Tzunami Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Roadtrip er alltid gøy ja Vi tenker å dra alle 4 som dro nedover for å hente m5'n, hvor det meste ble spontant og ting ble mye kulere enn vi regnet med. Med litt planlegging her så håper vi at det blir enda kulere tur nå i år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Skal det bli deilig med lønn og fortsette og spare til eget sted å bo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Skal det bli deilig med lønn og fortsette og spare til eget sted å bo Sparer du også? Åssen går det med deg? Gleder meg til å få feriepenger. Skal ikke på noen ferie så jeg håper å kjøre 15 000 rett på sparekonto e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Sparer du også? Åssen går det med deg? Gleder meg til å få feriepenger. Skal ikke på noen ferie så jeg håper å kjøre 15 000 rett på sparekonto Solgte min E46 2004 modell som var gjeldfri, hadde litt på sparekonto fra før, pluss BSU siden jeg var 16 - 17 år. Sparer 3000 på BSU + 10 000 inn på superspar høy rente konto vær mnd Bor hjemme og har ingen utgifter, kjøpte meg en billig Ford Connect 2004 dieselbil. går billig, billig og eie. tenkte å spare og bo hjemme i 1,5 år til ca Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Hvorfor ikke bare fylle opp BSU helt, og deretter spare på høyrentekontoen? Du har mer igjen for det. Ser også frem til feriepenger. Vi har 12 månedslønninger pluss feriepenger, i motsetning til 11 som mange andre har. I tillegg har jeg ingen trekk for den femte ferieuken, så her er alle feriepengene feriepenger. Kjennern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Vi har bare "skattefri" måned. Forsåvidt greit det og.. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Hvorfor ikke bare fylle opp BSU helt, og deretter spare på høyrentekontoen? Du har mer igjen for det. Ser også frem til feriepenger. Vi har 12 månedslønninger pluss feriepenger, i motsetning til 11 som mange andre har. I tillegg har jeg ingen trekk for den femte ferieuken, så her er alle feriepengene feriepenger. Fordi at det er en grense på BSU i løpet av året, og med 3000 i mnd så er jeg over den grensen allerede. Derfor den ikke er fylt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Ja, men du kan jo fylle opp hele beløpet nå for det, og deretter setter du heller 13000,- på sparekontoen. Ettersom renten er høyere på BSU enn sparekonto vil det være en fordel å fylle denne opp først. Jeg hadde full BSU i fjor, og nå når grensen ble hevet til 200K satt jeg innpå hele årets beløp i januar, og da får jeg BSU-rente på dette beløpet hele dette året også. majuz og HPVL reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Ja, men du kan jo fylle opp hele beløpet nå for det, og deretter setter du heller 13000,- på sparekontoen. Ettersom renten er høyere på BSU enn sparekonto vil det være en fordel å fylle denne opp først. Jeg hadde full BSU i fjor, og nå når grensen ble hevet til 200K satt jeg innpå hele årets beløp i januar, og da får jeg BSU-rente på dette beløpet hele dette året også. Takk for info da gjør jeg det awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Jeg passer alltid på å ha 25k på den vanlige sparekontoen min den 31.Desember. Så flytter jeg hele beløpet inn på BSU 1.Januar. Blir fort mye rente da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Er det gamle din Thomas? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Fader for noen flinke sparere dere er a! Jeg sparer kanskje 2-3000 i mnd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Lønner seg å få fyllt opp BSU hver 1. Januar ja Som kunde i dnb har jeg også en bsu 2.0. Samme som bsu bare uten skattefradraget. Greit med to kontoer med den renten. I tilleg til superspar. Prøver å skjerpe inn sparingen nå med og selge begge bilene mine, kjøpe en billig dieselkriger med plass til vogn og babystol. Så får man se om ikke det blir nok penger til overs så man kan kjøpe seg garasje med hus til etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Jeg sparer ingenting, utover at jeg fyller opp BSU når jeg kan. Utover det prioriterer jeg heller å betale ned lån (jeg har naturligvis en sparekonto om noe skulle skje, men har ingen aktiv sparing). Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Prøver å spare så mye som mulig på superspar eller bsu når jeg har mulighet. Utenom det går det til billån, strøm, mat og hverdagsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg