Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, noe feil med bakluka mi (svaret er JA!) når glassluka ikke åpner seg? Sitter bom fast, lyser i dashen på at den er åpen, men får den søren ikke til å åpne seg.

samma som på min da sikkert, er en liten bryter med ei fjør som har en tendens te å hoppe ut av spor, sitter i låsen på bakruta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma som på min da sikkert, er en liten bryter med ei fjør som har en tendens te å hoppe ut av spor, sitter i låsen på bakruta :)

 

Haha, jeg gir blaffen i det. Sender den nyere luka forhåpentligvis til lakking i løpet av uka uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke du ha stor cruiser som C126?

 

 

SLC er hakket mindre enn SEC... og eldre...vil ha en gammel mercedes...C126 virker fremdeles "moderne" om det går an å si no sånt om en bil fra 80tallet... Men ja...vurderer alle muligheter...Må bare finne den rette bilen.... med rett utstyr og fargekombo.... Jeg MÅ ha soltak, automat, servo, skinn (gjerne lys farge) og elvinduer (på SEC) men ellers er jeg åpen for det meste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLC er hakket mindre enn SEC... og eldre...vil ha en gammel mercedes...C126 virker fremdeles "moderne" om det går an å si no sånt om en bil fra 80tallet... Men ja...vurderer alle muligheter...Må bare finne den rette bilen.... med rett utstyr og fargekombo.... Jeg MÅ ha soltak, automat, servo, skinn (gjerne lys farge) og elvinduer (på SEC) men ellers er jeg åpen for det meste....

Jeg vet hvordan en SLC ser ut, er igrunnen en hardtopp SL :) Veldig fine biler dette også, men importerer du ifra USA så MÅ du bytte til europeiske lykter og fangere. US spekka utgaver av disse ser helt noldus ut...

Tanta mi hadde en slik ny midt på 80 tallet, var en SL 350 tror jeg. Den tok seg godt ut i garasjen dems ved sidenav min onkel sin 560 SEC 8) Begge kjøpt nye hos Mercedes her i Arendal ;) Han var stor entreprenør og over snittet glad i biler kan du si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan en SLC ser ut, er igrunnen en hardtopp SL :) Veldig fine biler dette også, men importerer du ifra USA så MÅ du bytte til europeiske lykter og fangere. US spekka utgaver av disse ser helt noldus ut...

Tanta mi hadde en slik ny midt på 80 tallet, var en SL 350 tror jeg. Den tok seg godt ut i garasjen dems ved sidenav min onkel sin 560 SEC :cool: Begge kjøpt nye hos Mercedes her i Arendal ;) Han var stor entreprenør og over snittet glad i biler kan du si...

 

SLC (C107) har faktisk en akselavstand og totallengde som er hele 36 cm lenger enn SL (R107). Man kan hverken sitte bak eller tilte ryggen på forsetene normalt i R107. Det siste skyldes at B-stolpen (det halve av den) står i veien for de mer enn godt polstrede setene. I C107 kan man akkurat få skviset seg inn bak. Den faste sjalusien på sidevinduene bak (C107) synes jeg er en kul detalje fra 70-tallet, men jeg husker at den var veldig omdiskutert da modellen var i produksjon. Noen syntes at denne sjalusien helt enkelt var for harry. Jeg har alltid hatt mest sansen for R107 iom. at få bilmodeller fra 70-tallet idag fremstår som mer klassiske.

 

Husk forøvrig at disse bilene er fra en tid da USA modellene hadde andre spesifikasjoner på motorene. 450 SL (350/450 SL i USA) hadde f.eks 225 HK i Europa, men kun 180/190 HK i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på 300 SL og 190 SL bortsett fra motor?

 

Jeg går ut fra at du sikter til den enda eldre W121 B modellen som ble produsert i perioden 1955-63. 190 SL er teknisk basert på W121 "Ponton" og er derfor en ganske ordinær konstruksjon. Dette var en relativt billig sportsbil for den nye og velstående middelklassen i Europa etter krigen (også omtalt i min siste artikkel i forumet). W198 300 SL fra perioden 1954-63 er en helt annen og mye mer påkostet bil med bl.a en monocoque rørramme og eksotisk layout pga. behovet for plass til en rekkeåtter under panseret (SLR). Coupé varianten av denne modellen er bedre kjent som den såkalte "Gullwing" modellen med topphengslede måkevinger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...