Skulebollen Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 E46 m3 csl. Er da tusen ganger bedre enn vanlig m3. Men alt er klipset og kvaliteten føles ikke spesielt god. W124 er mest driftsikkert. Mener mange! Kvaliteten er generelt sett god. Fordi bilene er bygd for og holde. Alt er skrudd med altfor mange skruer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Er E46 M3 bedre enn en Porsche 996/997 911 Turbo? Eller en GT 3/RS Eller Nissan skyline GT-R ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Det er da virkelig ikke 25 årsgrense på leiebil i statene? Jeg var der i oktober 2012 (var på sema showet), og da hadde vi gutta leiebil. Leide en Escalade i 7 dager, og ingen av oss var 25 da. Men de tar litt tillegg i prisen, samt at du må ha kredittkort ved leie. Var der nå i mars/april. Santa Barbara, langs Costal highway er fint, San diego er også verdt å få med seg. Når det kommer til bil er det ikk 25 års grense, vi reiste en på 22 og en på 24, leide en Camaro SS med 426 hk i to uker gjennom AVIS, kostet omtrent 6000,- ink alt og to sjåfører. Bare å huke av for at fører er under 25. gled deg ! takk for svar snakka med en som bor der borte, på stanceworks, han sa det var 25 år.. og far+stemor er fast bestemt på å bestille bil på forhånd, ingen av leiebilsidene vi har funnet har valg for sjåfør under 25. får sjekke litt mer, trur ikke vi så på AVIS santa barbara skal vi, tror san diego står på lista og ja fikk hotell midt i hollywood og.. ikkeno must for meg, egentlig ingen fan av storbyferie men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Bitch I might vedder en signert pagani plakat på at du ikke gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Antall bolter etc. som er brukt kommer jo helt ann på konstruksjonen, BMW har valgt på sine biler fra samme tid to bjelker på fangeren som man skyver inn i to hull på akterenden av bilen. Hver bjelke har 2 gjengede hull pr. bjelke. I bagasjerommet to utstparinger til å skru boltene(4stk.) nedi og da feste fangeren på en god måte. På denne måten er den såre enkel å fjerne, stabil i lengderetning og samtidig sideveis(god lengde på bjelkene). Utsparingene er relativt lange i lengderettning, en eventuell skubb på fangern bakfra vil medføre at energien absorberes i at selve fangeren flytter seg innover, og ikke at selve fangeren bulkes Jeg kan si meg enig i at Mercedes har gått inn for å skru ting fint sammen! Ulempen er dersom man slurver med å få på plass alt etter demontering så har man et skrangleproblem å finne ut av! Særlig når det gjelder dashboard-deler er dette et problem føler jeg! Har hatt fra hverandre midtkonsollen på min for å finne en skrangle-lyd da jeg kjøpte den for mange år siden, og ganske riktig manglet to skruer langt inni der Om det er verdens beste bil kommer helt ann på øyet som ser, jeg er kritisk til utsagnet, men kan si meg enig i at det er en godt konstruert og sammenskrudd bil. God til sitt bruk, men ingen bil som appellerer til former for motorsport eller inspirert kjøring annet enn på vinterføre hvor den er HELT utrolig(sidelengs) Når det gjelder nyskaping og innovasjon innenfor bilteknikk mener jeg selv at Mercedes hadde gått i dvale innad i utviklingsavdelingen. Hjuloppheng etc. Er tatt fra W201 med små tilpasninger, nytt interiør og former. Ellers er den teknologimessig(elektronisk) meget lik sin eldre bror. Jeg blir stadig overrasket over gammelmodige løsninger her og der! Målet var nok å bygge en svært driftsikker og enkel, men avansert bil(selvmotsigende kanskje?). Jeg tenker at de la en hel del arbeid i karosserisikkerheten på denne bilen, med deformasjons-soner og den slags. Når det gjelder motorer mener jeg de lå godt ann med produksjon av en rekke dieselmotorer, bensinmotorene er også meget bra utenom bilmodellens første år(86-87). Etterhvert som modellen fikk sine facelifter kastet de på ny "teknologi" som airbag for passasjer(på min er