Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er vel ikke så veldig bereist i selve togene dessverre :(, en tur på bergensbanen, en tur til gøteborg og litt ymse + lokaltrafikk rundt Oslo, så det er begrenset :(

 

Jeg står langs skinnegangen innimellom når jeg vet at et klenodie skal på tur, som feks. Di.3 616 som "ofte" er ute og lufter seg :) Trafikken rundt Oslo er ikke så veldig spennende uansett, går i lokale pendlertog og oppsett med vogner og lok, da ofte El.18 som trekklok :P Det er meget sjeldent med diesel, da er det som oftest et og annet skiftelok(som oftest Skd 226) og Di.3 616 som man kan se :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det er snakk om gamle dieseltog, tar bratsbergbanen til skolen. der går det noen gamle fiat dieselvogner som ut ifra utseende og "kjøre"opplevelse hører hjemme på ett eller annet museum... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det er snakk om gamle dieseltog, tar bratsbergbanen til skolen. der går det noen gamle fiat dieselvogner som ut ifra utseende og "kjøre"opplevelse hører hjemme på ett eller annet museum... 

Da snakker man om NSB Y1 da sikkert :D Fiat bygde dem sammen med et eller annet svensk verksted. De fleste ruller rundt med nyere Volvo Penta motorer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje var det noe ala disse ;)B5-int-ikkemod.jpg Men mente de var mørkere og mer støtte på rompaputa. Så så fish. Du kan kjøre masse tog nå :) Edit: er ikke inni tog verdenen, men denne har fasinert meg ;)NSB_type_49a_Dovregubben_Oppdal.jpg

Tror jeg vet hvilken seter du mener, husker det noe slik du beskriver annet en bildet, helt klart de beste setene jeg har sittet i på offentlig transport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke så veldig bereist i selve togene dessverre :(, en tur på bergensbanen, en tur til gøteborg og litt ymse + lokaltrafikk rundt Oslo, så det er begrenset :(

 

Jeg står langs skinnegangen innimellom når jeg vet at et klenodie skal på tur, som feks. Di.3 616 som "ofte" er ute og lufter seg :) Trafikken rundt Oslo er ikke så veldig spennende uansett, går i lokale pendlertog og oppsett med vogner og lok, da ofte El.18 som trekklok :P Det er meget sjeldent med diesel, da er det som oftest et og annet skiftelok(som oftest Skd 226) og Di.3 616 som man kan se :beer:

 

Ta deg en tur på Ofotbanen, det er relativt ekstremt. 

 

2111169_h37bdce1d0ef809010ab8_v137875073

 

Her er det flere hundre meter rett ned!  :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...