Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor mye sparer man i året på renter i bsu da? Om man sparer 25000?

Dere som sparer så hardt venter vel gjerne til siste forfallsdato med rekninger også så dere får rentene :P?

 

4000 i fratrekk på skatten 

 

Betaler regningene mine i løpet av kort tid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 4000 fratrekk på skatten med å fylle opp BSU hvert år, i allefall.

Sykkelen er tatt ut av boden og hjulene fylt opp med luft. I morgen hiver jeg meg ut på tur! :)

Sparer man 25000 får man 5000 kr tilbake i skatteoppgjøret.

Setter du inn 25000 1. januar så får du ca 1200kr i renter iløpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tjener man i renter på ett år på bsu om man setter av 25000 i januar imotsetning til og føre over 2000 i mnd?

 

Jeg har 4,95% rente på BSU, noe som vil tilsi 1237,50 i rente på et år på 25000,-. Betaler man 2000,- (evt. 2083,33) i måneden får man ca. halvparten av dette. Om man setter de andre pengene på en høyrentekonto vil differansen bli enda mindre, men jeg ser likevel ingen grunn til å ikke fylle opp BSU-en med en gang man har mulighet, på lik linje som at det lønner seg å betale ned det dyreste lånet først.

 

Jeg kan ikke fordra månedlige betalinger heller, så det er også noe av gunnen til å gjøre det slik. Jeg betaler også forsikring en ang i året kontra en gang i måneden, da jeg liker det best (i tillegg til at det som regel er noe rimeligere).

 

Jeg betaler alltid regninger på forfallsdato, ikke grunnet rentene (da det i praksis ikke er renter på en typisk brukskonto), men fordi jeg ikke ser noen grunn til å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med fiber.. Hvilken hastighet har dere, hva bruker dere "den" til, og synes dere det holder?

 

Vi er jo bare to på nettet her, men kjekt å ha litt kapasitet til venner også. TV-boksen er visst trådløs, så den krever nett. Samtidig er det gjerne 2-3 telefoner som tar sitt, nedlastinger på PCen flere ganger om dagen, samt litt streaming mens kjerringen ser på TV. Hadde vært kjekt å kunne spille online eller streame HD, mens kjerringen så på TV, samtidig som begge kunne surfe på mobilene mens vi så på ting. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tull a Wicky. Innelivet med fibernett er tingen ! :D

 

Vi har vel noe sånt som 50/50 linje her vi bor nå. Det holder ok til flere mobiler som konstant må synce ett eller annet.

Jeg kjører 2 servere med mye p2p trafikk og annen trafikk konstant hele døgnet. Funker fint det og samtidig som man streamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...