handskerom kastet ut til fordel for en airbag) og en slags bordcomputer(turteller ble flyttet til instrumentets venstre side) i hui og hast for å skape noe litt nytt, det mekaniske forble mekanisk helt til bilens utfasing i 95/96 om jeg kan si det på den måten(Siste facelift ble E-klasse introdusert, med elektronisk innsprøytning levert fra Bosch(før mekanisk Bosch K-Jetronic), dieselmotorene OM606 og OM605 ble levert uten turbo, turbodiesel var fortsatt den samme OM603). V8 modellene hadde noe mer finesser som var elektroniske hvor resten hadde mekaniske løsninger, E280 og E320 ble levert med en 5-trinns automat, mekanisk denne også faktisk.. Forskjellen er at 5-trinns automaten er laget av bokstavkjeks. Deres første elektroniske kasse kom i W210(722.6). Ekstrautstyrs-lista til 124 er dog "evig" lang, og det er nesten ikke grenser for hva en kan finne på forskjellige 124 biler! Ser stadig knapper og brytere på enkelte biler som jeg aldri har sett. Typiske luksusting er flyttet nedover fra S-klassen til E-klassen som ekstrautstyr(klimaautomatikk, elektriske seter, luftseter osv.). Opel(GM) og BMW hadde allerede i 1987(Opel kanskje enda tidligere) girkasser styrt med elektronikk. Skårholen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 vedder en signert pagani plakat på at du ikke gjør det Prøvd tåsen cafebar kebab enda? Var der i går igjen, nydelig as usual! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 nei har faktisk ikke tid...ikke spist kebab på par uker faktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Ikke tid? Hva loker du rundt med de gangene jeg har sett deg i bilen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Enda ett godt eksempel er skiltlys listen. En svart gummilist som kun har som formål og vere til pynt og for å holde skiltlysene. Denne er skrudd med 6 gjennomgående skruer med mutter og to stk. Skruer w124 er fascinerende. Og når det kommer til vinter og asd diffen så er den helt rå ja 280 kom forøvrig også med 4 trinns automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 vedder en signert pagani plakat på at du ikke gjør det Bitch you're right Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Ikke tid? Hva loker du rundt med de gangene jeg har sett deg i bilen da? Jeg har ting å gjøre hele tiden as..alltid noe som må gjøres... Enda ett godt eksempel er skiltlys listen. En svart gummilist som kun har som formål og vere til pynt og for å holde skiltlysene. Denne er skrudd med 6 gjennomgående skruer med mutter og to stk. Skruer w124 er fascinerende. Og når det kommer til vinter og asd diffen så er den helt rå ja 280 kom forøvrig også med 4 trinns automat Helt enig...w124 er rett og slett helt supert skrudd sammen... alt er skrudd 2 ganger ekstra..."just in case".. har lyst på en original 1985mod e klasse...gjerne i en ukurant 80talls farge.. med høy fjæring og originale 15toms stålhjul med kapsler... Bitch you're right Så...når kan jeg hente plakaten min? hermanoo90 og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 BMW-killer: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48278705 Blir ikke stort mye råere enn dette ass... Ahhhhhhhhhr... Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 hadde solgt sjela mi for den der, har alltid hatt en soft-spot for "gammal" audi femmerlyden er himmelsk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Ingen bmw-sekser kan måle seg med den lyden, sånn er det bare ! noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Jeg har ting å gjøre hele tiden as..alltid noe som må gjøres... Helt enig...w124 er rett og slett helt supert skrudd sammen... alt er skrudd 2 ganger ekstra..."just in case".. har lyst på en original 1985mod e klasse...gjerne i en ukurant 80talls farge.. med høy fjæring og originale 15toms stålhjul med kapsler... Så...når kan jeg hente plakaten min? Også tok du bort 124 back Wicky? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg