Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde realoem men den finner ikke noe. Finner diverse på google og ebay dog.

 

Ikke? Her brukte jeg understellnummeret på bilen din, og fant denne: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL31&mospid=47610&btnr=12_0630&hg=12&fg=25

 

Så søkte jeg opp delenummeret på starteren, og fant alle modellene som bruker den: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=12411740379

 

Værsågod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobba i Oslo så svingte jeg inn en vei som gikk til høyre for så å få en sykklist rett i sia med et smell å han kælva skikkelig av ! Hadde nok stor fart.

Det var fortgjenger overgang å da skal han gå av sykkelen. Ikke komme i 30km/t ! :P

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott og inngå en avtale om en handel. Også blir det helt stille fra selger i 2 dager. Når jeg igjen tar kontak får jeg beskjed at han har fått et bedre tilbud fra en annen. Men jeg får det om jeg byr det samme som han andre, siden jeg virket som en grei kar og egentlig var først ute. Jævla SOPP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asshole. Det skjedde med en 330ci jeg skulle hente også. Hadde fått godkjent lånet av banken, kjøpt flybilletter osv, så hadde selger en budrunde i ettertid, som jeg ikke fikk delta i en gang. Sendte melding og sa jeg kom en time senere, så svarte han at bilen var solgt til en som bydde mer og at han allerede hadde hentet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asshole. Det skjedde med en 330ci jeg skulle hente også. Hadde fått godkjent lånet av banken, kjøpt flybilletter osv, så hadde selger en budrunde i ettertid, som jeg ikke fikk delta i en gang. Sendte melding og sa jeg kom en time senere, så svarte han at bilen var solgt til en som bydde mer og at han allerede hadde hentet den.

Det er her man avdekker integriteten til en person. Jeg la ut E30en til 27.000 kr. og fikk bokstavelig talt titalls henvendelser til prisantydning ila. timer. Snakket med en på telefon som virket som at han hadde hatt flere eldre BMWer og kunne ta oppgjøret raskt, så vi ble enig om handel - men jeg fjernet ikke annonsen (dvs. satte den som solgt bare). Fikk flere henvendelser i ettertid (selv om det stod Solgt! i annonsen) med høyere bud, men han første fikk bilen likevel.

 

Da jeg hadde min E300 Diesel og skulle selge den så var jeg drittsekken (hvor oppegående er man som 19 år gammel? Ikke veldig...). En som var interessert på telefon, sa at jeg ville ha bud, så kom det en annen på døra med kontanter og jeg solgte bilen. Første person ringte igjen og ble sur fordi han var villig til å by... Fortsatt dårlig samvittighet når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobba i Oslo så svingte jeg inn en vei som gikk til høyre for så å få en sykklist rett i sia med et smell å han kælva skikkelig av ! Hadde nok stor fart.

Det var fortgjenger overgang å da skal han gå av sykkelen. Ikke komme i 30km/t ! :P

Sent from space using Tapatalk -

Been there done that! Da på Grunerløkka, han kom tråkkende nedover, men ettersom trafikkreglene ikke gjaldt for akkurat han, så suste han avgårde. Det han ikke tenkte på, var at jeg kom fra venstre og faktisk fulgte trafikkreglene(+ at jeg ikke hadde sjans til å se personen), fikk framhjulet hans mot min felg, slik at han fløy hodestups over panseret på transiten jeg kjørte. Felgen hans slo åtte-tall.. :P Han kom i fra det såpass vel at han reiste seg opp og tok seg på baken med en hånd mens han mente jeg bare kunne kjøre videre flau som han var..!

 

Når det gjelder avtale om kjøp/salg, er det håndpenger som gjelder for min del.. Jeg sier også klart ifra om det, og dersom selger ikke mener det er nødvendig, så insisterer jeg.. Han jeg kjøpte Merca av prøvde seg, og jeg hadde gitt fyren håndpenger og blitt enig om pris + at jeg hadde vitne. Han ringte dagen etter og sa at noen hadde bydd over, så sa jeg vel egentlig det jeg mente om saken og om han hadde glemt avtalen fra dagen før.. Da ble de slik som avtalt heldigvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjøpte E34en av var også slik, mot en annen riktig nok. Han hadde lovet vekk bilen til en som jobbet offshore for 17000,- men han kunne ikke hente den før om en uke. Jeg sa jeg kunne komme i morra med 18000,- i cash (bilen sto til 19000,- på FINN), og det var greit. Jeg bare skulle ha denne bilen og var villig til å gi bud, ikke så lett å finne original facelift E34 med skinn, automat, klima og lite rust til under 25 000 kr :)

Føler kanskje jeg var litt slem mot han andre siden jeg kjøpte bilen "hans" men slikt er jo opp til selger å avgjøre føler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder eldre kjøretøy så diskuterer jeg ikke penger i det hele tatt før jeg har både sett og prøvekjørt bilen. Sier også klart fra til eventuelle kjøpere om at vi tar dette til slutt, enkelt og greit siden ingen av partene får en reel forståelse av kjøretøyet før dem har sett det selv.

 

 

Har flere ganger blankt avvist håndpenger/total overføring av tilbudt på grunn av dette. Kan det gjørest, så skal penger diskuteres ansikt til ansikt med ingen andre enn kjøper, selger og bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...