Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47236403&editAd=true

 

Er dette veldig dyrt? eller bare veldig tungsolgt pga ingen ønsker kjøpe ikke godkjent bil? :P

 

En original facelift 530D ligger jo normalt sett DYRT så(over 100k+) Min er jo manuell gir og som er rimelig unikt(var positivt for meg vertfall når jeg kjøpte den)

 

Har fått div bytteforslag da, men trenger egentlig penger så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ikke sånn jeg opplevde han, men som sagt virka han litt merkelig i sin oppførsel. Men bilen var som jeg fikk beskjed om over telefon og den sto til forventningene, så jeg slo til :) Riktig motor, riktig utstyr og veldig fin fargekombo. fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på modell og hvilken vei motoren er stilt.

Sjekka litt på ebay og sånt, for å sammenligne. Venstre er nesten 30 cm kortere enn høyresiden (for min Hånnndaaaaa)... Lærer noe nytt hver dag! Visste ikke at forskjellige drivaksellengder er hovedgrunnen til at det blir torque steer...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er den burgunder du solgte i deler er den ikke facelift og fæl fargekombinasjon(syns jeg da, beige interiør er...)

Hva kjennetegner en facelift? Den var en 2001 modell med chromegrillen, framlykter med AE + Xenon og baklykter med hvit blink. Farge og interiør er en smakssak.

Poenget er at det var en 530DAT med mye utstyr uten feil til en slik pris. Slik ser jeg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjennetegner en facelift? Den var en 2001 modell med chromegrillen, framlykter med AE + Xenon og baklykter med hvit blink. Farge og interiør er en smakssak.

Poenget er at det var en 530DAT med mye utstyr uten feil til en slik pris. Slik ser jeg på det.

Facelift vs preface.

 

j4cic75gvydj3x7gysii.jpg

 

Andre lykter, grill, fanger, speil.

 

40 høvdinger er ikke så verst for en 530, hvor mange meter type kilo på nåla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjennetegner en facelift? Den var en 2001 modell med chromegrillen, framlykter med AE + Xenon og baklykter med hvit blink. Farge og interiør er en smakssak.

Poenget er at det var en 530DAT med mye utstyr uten feil til en slik pris. Slik ser jeg på det.

Det som kjennetegner facelift er, annen motorstyring(mer effekt), noe annerledes elektronikk, nye frontlykter og baklykter, andre fangere, lakkerte lister utvendig osv, sikkert noen som kan det her bedre enn meg.

 

Men for all del 40k var jo billig for den, billigere enn det de normalt går får.

 

Men beige interiør i en eldre bmw er nok generelt mer tungsolgt vil jeg tro, selv om jeg vet det er smakssak.

 

 

Fredrik, om du ser listene feks, har de krom på seg, kun preface som har. Fangeren og er preface :) og Facelift kom i 2001, den var 2000 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha! Da kan det jo være at det var noen som hadde rota med den en gang før! 

 

Kan vel si at vi så den på finn, reiste sporenstreks for å gjøre handelen, selger ble nedringt så vi bestemte oss for å ta med oss bilen med en gang til den prisen. Han hadde klart å selge den iløpet av 2 timer.

 

Jeg hadde heller kjøpt den med beige, enn en ikke godkjent ombygd 520D med svart skinn til 20 lapper mer, med en del mangler i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47236403&editAd=true

 

Er dette veldig dyrt? eller bare veldig tungsolgt pga ingen ønsker kjøpe ikke godkjent bil? :P

 

En original facelift 530D ligger jo normalt sett DYRT så(over 100k+) Min er jo manuell gir og som er rimelig unikt(var positivt for meg vertfall når jeg kjøpte den)

 

Har fått div bytteforslag da, men trenger egentlig penger så.

 

Hvis du tar bedre bilder og ikke oppå bar bakke (brun) og en innvendig vask samt fikser dør-interiøret så tror jeg du vil få bedre respons.

Men samtidig er det en bil med endel småtteri som er feil, og allerede 530 i en 520 ikke godkjent er et hinder nok, alt annet gjør det vanskeligere for kjøper å velge din bil. Tror du hadde tjent med å droppe å skrive i caps lock og fikse småfeilene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20130609_191243_zpsf70a2e97.jpg

Huff ja, beige er fryktelig! Svart! Det er fargen! Svart overalt! Ingen farger, bare svart!!! ;-)

 

 

Bilen i annonsen hadde jeg nok styrt langt unna, hele greia bærer preg av at nåværende eier ikke bryr seg nevneverdig om hvordan bilen er. Bare det at en ikke har byttet en del som sitter superenkelt til er igrunn "illevarslende" nok. "Div småfeil" greia skremmer jo også litt, og hvis strømtrekken skyldes noe annet kan det jo fort være LCM. Da blir det fort dyrt. 

 

Det jeg leser utfra annonsen er følgende:

 

"Jeg vil veldig gjerne bli kvitt denne bilen da jeg foretrekker å bare kjøpe meg noe annet når ting må fikses"

 

Satt litt på spissen ;-)

 

Uansett, mtp ønsket pris og det faktum at bilen er full av feil er det jo like greit å bare kjøpe en org 530D i grei stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo er forsåvidt klar over det jeg og,

 

Men den personen som kjøper den bilen her er en som er vandt med å bli skitten på hendene uansett liksom :P

 

Alle som kjøper ombygga bil diller på med bil selv uansett så, er derfor jeg ikke har hatt det så travelt med å få fiksa de småtinga med den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...