Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Uavfjøret vekt er veldig viktig, der er faktisk mine 21" ikke helt krise kontra org 19" felga, men noen 19" oz magnesium felger hadde sikker gjort seg godt komfort og kjøreegenskap messig.

Ekstra viktig når det er knøtt motor med nesten ikke noe dreiemoment, og superviktig når det er en bil som dette uten servo. Skulle helst hatt 15", men fant ikke noe på bruktmarkedet da jeg skulle ha. Nye felger blir for dyrt i og med at jeg ikke aner hvor lenge jeg orker (i mangel på bedre ord) å ha bilen.

Prøver å få tips om verksted som kan disse bilene, men får jo ingen respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en tur til Ulsteinvik for min del.. Har aldri vært på fest der, men en gang må være den første :P

hehe, er vell bare en mil fra fosnavåg etter det jeg har skjønt? Kjenner ett par stk som bor der oppe :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kid i baksetet, og behov for at lappen varer så kunne jeg godt tenkt meg en MB. Sett litt på ML og må nok si at neste gang jeg skal ha bil så vil jeg absolutt vurdere den, men bør nok prøve kjøre både x5 og ML, og kanskje ny femmer har kommet når jeg skal vurdere.... Hmmmm....

Men MB frister faktisk veldig, men er super fornøyd med femmeren så blir vanskelligmognvurdere noenannet.

Kjørte fatterns xc60 til trysil forrige helg

Med tanke på Mercedes så er det ganske snevert om man ønsker å ha bilen en stund. Er man komfortabel med å kjøpe en SUV er det dog mange fler alternativer! 

 

Jeg sitter med den følelsen av at du kan kjøpe en 124, skru og vedlikeholde som en gal for ting som dukker opp samt preventivt vedlikehold. Behandler man den deretter pent, så vil den aldri skuffe deg eller stoppe langs veien. Selv tilhører jeg den gruppen som undersøker hver minste ting dersom noe oppstår, reparerer og skrur stadigvekk. Å holde den strøken i lakk og karosseri er det ikke verdt!

 

Så har man 210 da, jeg elsker å ratte sedanen, særlig da 220CDI, det er en kanonbra bil såfremt den har fått sitt stell. Kan ikke sammenlignes med BMW, men legger man det sportslige på hylla en liten stund så er de bilene fantastiske. Det faktiske problemet er at du ikke bør investere mange kroner i en slik bil, det handler ene og alene om vanvittige rustproblemer. Det er også veldig synd. En kamerat kjøpte en 2000 modell 220CDI, 330 000km, ny i Norge, et lass av utstyr og i enormt god stand. En fortvilet situasjon oppsto da han kjøpte og solgte biler(han hadde vel en bil maks i en uke av gangen før han solgte med fortjeneste) mye. Dvs. at han allerede dagen etter kjøp allerede hadde solgt bilen til en felles bekjent og da med 15 000kr fortjeneste :P Synd, for det var en enormt bra bil..

 

W220 har også rustproblemet, tenk å kjøpe en ny S-klasse til over millionen ny, 3 år senere begynner den å bli brun.. Tror jeg hadde følt meg ganske så "lurt"..

 

Så har man etterkommeren av 210, nemlig 211. De første utgavene rustet en del de også, men de kom med en ny og fin teknikk som ikke finnes i noen annen bil såvidt jeg vet, og det er en SBC enhet. Denne enheten sørger for at man får bedre bremseeffekt(kan ikke detaljene) etc. Denne har en maks grense på hvor mange bremsninger man kan ta :P Når den er nådd blir det problemer :P Dette ble forbedret på 211 Facelift og skal visstnok være mye mye bedre. Hele bilen er bedre på alle måter. En slik kunne jeg kjøpt, men ikke en 211 prefacelift..

Airmatic; avansert og svært komfortabelt luftfjæringssystem. Har sine feil og sykdommer som kan være kostbart. Jeg hadde nok ikke hatt hjerte sterkt nok til å takle Airmatic problemene, enda så komfortabelt og enormt bra det er.

 

212 synes jeg er en fantastisk bil, har ikke akkurat hørt om så mange sykdommer på disse, så ting er på vei opp :)

 

En kollega sa han hadde lånt en XC60 med diesel, han skrøt av motoren, følelse av at han kjørte konstant i nedoverbakke, og enormt gode seter :P Selv er jeg ikke så begeistret for Volvo-setene, men det er jo smak og behag alt sammen.

 

Når det gjelder BMW vs. Mercedes så hadde jeg i en familiesituasjon gått for Mercedes, ene og alene på grunn av at BMWer av nyere dato som passer til familiebruk ikke tiltaler meg i det heletatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til salgs enda tror du?

Mest sannsynlig, ja. Ikke rørt på fjorten år er jo et tegn på noe. Hadde en spoiler på luka bak, og krysseikfelger samt sotede baklys. Var en gammel ragger antakelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F11 og F31 er jo NYDELIGE biler.

 

de XC60'ene hakke så fantastisk motor akkuratt, kjørt mange av de, og 5 cyl på 163hk er en grei motor, men var ikke noe bedre enn 05 120D motoren på noe vis,
hadde dårligere turtallsregister.

Er enig i at volvosetene ikke er all that, de har en tendens til å ikke like korte bein, og kjørte ikke mer enn 2,5 time før jeg følte meg litt vel nedsittet i hekken i c70'en til foreldrene mine.

 

I en E46 m3 gått 180k så tilbrakte jeg 1,5 døgn uten å bli sliten i ræva. (var derrimot noe drit å være våken så lenge, men bilen måtte hjem fra england og vi rakk ikke færja, så da kjører man!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F11 og F31 er jo NYDELIGE biler.

 

de XC60'ene hakke så fantastisk motor akkuratt, kjørt mange av de, og 5 cyl på 163hk er en grei motor, men var ikke noe bedre enn 05 120D motoren på noe vis,

hadde dårligere turtallsregister.

Er enig i at volvosetene ikke er all that, de har en tendens til å ikke like korte bein, og kjørte ikke mer enn 2,5 time før jeg følte meg litt vel nedsittet i hekken i c70'en til foreldrene mine.

 

I en E46 m3 gått 180k så tilbrakte jeg 1,5 døgn uten å bli sliten i ræva. (var derrimot noe drit å være våken så lenge, men bilen måtte hjem fra england og vi rakk ikke færja, så da kjører man!)

Dette var 205hestern, og vi var fire stroe mannfolk og en litrn, så sikkert 600kilo ekstra. Mistenker at f11 føreren ble overrasket over hvor godt følge vi egentlig holdt, tror ikke min hadde holdt så godt følge som vi gjorde, selv om vi da hadde hatt samme motor minus xdrive. Var godt driv i noen av forbikjørselene opp over de tyngste bakkene til Trysil.

Når det gjelder seter, komfortsetene i min er vesentlig bedre en volvos sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 De første utgavene rustet en del de også, men de kom med en ny og fin teknikk som ikke finnes i noen annen bil såvidt jeg vet, og det er en SBC enhet. Denne enheten sørger for at man får bedre bremseeffekt(kan ikke detaljene) etc. Denne har en maks grense på hvor mange bremsninger man kan ta :P Når den er nådd blir det problemer :P Dette ble forbedret på 211 Facelift og skal visstnok være mye mye bedre. 

De fjernet hele enheten og gikk tilbake til en konvensjonelt bremsesystem på facelift. Har skiftet utallige SBC-enheter, og husker også at Mercedes ofte tok en del av kostnaden selv om bilen var uten garanti. Tror enheten kostet 30.000,- eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen stor tilhenger av Volvo, men jeg synes forrige generasjon XC70 er en fin bil. Den er langt i fra perfekt, men den har litt mer karisma enn konkurrentene. Faren til en kamerat kjøpte en slik ny desember 2005, og har den enda. Denne er Ocean race-blå med champagnefarget skinninteriør, femmerdieselen og automat. Det er en trivelig arbeidshest som ser meget bra ut. Dette karosseriet kom vel i 2000, og jeg synes det holder seg uforskammet godt, Den omtalte bilen har det ikke vært noe problemer med, tross noe småkjøring.

 

 

79e2f250.jpg

 

Ellers har jeg lenge hatt en svakhet for S-klasse W221. Den blir 10 år neste år, og jeg synes det er en elegant doning.

 

post-47117-0-31168000-1397938841_thumb.j

 

Det er mange herlige biler der ute. Synd man ikke har tid og penger til dem alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...