter etc)

- Hva med understell/lyddemping?

- Karroseri fasong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke så mye, mellom 5000-8000 km. i året. Vil ikke ha "billigbil" av typen Ford o.l. pga. billig interiørkvalitet (liker det ikke) og ofte mye dekk/vindstøy på motorveien.

Mercedes blir for kjedelig, Audi kan være OK men da har man alltid en tilsvarende BMW i stedet.

Komfortmessig bør den være god til bykjøring (slitne veier og hundrevis av fartshumper), det er primær bruksområde.

Gjerne en stillegående motor, misliker sterkt dieselkakling når jeg sitter i kø i rushen...

Manuell eller automat er jeg likegyldig til, vet ikke hva jeg helst ville hatt. Med bare en bil er manuelt gir best, da kan man leke litt også, men i bykjøring er det samtidig overlegent godt med automat..

Helst sedan, liker ikke små kombi-biler, men er nysgjerrig på seneste 1-serien også. 1-serie Coupe av forrige generasjon (E82?) kunne fungert, selv om baksetene er for nødtilfeller only, men de er kanskje skikkelig tungsolgte når den tid kommer! Men igjen, det kan være god grunnlag for skikkelig pruting ved kjøp...

Ser at F10 520d er rett over 300.000 kr. nå, men de har jo voldsom verditap, vet ikke om jeg tør :P

F30 316i hadde vært ideelt. Men er klar over at jeg ikke kan få alt av det overnevnte i en bil...

Lett! E60 525d lci!

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med E36 Compact'en til Wicky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46927408&searchclickthrough=true

Dette kan jo være et tips?

520dt m-sport, gått litt "langt" kanskje?, men en del utstyr

Hadde du fått denne ned 15-20' så hadde det vært et fint kjøp tenker ihvertfall jeg

Det er fin bil, men kanskje jeg skal satse på sånn BMW når jeg evt. får unger. Også syns jeg F10/11 egentlig er litt for store, i byen er kompakte mål en fordel for kjapp navigering og parkering...

Forresten, hva var det du ikke "fant" i F20 som du ville ha i en BMW?

Lett! E60 525d lci!

Sent from space using Tapatalk -

Er så lei av E60 :P Sett de over alt i 10 år og hatt flere bekjente med E60... Snork. :P

Titter mest på F20 1-serie nå. 100k mindre enn tilsvarende F30 (motormessig).

Si fra hvis dere finner "kupp" F30 (bensin eller diesel 318/20d)!! På F30 klikker alt riktig. Utvendig design, størrelse, antatt kjørekomfort/sportslighet osv. Med 1-serie kan jeg ha bilen til jeg stifter familie, men en F30 kunne jeg hadde i mange flere år og ikke brydd meg så mye om verditap pga. det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål:
Fikk frontlippe i posten i dag. M-tech lippe til M5 front på E39.. Hvordan burde denne monteres? Tenker rutelim av argeste sort, men burde man skru den fast i tillegg? Eventuelt borre hull i fanger og leppe og feste plateclips i fanger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål:

Fikk frontlippe i posten i dag. M-tech lippe til M5 front på E39.. Hvordan burde denne monteres? Tenker rutelim av argeste sort, men burde man skru den fast i tillegg? Eventuelt borre hull i fanger og leppe og feste plateclips i fanger? :)

Sikkert en installasjons video på youtube 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mobbe en som liker å trene og har et mål om kroppstypen han har lyst til å bygge? Det var ingen overbola/usunn kropp Erik95 delte bilde av noen sider tilbake...

Her i byen assosieres steroidkropper med Lamborghinier btw, ikke opphora Civicer...

Jeg tror kanskje at du misforstod deler av innlegget mitt litt ;-)

Fordi Nytern hater folk med interesser da han selv liker best og sitte og trolle på forum :)

Det er jo nettopp det at folk har så sære interesser som gjør at jeg får praktisere en av mine interesser. Det å være gretten og gammeldags er faktisk mer givende enn 3 paradise hotel episoder på rappen. Dette er selvfølgelig vitenskapelig testet.

Jeg har dessuten flere interesser:

Lykter i alle fasonger, ikke sånne bloggelykter fra Ikea da. ;-)

Skrot

Bilskrot

Euro Truck Simulator 2

Ebay

Krigshistorie

Samfunnsobservering

Poesi

:D

Nytern-Forum?

Det høres ut som veldig snodig forum i grunn

Det hadde ihvertfall vært rimelig ensformig. Snakket om "sunne" kroppsidealer med tilhørende linking av bolekropper er like viktig som alt annet her inne. For å si det på en annen måte, jeg hadde ikke virket veldig oppegående på mensaforum.no. Her virker jeg jo faktisk innimellom nesten litt reflektert. Det gir meg noe, jeg takker dere alle for bidragene som gjør dette forumet så multifasettert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe 1-serie fra firmaet jeg jobber i altså?

Urban ville jeg ALDRI ha kjøpt. Flate seter, kjip innvendig og ikke så pen utvendig (mitt synspunkt) setene er foresten stoff/skinn og ser rart ut (lånte en sånn mens min sportline var på lakk)

Jeg fikk aldri sansen for f20, men det var nok fordi den var for liten for meg. Jeg liker litt størrelse på bilene mine

Jeg kjørte vel ca 12' km med den, og trivdes jo til/fra jobb, men den var ikke min favoritt.

Men vil absolutt anbefale deg å prøve en, men jeg ville ihvertfall gått for sportline (samme seter som f30 m-sport) sort taktrekk og ellers pen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noekult: hadde f20 som leiebil..trang bil rett og slett..artig å kjøre og sånt...men...det var lissm det... F10 hadde jeg nok heller gått for...får dem fint til 300k og du har en bil som oser klasse i flere år fremover. Ikke se deg blind på "må ha liten bil i byen".... Oslo er stor.... kan jeg kjøre E65 i oslo så kan du klare deg fint med en F10... si ifra om du trenger hjelp til pruting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...