Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er samme kurs. Er det virkelig mulig å pushe datasignal over strømnettet? Dersom noen kunne linke til aktuelle produkter hadde jeg blitt glad.

 

Datasignaler kan gå igjennom strømnettet, men lokalt i huset gjelder det kun over den samme kursen. I litt større sammenheng er spesielt Lyse Energi kjent for å være innovatører innenfor bredbånd over strømnettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut antennen(e) i begge ender. I tillegg kan du dra antennekabel fra ruter og kamera for å plassere antennene på den mest optimale plassen.

Har to kamera i fjøs, omtrent 30m i luftlinje fra ruter til fjøsen. Ruteren henger i taket ved et vindu, fri sikt til fjøsen. Inne i fjøsen er kamerane plassert på hver sin side, men jeg har strekt antennekabel til det hjørnet som er nærmest huset. Der henger antennene. Streamer HD, 10-20 fps. Ganske stabilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den ja... en "verdensmester" som eide den? kul bil....

Takk :) Kjenner du han? Virka som en grei kar, men prata litt for mye om det at han var en ordentlig og seriøs kar. Uansett, bilen var fin og jeg fikk den for en pris jeg er fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/NGXAVB5201/netgear-powerline-500-nettverksadapter

For å slippe å bestille og betale frakt, kan jeg bruke den her fra Elkjøp? Har stikk i begge bygg som går på samme kurs hvis det er nødvendig.

Det burde funke. Det er ethernet inngang på kameraet? Tror det er nødvendig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme kurs. Er det virkelig mulig å pushe datasignal over strømnettet? Dersom noen kunne linke til aktuelle produkter hadde jeg blitt glad.

 

Det funker, men mildt sagt dårlig og ustabilt.

Jeg har drevet med strukturert kabling og trådløst Wi-Fi på jobb i flere år, og kundene er kun fornøyde når kabel trekkes helt fram..

Er det på egen tomt? Er det mulig å trekke en Cat.5 utendørs kabel i bakken(grav 10cm dypt spor og legg rør og kabel(vet du at den er der, så er det greit nok for fremtiden å bare gjøre det slik..)).

 

Kjører selv IP kamera som jeg kan fjernstyre og se på mobilen og PC uansett hvor jeg er i verden, den er både trådløs og kan kables, og på trådløs var den ikke veldig stabil selv om feltstyrken var meget god! Har trukket Cat.5 til kameraet og det er dønn stabilt!

Bytt ut antennen(e) i begge ender. I tillegg kan du dra antennekabel fra ruter og kamera for å plassere antennene på den mest optimale plassen.

Har to kamera i fjøs, omtrent 30m i luftlinje fra ruter til fjøsen. Ruteren henger i taket ved et vindu, fri sikt til fjøsen. Inne i fjøsen er kamerane plassert på hver sin side, men jeg har strekt antennekabel til det hjørnet som er nærmest huset. Der henger antennene. Streamer HD, 10-20 fps. Ganske stabilt :)

Hva slags coax trakk du til dette? Hva er den karakteristiske impedansen kabelen er tilpasset for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Kjenner du han? Virka som en grei kar, men prata litt for mye om det at han var en ordentlig og seriøs kar. Uansett, bilen var fin og jeg fikk den for en pris jeg er fornøyd med :)

Nei kjenner han ikke..  men den annonsen ble delt av mange på facebook og alle var sånn "ååå kjøp bilen til verdensmestern" blablabla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt spørsmål om forhjulstrekk:

Jeg vet at høyre og venstre drivaksel på en forhjulstrekker har forskjellig størrelse, men er det da "bestemt" at f. eks. venstre alltid er kortere enn høyre? (Eller motsatt??)

Eller kommer det an på bilmodell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...