Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hva spiller dere musikk på btw? Vil tro det er en og annen brukbar stereo hos folket?

Jeg hadde Primare og XTZ oppsett til ca. 50.000 kr. før. Innså at jeg bare spilte MP3-filer så det ble solgt.

 

I dag går det i Bose bordsatelitter for TV-lyd, Audio Pro Stereo One til litt musikk av og til og Pioneer soundbar for fllm og spill. Holder i maaassevis. Har lyst på Gallo Reference høyttalere, men da må man ha skikkelig forsterker og da blir det altfor dyrt (oppgraderer heller bilen da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nad/Dynavoice Definition/XTZ og sist men ikke minst, the love of my life! SVS. :)

 

Ikke superfancy, men det funker til mitt bruk. Sjørøvermetal og basstung musikk generelt. Har kost meg veldig mye med denne låta i det siste: 

 

http://youtu.be/forkuNNZ-Vw

 

Den låta er seriøst bra..  :)

XTZ som i sub vil jeg anta, har to 99w12 og det er myye sub pr krone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nad/Dynavoice Definition/XTZ og sist men ikke minst, the love of my life! SVS. :)

 

Ikke superfancy, men det funker til mitt bruk. Sjørøvermetal og basstung musikk generelt. Har kost meg veldig mye med denne låta i det siste: 

 

http://youtu.be/forkuNNZ-Vw

Jeg hadde SVS surround tidligere, det var helt rå filmlyd (snakker om actionfilmer nå). Kunne på ingen måte se noen grunn til oppgradere fra dem! Så bra... 

 

Og den låta er kanongod :D En stor favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Primare og XTZ oppsett til ca. 50.000 kr. før. Innså at jeg bare spilte MP3-filer så det ble solgt.

 

I dag går det i Bose bordsatelitter for TV-lyd, Audio Pro Stereo One til litt musikk av og til og Pioneer soundbar for fllm og spill. Holder i maaassevis. Har lyst på Gallo Reference høyttalere, men da må man ha skikkelig forsterker og da blir det altfor dyrt (oppgraderer heller bilen da!)

 

I22? og hvilke høyttalere? Silkedome eller bånddiskant?

Galloene er sykt fete. På bilde, real life er de jo skikkelig små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.. Kvasi, jeg vet at du ikke liker det, men her går det i Klipsch :P

 

I stua står idag med Klipsch Heresy III med en Parasound Halo amp og en XTZ 99W12, og her jeg nå sitter, har jeg RF-7 Mk1 med en god rørpreamp og to Midgard Oberon blokker(6.1) både elsket og hatet :P

 

Jeg liker Klipsch lyden, men har B&W DM604 S2 på kjøkkenet, og jeg må jo si at de har mer roen på det hele :P Passer fint med morgenkaffen eller middagsselskap som bakgrunnsmusikk, men så fort den er inntatt går jeg ned i kjelleren og drar fram et par Pink Floyd skiver og får fluer til å sprette av veggene.. Brystkassebassen er formidabel og absolutt tilstede!

 

Nå har jeg hatt oppsettet såpass lenge at jeg driver stadig å prøver ut modifikasjoner. Nå er det demping av horn som står på planen(jeg er faktisk fornøyd med hornene for øyeblikket, men ønsker å prøve allikevel), noen endringer på delefiltere blir det nok også kanskje. Forandring fryder, men jeg setter stadig mer pris på RF-7ene etterhvert som man koser med dem! Oberon blokkene er ifølge mange ikke optimal, men for meg er den det da jeg trenger power til party-høytalerne som jeg drasser med meg rundt innimellom(Cerwin Vega). De krever mye strøm, og hva er bedre å drasse med sammen med dem enn de blokkene? Lette av vekt, tar liten plass og blir ikke varme..

 

Når det gjelder musikk har jeg blitt ganske glad i noen norske kvinner som lager en del bra musikk som kan ta pusten fra en og enhver! Gode innspillinger på platene deres og musikk det er verdt å sitte å høre på! Susanne Sundfør, Ane Brun, Kari Bremnes etc.

 

Denne innspillingen er den aller siste som ble gjort hos Lydverket på NRK. Igrunn en veldig veldig fin avslutning med en fantastisk artist, Susanne Sundfør. Har tilgjengelig materiale som er noe bedre enn Youtubefilmen av opptaket, og det får en frysninger på ryggen av :P Kanskje på grunn av blandingen av at et program man før fulgte godt med på avsluttet med denne låta og at låta er ganske så flott :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...