Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke mer enn 35 Km inn til sentrum av København fra Roskilde og det går tog hele tiden (ca. 20 minutters tur)... så det gir jo noen ekstra muligheter for det meste egentlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i Roskilde området når Roskilde festivalen har vært uten å vært på festival? Er det håpløst å ferdes i Roskilde sentrum?

Har leid et sommerhus i Skibby, rett utenfor Roskilde, akkurat den uken selvfølgelig.. (Ikke planlagt sånn sett :P)

Hvis du er i roskilde når det er festival så anbefaler jeg at du kjøper biletter. Knallgod festival med masse hyggelige mennesker.

Godt utvalg av musikk er det også http://roskilde-festival.dk/music/bands/

Når det gjelder sentrum under festivalen så er det ikke så gærent da de fleste går til sentrum.

Ville ikke kjørt bil samme dag som festivalen starter eller slutter.

Du må regne med at mye er utsolgt i dagligvarebutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ved siden av så har Roskildefestivalen fått temmelig mye kritikk for de siste årenes program. Gammeldags og lite nyskapende er gjengangeren (oldefarsrock med Rolling Stones er symptomatisk). Northsidefestivalen her i Århus regnes for å være den mest progressive i Danmark nå... :)

http://www.northside.dk/kunstnere/program/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det best å dra på en tredagerstur i desember med kolleger? Noen er tørste og vil feste mens noen vil oppleve noe. Har tenkt på Dublin og det topper listen så langt. Koster ca 3000 pr. pers inklusive bra hotell. Så hvis det er noen tips i den prisklassen, kom med de :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det best å dra på en tredagerstur i desember med kolleger? Noen er tørste og vil feste mens noen vil oppleve noe. Har tenkt på Dublin og det topper listen så langt. Koster ca 3000 pr. pers inklusive bra hotell. Så hvis det er noen tips i den prisklassen, kom med de :)!

Berlin :-)

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ved siden av så har Roskildefestivalen fått temmelig mye kritikk for de siste årenes program. Gammeldags og lite nyskapende er gjengangeren (oldefarsrock med Rolling Stones er symptomatisk). Northsidefestivalen her i Århus regnes for å være den mest progressive i Danmark nå... :)

http://www.northside.dk/kunstnere/program/

Med mindre man besøker festivalen hvert år så ser jeg ikke problemet med dette.

Festivalen byr på mye annet enn bare musikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikta meg inn på Oktoberfest, men skal man dra i Desember synes jeg uansett Tyskland er spennende, er personlig ikke for glad i Storbritannia generelt(hotell, renslighet, mat osv.). Bodde på et dyrt hotell i London(i utkanten faktisk..), det var mildt sagt på standard med et motelrom til 200kr pr. natt i Tyskland, hvor man får et strøkent rom med gode senger og rent sengetøy for alt fra 600-800kr pr. natt for et dobbeltrom.

Tysk orden, god mat og mye lokal øl å smake på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Berlin eller London (kanskje litt for dyrt). Festing er greit nok, men spørsmålet er hva de andre som vil oppleve noe ønsker å oppleve? London er mer tilgjengelig pga. språket, men Berlin er billigere og egentlig like interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre man besøker festivalen hvert år så ser jeg ikke problemet med dette.

Festivalen byr på mye annet enn bare musikk :)

Sant, men folk er faktisk litt lei av Roskildefestivalen her i Danmark. Den trenger til fornyelse samt bli mer ungdommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der, og kan absolutt anbefale stedet.

Vil råde deg til å kjøpe billetter via internett på forhånd, noe jeg ikke gjorde. Vi kom relativt tidlig på dagen, ikke lenge etter åpning, og første "ledige" billett var kl 17:00 på ettermiddagen. Ettersom folk bruker lengre tid på å gå gjennom enn det som sikkert er planlagt var det relativt mye folk når vi var der senere på dagen, så jeg vil tro en har mye igjen på å gå så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikE24: Jepp... junior og undertegnede har siktet oss inn på Miniatur Wunderland (jeg er gammel Märklin entusiast) i sommer før vi kjører videre til bl.a Auto Stadt i Wolfsburg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...