Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Morty999 har flere ganger blitt nevnt med fullt navn... Når jeg tok ett oppgjør med han her på bimmers så blokkerte han meg både på facebook og andre grupper etc... Men ser du ikke hvor dette bærer hen?

 

Morty999 kan komme tilbake med nytt nick "onkelsvindel666"....? hvordan kan man da Google seg frem til han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo noe med personvern å gjøre også da, uansett å mye svindler man er så har man ikke lov å henge ut en person med fullt navn. Skal slikt deles så er det jo greit og "lovlig" å gjøre det på PM, skjønner ikke hva som er så vanskelig med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... PM er jo ikke...offentlig? Hva med alle bilforhandlerne som blir diskutert her? De eies jo at en eller annen..er det da ok å dele info om bilforhandlern men ikke en enkelt person her?

 

Hva med f.eks nyheter/media... "tore nordmann er siktet for millionunderslag. Han skal ha lurt til seg...." Kan man anmelde f.eks vg.no for å skrive en slik artikkel med tanke på personvern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morty999 har flere ganger blitt nevnt med fullt navn... Når jeg tok ett oppgjør med han her på bimmers så blokkerte han meg både på facebook og andre grupper etc... Men ser du ikke hvor dette bærer hen?

Morty999 kan komme tilbake med nytt nick "onkelsvindel666"....? hvordan kan man da Google seg frem til han da?

Svindel kan man aldrig reservere seg mot.

Det eneste sikre er og handle face to face.

Om du handler med meg. Så kan jeg si jeg heter både Martin, Ola, Per eller Harry. Du vil jo uansett ikke vite om navet er ekte heller. Så "ekte" navn er jo heller ikke noe sikkerhet.

Om jeg oppgir Ola Hansen. Og du ikke får varen. Og googler navnet så finner du ikke meg. Så å basere en handel på et navn man kan google er ikke noe sikkrere.

Om man er i tvil om en bruker så kan det rapporteres inn. Så kan moderatorer sjekke om det er en annen bruker med nytt nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jaja da får folk tolke det som en trussel... men jeg føler jeg, i sammenhengen, ikke truet noen :)

 

Det er greit nok, men generelt er det to paragrafer i straffeloven som det ofte refereres til når det gjelder trusler og det er:

 

§ 227. Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Aar straffes den, som i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende, der kan medføre høiere Straf end 1 Aars Hefte eller 6 Maaneders Fængsel, under saadanne Omstændigheder, at Truselen er skikket til at fremkalde alvorlig Frygt, eller som medvirker til saadan Trusel.

 

§ 390 a. Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...