Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ah, det gav litt mer logikk. :)

 

Er det Telenor du har? De garanterer bare "opptil".

 

Venter selv på fiber nå, røren er gravd ned i hagen, så skal ringe til han installasjonsfyren når jeg får kommet meg hjem. Skal bli deilig å slippe Telenor-linjen. :D

 

Det er telenor sin kobberlinje (luftstrekk), men leverandør er NextGenTel. Vi har strøm via luftstrekk, så de la også fiberkabelen i luftstrekk. Ganske greit, for da slipper man egeninnsatsen. De som får nedgravd, må bore hull i veggen og grave en liten grop frem til tomtegrensen. Ikke det største problemet, men her er det bare stein og mur, så funker dårlig å grave med spade. :P Man bare sier hvor man vil ha hjemmesentralen, betaler 2000 og så er det online.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er telenor sin kobberlinje (luftstrekk), men leverandør er NextGenTel. Vi har strøm via luftstrekk, så de la også fiberkabelen i luftstrekk. Ganske greit, for da slipper man egeninnsatsen. De som får nedgravd, må bore hull i veggen og grave en liten grop frem til tomtegrensen. Ikke det største problemet, men her er det bare stein og mur, så funker dårlig å grave med spade. :P Man bare sier hvor man vil ha hjemmesentralen, betaler 2000 og så er det online.

 

Jeg tror de sliter med å få kunder her, for jeg slipper å betale "påkoblingsavgift" eller hva de enn kaller det. :)

 

Ellers blir det å føre den opp langs husveggen, bak et hjørnebord og så inn på loftet for min del, men grøft gjennom plenen måtte jeg lage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med runflat dekk erfaring ? Håper det er det som bråker når jeg kjører e90en min. Er en slags uling/risting.

Men lyden forsvinner ikke ved svinging eller bremsing. Det rister heller ikke noe særlig i ratt/ bil.

 

Meget irriterende. Hvis det viser seg å være runflat som bråker så mye, aldri igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de sliter med å få kunder her, for jeg slipper å betale "påkoblingsavgift" eller hva de enn kaller det. :)

 

Ellers blir det å føre den opp langs husveggen, bak et hjørnebord og så inn på loftet for min del, men grøft gjennom plenen måtte jeg lage. :)

 Haha. Kjekt å slippe det da! :) NGT skulle ha 6000, men de trakk tilbudet da de så at jeg bodde på feil side av hovedveien.

 

Fornøyd med å slippe linjeleien til Telenor også.

12/0,8 med linjeleie blir ca. 600kr mnd. Nå får man 75/75 for 549kr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man kjørt 420iA Msport m/ sportsautomat i noen timer :D Gøy det! Jævlig tøff bil i virkeligheten, fikk blikk over alt, også når den stod parkert. Det som var kult var head-up display, første gang jeg har sett det i action. Skikkelig uvant til å begynne med, men da jeg skulle bytte radiokanal og så at man kunne se valgene på frontruta syns jeg det var helt awesome :P Men om det er verdt 10.000 kr.? Nei...

Akkurat samme inntrykk satt jeg med den større motoren. Kult med 50 hk. ekstra i effekt, men turbolyden (som man hører med vinduet nede) samt ketchup-aksellerasjonen (bygger seg og skyver, istedenfor å skyve fart med en gang) minnet for mye om dieselbil - og gjorde at jeg ikke tenkte meg om to ganger engang: Jeg kommer IKKE til å angre på mindre motor (og 70.000 kr. prisdifferanse i banken). Demobilen i dag hadde forøvrig Harman/Kardon-anlegget (som jeg skal ha) og det spilte noe voldsomt (sub under setene...). Heftig.

Det som faktisk skuffet mest, akkurat som på 316i-en, var bremsene. Nappet ikke så kontant som jeg trodde de skulle.

En annen ting var de F1-style rattpedalene som man giret med. Det brukte jeg i akkurat ett minutt før jeg ikke brydde meg om de lenger. Vanlig 3/4-serie er ikke rå nok til å innby til å herjing i den grad at man tar styringen selv, kanskje det føles annerledes på en M3/M5.

Gøy opplevelse væffal :)

 

Var innom Stenshagen bil også, fikk 5000 kr. til i rabatt/pristilbud i forhold til Bavaria, samt at Stenshagen-selgeren la til Advantage pakken inkludert i prisen. Det innebærer at jeg får regnsensor, lyspakke og gjennomlastingssystem gratis (fordi jeg hadde jo tilvalgt alt annet på Advantage-pakken fra før).

Snakket senere med Bavaria-selgeren igjen og sa at jeg skal innom i morgen eller fredag for å diskutere pris. Fortalte til den bekjente på Bavaria (en jeg kjente fra før) om situasjonen og han sa at det bare var å snakke med min selger om prisen, for de vil strekke seg ganske langt for å ha meg som kunde.

Alltid prutet på bruktbiler og der er det jo opp til selger å avgjøre alt. Men dette var faktisk gøy, å la begge forhandlerne priskrige seg i mellom mens jeg bare nyter mer og mer rabatt i bakgrunnen.

Totalrabatten er nå på 70.000 kr., tror du de gutta der sitter på heftig avanse eller? :stupid:  Men rundt 30.000 kr. er jo pga. NaviPro + automat-kampanjen de har (10.000 kr. for begge deler).

 

Fikk også sett blåfargen Imperial Blue i virkeligheten, Stenshagen hadde en bil stående utafor med den fargen - syns ikke den var særlig blå - mye mer lilla enn blå... Så jeg lurer på om jeg skal bla opp 10.000 kr. til og få Tanzanite Blue (det er en individual farge - og da kan jeg få individual lister ved dørinngangen også). På Stenshagen stod det rundt 10 biler inne på det rommet jeg var på - ALLE uten unntak var i sort, hvitt eller Meteor Gray. Selgeren der gav meg kompliment for å ha "bygget" en kjempefin bil som de ikke ser mange av. Det var kult å høre  :)

post-52793-0-93449600-1400684825_thumb.j

post-52793-0-57861800-1400684827_thumb.j

post-52793-0-94430000-1400684828_thumb.j

post-52793-0-35067300-1400684830_thumb.j

post-52793-0-75909100-1400684831_thumb.j

post-52793-0-46407300-1400684833_thumb.j

post-52793-0-30481200-1400684835_thumb.j

post-52793-0-22894300-1400684837_thumb.j

post-52793-0-24564900-1400684839_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48279027&editAd=true

Kanskje det er lettere for meg å selge den om jeg "råner den opp" litt?

Ser jo rimelig standard og fin ut nå da.

Men ser for meg det er en yngre kar som skrur selv osv som vil kjøpe den her.

Kanskje lettere med us blink, svarte felger, senk og 260hk chip da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...