Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Så du ikke det uberteite monsenprogrammet på nrk som går for tida? Finner bokser med mat i skauen, går i to-tre dager og kommer liksom inn 5 minutt før tida (tilfelle den ene gangen eg så på).

Har du solgt brz'en din? Misfornøyd, eller trengte mer praktisk bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et lite klipp, ikke noe jeg interesserer meg for stort egentlig :P det jeg heller interesserer meg for, er at han blir fremstilt som Norges svar på chuck norris på sosiale medier, sånn som den lista jeg postet på forrige side, DET synes jeg er morsomt :D

 

har solgt brz'n ja, likte den veldig godt, men med ny banebil i garasjen, så måtte jeg ha en trekkbil, så ble forester på meg istedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte stabilisatorledd (hundebein?) fra koed. Fikk beskjed at varen var utgått hos BMW og ikke kunne leveres.

 

Vare                   31351140183A                             Stabilisatorled, for

 

Noen som har tips til hvor jeg kan finne de? Ikke funnet noe på Ebay enda. Ingen på lager på GS heller.

Hvis du leter delen frem på realoem.com, pleier det å stå "ended" på delenummerne som har utgått og så står de nye under. Verdt å ta en titt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et lite klipp, ikke noe jeg interesserer meg for stort egentlig :P det jeg heller interesserer meg for, er at han blir fremstilt som Norges svar på chuck norris på sosiale medier, sånn som den lista jeg postet på forrige side, DET synes jeg er morsomt :D

har solgt brz'n ja, likte den veldig godt, men med ny banebil i garasjen, så måtte jeg ha en trekkbil, så ble forester på meg istedet ;)

Mye har du lov å dra med forestern? :-P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Står ikke ended på delen der...Snakket med GS idag, de kunne skaffe fant jeg ut. Men over 800kr stk...Kostet 400kr stk på koed, litt forskjell. Må prøve å tråle litt på ebukta først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lov til å trekke 2 tonn, så banebilen må under kniven, her skal det slankes! :D

 

 

Har det egentlig noe å si om du skal "slanke" bilen? Er vel egenvekta i vognkortet som settes til grunn for beregning av hva Forestern LOVLIG kan trekke? Bilens egenvekt pluss hengerens tillatte totalvekt...Uinteressant for politi/vegvesen om hengen veier 100 kg og bilen 500kg og det da er innafor kravene til Foresterns tillatte trekk-vekt når det står andre ting i vognkort/papirene til bil/henger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som klikka meg videre fra "monsen-statistikk" uten å lese?

 

Har ikke lest igjennom alle selv enda, men følte jeg måtte dele dem alikevel :P

 

Har det egentlig noe å si om du skal "slanke" bilen? Er vel egenvekta i vognkortet som settes til grunn for beregning av hva Forestern LOVLIG kan trekke? Bilens egenvekt pluss hengerens tillatte totalvekt...Uinteressant for politi/vegvesen om hengen veier 100 kg og bilen 500kg og det da er innafor kravene til Foresterns tillatte trekk-vekt når det står andre ting i vognkort/papirene til bil/henger...

 

Blir ikke det litt som at man ikke har lov til å kjøre med 30 halvfulle kilo-sekker sement, fordi det står at det skal være 30kg?

sålenge bil har lov til å trekke henger, og henger har lov til å ha bil2 oppå, så er det jo riktig, og så kommer førerens førerkort oppå der igjen såklart, men jeg snakker utifra BE da det er like rundt hjørnet for meg ;)

 

Edit: jeg lurer på om du tenker at jeg skal slanke Forestern? det er banebilen jeg snakker om at skal slankes, så den har lov til å være oppå hengern, og at forestern kan trekke det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen...du misforstår reglene for tilhenger..Om forestern kan trekke 2000kg så er det 2000kg du kan trekke...MEN! Om hengerens tillatte totalvekt er f.eks 750kg...og bilens som skal oppå den har tillatt totalvekt på f.eks 1800kg....så har du da i teorien 1800 + 750 kg bak på kula til Forestern...det er ikke lov...Selv om hengern EGENTLIG veier 200kg og bilen veier 500kg.... skjønner du?

 

Om du skal få BE så blir saken littannerledes sånn med tanke på førerkort etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...