Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Klager dere ofte på ting dere kjøper på ebay? Vet ikke om jeg har ebayuflaks eller noe, men overraskende mye av det jeg kjøper derfra er defekt. Nå sist en ABS-sensor. Jeg forventa egentlig at begge sensorene jeg bestilte skulle være DOA men den ene funker faktisk ok. Foreløpig  :)

For noen mnd siden handla jeg 24xcr123 batterier fra en tysk selger og mottok..3... Konfronterte vedkommende med dette og vips ble beskyldninger om hvor svindlete jeg var slengt tilbake i min retning. Wow! 

Fikk igjen penga tilslutt, men det var ikke verdt det mtp mengden dritt jeg måtte ta først. Kinaselgere derimot, de er så sykt redde for ratingen sin at de gjør alt de kan for å please kundene sine virker det som. Ikke heelt bra det heller, tipper mange utnytter det.

Jeg bestilte drivaksel til CRX fra tysk ebay butikk som kalte seg for honda-parts.de, skulle tro de hadde god kompetanse innen deler ikke sant? Skulle ha venstre side (stod klart i beskrivelsen; LINKS), mottok høyre side i stedet. Har allerede lagt ut latterlig mye for delen i ren desperasjon (kunne ikke skaffes i Norge gjennom alle kanaler jeg hadde prøvd og heller ikke i USA siden motoren ikke ble solgt der) og sendte nå klage e-post på onsdag.

Fikk akkurat svar og de vil se sammenligningsbilder av den som sitter i bilen og den jeg mottok... Akkurat det er jo litt vanskelig for min del, jeg har ikke tilgang til heis :P

 

Skal ta bilde av delen jeg fikk tilsendt og håpe på en løsning, men jeg vil helst ha ALLE mine utlegg refundert (frakt, toll+moms samt returkostnad), hvis ikke kan de glede seg til rødt smil og tape mer business i fremtiden pga det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F30 LCI allerede!? Fuuuck. Ble nysgjerrig på M100 nå!

 

Ja. Allerde og allerede. Innen facelift har jo modellen rukket å bli 3-3,5 år gammel og sånn sett er det på tide med en facelift. At Mercedes har en usedvanlig vellykket C-klasse gjør også at BMW må oppgradere bestselgeren for å henge i tet. Da hjelper det ikke med halogenlys og løse plastikkdeksler i midtkonsollen om de har som mål å være den mestselgende premiumprodusenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Allerde og allerede. Innen facelift har jo modellen rukket å bli 3-3,5 år gammel og sånn sett er det på tide med en facelift. At Mercedes har en usedvanlig vellykket C-klasse gjør også at BMW må oppgradere bestselgeren for å henge i tet. Da hjelper det ikke med halogenlys og løse plastikkdeksler i midtkonsollen om de har som mål å være den mestselgende premiumprodusenten.

Løse plastikkdeler? Hmm.

 

Og Xenon er tilvalg (standard på 4-serien...), men nå kommer sikkert Adaptive LED som tilvalg på 3-serien også, som på F10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forkant av girspaken sitter det to rom med noen elendige plastikkdeksler over. Dekselet nærmest girspaken må tas av for å bruke koppholderen, og hvor i alle dager skal dette stygge plastikkdekselet legges når koppholderne er i bruk? Og på toppen av det hele er designet helt elendig. Sort, kjip plast i en 2014 modell? Premium? Ikke akkurat.

 

Ja, Adaptive LED kommer som tilvalg på LCI og godt er det. Det jeg imidlertid sikter til er halogen i form av blinklys, bremselys etc. Dette hører ikke hjemme i år 2014. Ei heller hovedlys i halogen, men det er en annen sak.

 

attachment.php?attachmentid=608153&d=132

 

BMW-F30-3-Series-006.jpg

 

Til sammenlikning har Mercedes laget noe så gjennomført og elegant i deres nye C-klasse, som dette:

 

2015-mercedes-benz-c-class-center-consol

 

2014-mercedes-c-class-13C1152_52-980x651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at skjermen i C-klasse ikke er spesielt lekker, men det er den heller ikke i F30, selv om den her er noe bedre integrert i bilens design. Det er lov å håpe at Mercedes´ sin harde satsing vil gjøre at BMW nå skjerpes, noe man også ser tendensene til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at skjermen i C-klasse ikke er spesielt lekker, men det er den heller ikke i F30, selv om den her er noe bedre integrert i bilens design. Det er lov å håpe at Mercedes´ sin harde satsing vil gjøre at BMW nå skjerpes, noe man også ser tendensene til. :)

Jeg må si at C-klasse sitt design skuffet litt når jeg så den i virkeligheten, proporsjonene på hele bilen blir litt feil og den ser direkte rar ut fra noen vinkler. Innvendig derimot er C klassen veldig fin, her faller F30 igjennom med ett rotete og lite helhetlig interiør. Samme interiøret skuffer på F20 synes jeg mens her treffer også A klassen en innertier :)

Ja signalene som kommer kan tyde på at BMW retter opp stolryggen litt nå og bretter opp ermene :) Skal man henge med i Premiumsegentet er ikke miljøvennlighet veien å gå, heldigvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt uenig med deg, men jeg synes faktisk at C-klassen er meget gjennomført utvendig også, foruten en litt stutt hekk. Sett rett forfra, bakfra og siden (fra bakdøren og fram selvsagt) er C-klasse frekk og gjennomført. Her synes jeg BMW faller litt igjennom med en sort eller sølv plastikklist her og noen reflekser der. Når det er sagt synes jeg F30 med M-sport er utrolig lekker.

 

Når det gjelder F20´s interiør er ikke dette noe som er sammenlignbart med A-klassen engang. Selv det litt rotete interiøret fra forrige generasjon E87 LCI virker mer forseggjort. Her har BMW en stor oppryddningsjobb foran seg vedrørende F20/F21 LCI. :)

 

Bild-Vergleich-BMW-3er-F30-Luxury-Line-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forkant av girspaken sitter det to rom med noen elendige plastikkdeksler over. Dekselet nærmest girspaken må tas av for å bruke koppholderen, og hvor i alle dager skal dette stygge plastikkdekselet legges når koppholderne er i bruk? Og på toppen av det hele er designet helt elendig. Sort, kjip plast i en 2014 modell? Premium? Ikke akkurat.

 

 

 

 

Der er en egen plass til det dekselet i hanskerommet. Skjønner ikke helt hva som er så stygt med det da men…:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende, men at C-klassen har en litt stutt hekk kan man dessverre ikke skjule. C-klasse har en litt rett og bratt bakrute, som får hekken til å fremstå som stutt, spesielt når man sammenligner F30 og W205. Ellers fremstår C-klassen som svært elegant på de foreviste bildene.

 

4c59d569-4c47-0991.jpg&h=736&w=1140&zc=1

Bild-Vergleich-BMW-3er-F30-Luxury-Line-M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...