Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ordensforstyrrelse og til fare for andre bilister... du høres ut som onkel blå, kanskje du burde søke politiet? ALT er jo en ordensforstyrrelse da. En M3 med Eisenmann er også ordensforstyrrelse, og ulovlig lydnivå. Hadde du ringt inn og rapportert dette også?  

Du bryter vel loven hver dag når du ligger 10 km over fartsgrensen du og? Trodde dette var et entusiastforum....

 

Det er lov å bruke SUNN FORNUFT og ikke være en tørr paragraf-rytter. Hva har alderen min med dette å gjøre? Du nærmer deg 25, men skriver som en 60-åring, din hagenisse! Men skjønner at det kanskje ikke er så gøy å kjøre E34 520 med autolat nattestid, men du kan vel ha forståelse for at vi med litt spreke biler iblandt finner en forlatt strekning og har det litt gøy? 

 

Om jeg finner en forlatt landevei oppi fjellet midt på natta og ligger i 70 i 50 sona så vet jeg at det er ulovlig, men så lenge man bruker fornuften....

man lever bare en gang!

 

 

men nå er det bolighus i nærheten her da, de har før klaget veldig på støy fra biler som driver på ved shellen her.

Hva hadde du syntes f.eks hvis jeg stod og burna halve natten foran huset ditt når du skulle på viktig jobb møte dagen etterpå?

Så du viser ikke akkurat sunn fornuft når du mener 316 gjorde feil i å ringe politiet og når han mener dette var uvettig kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at sunn fornuft og kjørestilen jeg beskriver går hånd i hånd er du rett og slett rimelig umoden og jeg håper jeg slipper å møte deg langs vegen. Å sammenligne det med å ligge ti kilometer over fartsgrensa, det er heller lite sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg veldig generellt, 316. Om det i ditt tilfelle var snakk om antisosial kjøring i boligområder er jeg naturligvis tilbøyelig til å si meg enig i at saken stiller seg litt annerledes. Har ikke sett området du henviser til så det blir litt "hvor lang er en fisk", men om det er en rundkjøring uti nomansland så ser jeg ikke problemet med å børne litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordensforstyrrelse og til fare for andre bilister... du høres ut som onkel blå, kanskje du burde søke politiet? ALT er jo en ordensforstyrrelse da. En M3 med Eisenmann er også ordensforstyrrelse, og ulovlig lydnivå. Hadde du ringt inn og rapportert dette også?  

Du bryter vel loven hver dag når du ligger 10 km over fartsgrensen du og? Trodde dette var et entusiastforum....

 

Det er lov å bruke SUNN FORNUFT og ikke være en tørr paragraf-rytter. Hva har alderen min med dette å gjøre? Du nærmer deg 25, men skriver som en 60-åring, din hagenisse! Men skjønner at det kanskje ikke er så gøy å kjøre E34 520 med autolat nattestid, men du kan vel ha forståelse for at vi med litt spreke biler iblandt finner en forlatt strekning og har det litt gøy? 

 

Om jeg finner en forlatt landevei oppi fjellet midt på natta og ligger i 70 i 50 sona så vet jeg at det er ulovlig, men så lenge man bruker fornuften....

man lever bare en gang!

Joda alt kan sikkert kalles ordensforstyrrelse med det hele kommer an på hvordan og i hvilken grad det forstyrres, en bil med alt for høy eksoslyd vil kunne få pålegg av politiet om å utbedre dette. Dette er som du sier ett entusiast forum, men det er forskjell på å være entusiast og å være idiot ;) Jeg stusser bare litt over at en som tilsynelatende burde være godt voksen burde ha bedre forstand og innsikt

Nå er det sjelden det er 50 soner utenfor tettbygd strøk, men kjører du inspirerende på landeveiene så kan du i værste fall møte onkel blå med laseren. Jeg kan anbefale Nurburgring ett par ganger i året heller hvor man virkelig kan få kjørt fra seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ett stykke til bebyggelse ved Shell strømmen...

 

har du tittet på toppen av fjellveggen på høyre side når du kjører innover til byen der i fra?

Jeg vet at de har klaget i lengre tid på bråk fra rånere på shellen, så nei det er ikke så veldig langt til bebyggelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shell strømmen har ALLTID hatt bilkultur... Men nå har veldig mange av disse rånerne flyttet seg esso på kjeller/hvam/olavsgård... Der får de stå fritt uten at de er til sjenanse for beboere som spiser fisk 5 ganger i uken og klør seg i rævva mens de kjører Rav4 i kø til barnehagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...