Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Alt er i utgangspunktet lovlig i Norge, du må bare dokumentere at det faktisk er slik som du sier det er. Så med mindre du er siv-ing innen kjøretøy elns er det jo bare å ta seg en tur til tüv. Får du dem til å anbefale at dette virkelig er god fisk er SVV etter hva jeg leser veldig medgjørlige.

Siv-ing? :P

Tuv holder vel til i Tyskland gjør de ikke? Oo og de skal vel ha masse penger bare for å "anbefale" dette til bt i Norge?

Regner med at svv er biltilsynet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på Uberegnelig og Utilregnelig?

uberegnelig: gjør uforutsette ting, gjerne urasjonelle sådan.

utilregnelig: litt det samme, men går mer på at en ikke er til å stole på/trygg

min forståelse av de hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv-ing? :P

Tuv holder vel til i Tyskland gjør de ikke? Oo og de skal vel ha masse penger bare for å "anbefale" dette til bt i Norge?

Regner med at svv er biltilsynet?

Nærmeste er ivertfall Tyskland, og de tar vell noen titals tusen går jeg utifra. Ja det er bare ett anbefalingbrev, men SVV handler jo stort sett om ansvarsfraskrivelse så det er jo akkurat det du har behov for.

Statens vegvesen har ikke gått under biltilsynet siden 1995 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste er ivertfall Tyskland, og de tar vell noen titals tusen går jeg utifra. Ja det er bare ett anbefalingbrev, men SVV handler jo stort sett om ansvarsfraskrivelse så det er jo akkurat det du har behov for.

Statens vegvesen har ikke gått under biltilsynet siden 1995 :)

Ja ikke sant, da blir det nok dyrere en moro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så, tilbake til biltur i europa, hva tror dere om denne turen? byene er bare satt opp etter å ha kikket litt på kartet...

24. Oslo - Frederikshavn (båt)
25. Frederikshavn - Brussel  11,5t
26. Brussel - Liechtenstein  7,5t
27. Liechtenstein - Rijeka 8t
28. Rijeka
29. Rijeka - Wien 7t
30. Wien - Krakow 5t
31. Krakow - Kovel - Bialystok - Riga 17t (blir å bytte på å sove litt i bilen her, mens vi kjører)
1.  Riga - Tallinn 4,5t  , Tallinn - Helsinki(båt)2,5t  , Helsinki - Åbo 2t  ,  Åbo - Stockholm 9t
2.  Stockholm - Oslo 8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda..

Her er en på Finn.no, riktig nok solgt.. Så det stemmer det :)

Den som SSP har bygget er bygget om til en Hartge H50. Altså en bil som er levert slik fra fabrikk. Så den er nok enklere og godkjenne. Touringen kom aldrig orginalt med M5 motor. Så den kan bli vanskeligere å godkjenne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som SSP har bygget er bygget om til en Hartge H50. Altså en bil som er levert slik fra fabrikk. Så den er nok enklere og godkjenne. Touringen kom aldrig orginalt med M5 motor. Så den kan bli vanskeligere å godkjenne.

Det var no dritt da >.<

Men uansett så får jo ssp godkjent veldig mye rart også

Hmm en med 540 motor da? Oo

Men som nevnt tidligere alt kan jo godkjennes det gjelder bare å ha riktig dokumentasjon på alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er 330 det største man fikk i touring. Men alt er nok mulig.

Sånn egentlig så er ikke cupe heller levert i større enn 330. Siden en M3 har et karosseri som ikke er identisk med vanlig cupe. Altså er det forskjellige delenr på karosseriet på en 318-330 cupe og M3. Og Hartge er bygget på M3. Mens SSP bygde på en 320. Så sånn egentlig er jo cupe og touring godkjent for like mye effekt. Og M3 karosseriet er godkjent for mye mer ;)

Siden SSP bygde på 320 cupe så burde det være mulig på touring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 330d som har mest dreiemoment og dermed viser at e46 karosseriet tåler så mye dreiemoment (sånn man får godkjent ombygg til m3)
Utifra mine wiki skills (ikke ta det for god fisk) skal det vel være innafor med m60b40 på karosseri som er tilsvarendfe de som ble levert med M57TUD30.

Så må man tenke på foraksel vekt også. Forsåvidt sikkert totalvekt og.

osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er 330 det største man fikk i touring. Men alt er nok mulig.

Sånn egentlig så er ikke cupe heller levert i større enn 330. Siden en M3 har et karosseri som ikke er identisk med vanlig cupe. Altså er det forskjellige delenr på karosseriet på en 318-330 cupe og M3. Og Hartge er bygget på M3. Mens SSP bygde på en 320. Så sånn egentlig er jo cupe og touring godkjent for like mye effekt. Og M3 karosseriet er godkjent for mye mer ;)

Siden SSP bygde på 320 cupe så burde det være mulig på touring også.

Ja alt er nok mulig bare man har dokumentasjon :P men veit ikke hvordan ssp klarer å alt mulig godkjent. Er jo på samme måte med E39 touring kom jo heller ikke ut i m5 men ssp fikk godkjent det.

Er vel 330d som har mest dreiemoment og dermed viser at e46 karosseriet tåler så mye dreiemoment (sånn man får godkjent ombygg til m3)

Utifra mine wiki skills (ikke ta det for god fisk) skal det vel være innafor med m60b40 på karosseri som er tilsvarendfe de som ble levert med M57TUD30.

Så må man tenke på foraksel vekt også. Forsåvidt sikkert totalvekt og.

osv..

Ja men man må nok få dokumentasjon på slikt. Spørsmålet er vel om BMW skriver ut sånn dokumentasjon? Hvor ellers kan man få tak i slik dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvsagt mulig å få til noe. Begynner å bli noen ombygde biler nå.
Min ble godkjent vha. en enkel utskrift fra etk, og en underskrevet bekreftelse på at det stemte fra bmw forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24. Oslo - Frederikshavn (båt)

25. Frederikshavn - Brussel  11,5t

26. Brussel - Liechtenstein  7,5t

27. Liechtenstein - Rijeka 8t

28. Rijeka

29. Rijeka - Wien 7t

30. Wien - Krakow 5t

31. Krakow - Kovel - Bialystok - Riga 17t (blir å bytte på å sove litt i bilen her, mens vi kjører)

1.  Riga - Tallinn 4,5t  , Tallinn - Helsinki(båt)2,5t  , Helsinki - Åbo 2t  ,  Åbo - Stockholm 9t

2.  Stockholm - Oslo 8t

Ser ikke helt vitsen med å ta ferga til Fredrikshavn når man bruker bare 8t fra Oslo til Tyskland med bil.

Stockholm-Oslo pleier å ta 6t ved pen kjøring. Har selv greid den strekningen på 4t og 45min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt vitsen med å ta ferga til Fredrikshavn når man bruker bare 8t fra Oslo til Tyskland med bil.

Stockholm-Oslo pleier å ta 6t ved pen kjøring. Har selv greid den strekningen på 4t og 45min.

Noe av grunnen er at vi vil starte rolig, så vi tar båten om natten og sover på den, så starter vi fra Frederikshavn dagen etter:) samt sparer litt km på bilen også, blir å kjøre rundt 15 000 km april- ut denne turen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...