Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har desverre ikke likt en eneste ford jeg har kjørt :P 

 

Kjørt mye ford både gammelt å nytt, klarer ikke å like dem dessverre. Er jo billige og fornuftige biler sånn ellers da, men jeg hadde lett kjøpt noe vag isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med hver eneste VAG jeg har kjørt (t.o.m. R8 V10) er at de virker som supergode biler i begynnelsen, men bare kort tid etter blir de utrolig kjedelige (i forhold til konkurrentene). Jeg liker A6 f eks (design, posisjon i markedet, anonymiteten osv.), men vi hadde den som leiebil og den var spennende i akkurat 1 time, før den bare var en velkonstruert og veldesignet personbil og lite mer. Samme opplegget med VW. Broderns Golf var knallbil de første dagene etter at han henta den, nå har den absolutt ingenting spennende å tilby (men det er kanskje meningen).

 

VELDIG "tyske" biler :P "Ja sehr gut" på alle sjekkpunkter også produserer de dem bare, helt fri for lidenskap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med hver eneste VAG jeg har kjørt (t.o.m. R8 V10) er at de virker som supergode biler i begynnelsen, men bare kort tid etter blir de utrolig kjedelige (i forhold til konkurrentene). Jeg liker A6 f eks (design, posisjon i markedet, anonymiteten osv.), men vi hadde den som leiebil og den var spennende i akkurat 1 time, før den bare var en velkonstruert og veldesignet personbil og lite mer. Samme opplegget med VW. Broderns Golf var knallbil de første dagene etter at han henta den, nå har den absolutt ingenting spennende å tilby (men det er kanskje meningen).

VELDIG "tyske" biler :P "Ja sehr gut" på alle sjekkpunkter også produserer de dem bare, helt fri for lidenskap :P

Akkurat samme inntrykk som jeg sitter med av VAG :) Når det kommer til Audi så både ser og er bilene gode, men de blir fort en del av hverdagen og rett og slett kjedelig. Interiøret ser griselekker ut og gir en eksklusiv følelse, helt til du begynner å bruke det og finner ut at den opplevde kvaliteten ikke er der den burde i henhold til utseendet. I BMW synes jeg nesten det er litt motsatt når det gjelder interiør, ser kanskje litt sedat ut men etterhvert som du bruker det så setter du pris på kvaliteten på materialene og byggekvaliteten :)

Er vel derfor BMW har så trofaste kunder, de gir det lille ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har farta rundt i en kompis sin bil i hele dag, og joda, er en veldig god bil! A6 3.0tdi Quattro, men..... (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47323306)

Mangler liksom noe, uten at jeg helt kan forklare hva.. Bilen går greit nok, og ser jo temmelig allright ut, men likevell... Lite spennende, for cleant og safe kanskje? Kvalitetsinntrykket er ikke så altfor ille, selv om enkelte plastdetaljer i interiøret gjerne kunne vert hakket mer påkosta.

 

Dagen ble avslutta av at jeg og han lånte en E39 M5 av en kompis, betydelig mer spennende bil det altså, kanskje også om du ser bort ifra motoren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sammenligner forskjellige bilmerker og modeller er det viktig å ta høyde for hvilken del av markedet de primært sikter seg inn på. Dette har betydning for prisen og dermed alt fra design til opplevd kvalitetsfølelse og markedspossisjon. Selv den billigste 3-serien er godt og vel 15% dyrere enn den billigste Passaten i Tyskland. Startprisen for en 5-serie er nesten 60% høyere enn for den billigste Passaten og da hjelper det ikke at de f.eks er nogenlunde like store når det gjelder innvendig plass.

 

Den billigste 1-serien (114i) er knapt 27% dyrere enn den billigste Golfen. Ergo må man helt ned på nivå med Mini før man kan få et nytt BMW produkt som er billigere enn Volkwagens storselger i kompaktklassen. Mini One er 10% billigere enn den billigste Golfen. Dette altså i Tyskland som tross alt er utgangspunktet for hvordan disse bilmodellene er plassert i markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sammenligner forskjellige bilmerker og modeller er det viktig å ta høyde for hvilken del av markedet de primært sikter seg inn på. Dette har betydning for prisen og dermed alt fra design til opplevd kvalitetsfølelse og markedspossisjon. Selv den billigste 3-serien er godt og vel 15% dyrere enn den billigste Passaten i Tyskland. Startprisen for en 5-serie er nesten 60% høyere enn for den billigste Passaten og da hjelper det ikke at de f.eks er nogenlunde like store når det gjelder innvendig plass.

 

Den billigste 1-serien (114i) er knapt 27% dyrere enn den billigste Golfen. Ergo må man helt ned på nivå med Mini før man kan få et nytt BMW produkt som er billigere enn Volkwagens storselger i kompaktklassen. Mini One er 10% billigere enn den billigste Golfen. Dette altså i Tyskland som tross alt er utgangspunktet for hvordan disse bilmodellene er plassert i markedet.

 

Audi mot BMW er da en ganske fair sammenligning?

 

En kamerat av meg solgte sin Audi S8 igjen etter bare noen mnd. fordi den ble for sjelløs. Var selvfølgelig en veldig bra rask bil, men manglet personlighet.

 

Ford ligger bra på veien (kjørte litt Mondeo senest i påsken fordi mine besteforeldre har en svært undermotorisert 1.6 bensin), men man får definitivt generelt en bedre kombinasjon av sport og comfort i BMW som jeg synes det er verdt å betale ekstra for. For øvrig bortimot fasinerende å kjøre en nesten ny bil som bare ikke klarer å følge trafikken med litt ferieoppakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi mot BMW er da en ganske fair sammenligning?

 

Absolutt iom. at de sikter seg inn mot de samme kundene. Prisforskjellen på den billigste A4 modellen kontra ditto 3-serien er under 3,5% i Audiens favør (altså i Tyskland). Dette er såpass lite at evt. rabatter/tilleggsutstyr hos den lokale forhandleren kan gjøre utslaget prismessig. Når det gjelder den billigste A6 modellen kontra billigste 5-serie er forskjellen noe større med knapt 7,5 % i Audiens favør. Som alltid handler dette mest om smak og behag, men jeg vil mene at F30 er en såpass mye bedre bil enn dagens A4 at den nærmest fremstår som et kupp i forhold. Når det gjelder A6 vs. F10 er jeg litt mer usikker, men jeg ville nok ha valgt BMW' en... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Fredag og ingen planer for dagen eller i morgen, kun trening, deilig følelse!

 

BTW, sagt opp leiligheten for noen mnd siden og flyttet hjem til mamma igjen. Litt kjedelig men da får jeg mer tid til meg selv og trening, PLUSS spare masse i mnd da eneste utgiften jeg har fast er diesel og forsikring.

 

ingen lån eller mobil regning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeyy.... hva skjedde med 3sdm?

 

Rett før de skulle bli levert så ble det bare tull... Det oppsto masse trøbbel, blant annet at det bare var bestilt 3 felger, så jeg måtte vente på den siste fra England... Også fikk jeg en vannlekkasje i det samme momentet som gjorde at jeg måtte prioritere gulvet... Håper det blir greit nok med de der! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før de skulle bli levert så ble det bare tull... Det oppsto masse trøbbel, blant annet at det bare var bestilt 3 felger, så jeg måtte vente på den siste fra England... Også fikk jeg en vannlekkasje i det samme momentet som gjorde at jeg måtte prioritere gulvet... Håper det blir greit nok med de der! :)

Åhhh :( det var leit :/ men tror ikke de nye felgene blir så dumt heller :D 18"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...