Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Grønland er nok en av de bedre investeringene man kan gjøre om dagen, ser man på hva som er planlagt i området er det definitivt en verdistigning på trappene. 

 

Brodern bor på Grønland, han synes det er topp.. Rusle til sentralstasjonen, 2 minutter å gå til Bjørvika etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen:

 

Det er en stund siden nå min bekjente flyttet til Lørenskog, det stedet har ikke alltid vært hot  :sly: Samme gjelder jo Grønland, bodde der i 4 år, da var det et høl. Vokste faktisk opp på Grünerløkka før hipsterne tok over (1990-2000), på den tiden flyttet folk også dit fordi det var billig.

 

Håper du har investert pengene dine der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønland er nok en av de bedre investeringene man kan gjøre om dagen, ser man på hva som er planlagt i området er det definitivt en verdistigning på trappene. 

 

Brodern bor på Grønland, han synes det er topp.. Rusle til sentralstasjonen, 2 minutter å gå til Bjørvika etc.

 

Ja, Grønland kommer til å få seg en skikkelig oppvekker med Operakvarteret og Sørenga som nærmeste nabo. Jeg vil tro at vi vil se et merkbart miljøskifte på Grønland innen noen år (i positiv retning som sådan). Skal man investere i utleieboliger er Grønland helt klart det eneste riktige stedet. Som leieboer betaler man ikke for beliggenheten, men attraktiviteten.

 

Saltkjelen:

 

Det er en stund siden nå min bekjente flyttet til Lørenskog, det stedet har ikke alltid vært hot  :sly:

 

Håper du har investert pengene dine der da...

 

Det er nok enkelte områder i Lørenskog som ikke har vært "hot" (f.eks Skåreråsen, som snarere tvert imot er "not"), men det skyldes defintivt ikke Lørenskog som sted. Ellingsrudåsen, Tveita og de nærliggende "slumområdene" har nok størsteparten av skylden for dette. Uansett - det finnes alltid attraktive og mindre attraktive områder i alle kommuner/fylker/steder. Om man ser på fremtidsutsiktene til Lørenskog (innendørs skianlegg, T-bane til Ahus, massiv boligutvikling og hva det har fra før av), ser man at dette er et område som er i gigantisk vekst (dette inkluderer grensede områder som Skedsmo (Strømmen/Lillestrøm) og Rælingen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3: Bakhjulstrekk og laget for sidelengs moro

R32: Egentlig en racingbil for vei, med firehjulstrekk, laget for å spise opp svinger

 

R32 var så kapabel i sin tid at den ble rett og slett bannet fra enkelte løp fordi den bilen vant alt.

Var vel R33 GT-R som ble bannet fra løp fordi den var for rå.

Den hadde også 4hjuls styring. (noen R32 hadde også det) Og ble levert med 280 hk fra fabrikk pga avgiftsgrensa gikk på 280. Ble drit dyrt med mer hester. Men fjerna man den sperra. Så fikk man brått rundt 500 hk ut av rekkesekser'n på 2,6 liter.

R33 er fineste skyline syns jeg. Spesielt i den begrensa utgaven Nismo 400R

p1.jpg?ct=6a571fa4a673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJØBUSE:

http://www.automotivearticles.com/123/motorsports_legend_nissan_skyline_gtr.shtml

Nei, det var faktisk R32 GT-R som ble bannet fra løp i Australia pga. den vant alt. Mulig R33 ble også bannet, men det var med R32 at legenden begynte siden den vant 27 av 27 løp den deltok i etter debuten.

 

 

SALTKJELEN:

Det er greit at prisene øker nå pga. fremtidige planer, men når jeg snakker om bolig så er det snakk om hva folk tenkte da de kjøpte boligene. Det kan godt stemme det du sier om Lørenskog, men de jeg kjenner som kjøpte leilighet der gjorde det fordi det var rimeligste alternativet som de var fornøyd med (er ikke det hva gjennomsnittsboligkjøperen tenker da?).

 

Lørenskog kjenner jeg som sagt ikke så mye til, men det er ingen hokus-pokus at Oslo har massiv innvandring (det har vært på medias agenda i mange år nå) og at sentrumsleiligheter er attraktive i så og si samtlige storbyer i hele verden - skulle bare mangle prisene øker i det som ble ansett som uattraktive sentrumsområder før og at med det medfølger enda mer utvikling fra investorer.

 

Vi (min familie) flyttet hit til Frydenberg rundt '03-04 og leide leiligheten fordi vi kom oss litt bort fra sentrumsbråket (før det bodde vi på Grønland og var lei av støy døgnet rundt). Det var bare gamle eneboliger og rekkehus (spesielt de på Løren) som lå i området og de var fortsatt relativt rimelige, og vi stortrivdes i leiligheten pga. hyggelige naboer og rolig nabolag og leia var rimelig.

Etterhvert begynte Selvaag + flere å bygge hundrevis/tusenvis av leiligheter i områdene rundt (Løren, Hasle, Økern og Ensjø), planene for en solid Økern overhaling ble offentliggjort (inkludert veinettet i området) og Carl-Berner var ferdig med sin overhaling,  Jeg skjønte da at vi ikke lenger bodde "utafor sentrum", pga. Økerns hyperraske utvikling (rundt '03 var det nesten øde rundt Økern-senteret!), og vi bestemte oss for å prøve å kjøpe leiligheten til meg fordi vi ville kapre en deal mens prisene fortsatt var spiselige for meg. Det gikk huseier med på siden han skulle pensjonere seg, og ila. tre år hadde leiligheten min verdistigning på ca. 1.000.000 kr. (de naboleilighetene jeg har sett bli solgt har ikke Oslo-fjord utsikt fra balkongene sine som jeg faktisk har! Så min er nok verdt enda mer enn de andre sammenlignbare som jeg har fulgt markedet på).

 

Poenget mitt er det at noen kan komme til meg i dag og si at jeg ikke kjøpte leilighet i området her fordi det var rimelig, fordi området nå blir ansett som relativt dyrt, men det var faktisk grunnen i sin tid (sammen med variabler som boligkjøper ser etter selvsagt, som plass, områdetrivsel osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøbuse: Ja, men jeg bryr meg egentlig ikke om de andre modellene, kun GT-R som er interessant :) Litt sykt å tenkt på at M3 E30 kom i 86 og R32 GT-R i 89. Det er samme era bilmessig, men R32 GT-R er som et romskip teknologimess vs. M3 E30en...

På den tiden fantes ingen firehjulstrekk-911-turbo (som i dag blir ansett som dagens GT-R R35s hovedrival), så at det kom en slik bil var intet mindre enn sensasjonelt.

 

Nissan skulle lage 5000 R32 GT-R gatebiler som "homologation special" for å kunne bygge racingutgaven, med pressen elsket bilene så mye at etterspørselen tok av, og dermed avløste Nissan 5000-biler planen og bilen ble en vanlig modell.

Derfor er denne bilen råere enn generasjonene som kom etter. M3 E30 var også originalen som ble laget for å kunne race med bilen, M3 E36 var bare en etterfølger uten slik bakgrunn... Derfor tror jeg at GT-R R32 blir et samleobjekt som M3 E30 er... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av noen boligpriser dere snakker om :P

Her begynner leilighetene på 2.5 mill og er på 50kvm.

Helvete... Leide en leilighet og den ble solgt for 290k og var 50 kvm :P bor nokk litt ut på "bygda":p

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noekult:

Jeg liker best R33.

I 1997 da gran turismo kom, syns jeg skyline var tøff.

I 2000 kom GT 2. Og jeg likte Tommy kaira M30 (Skyline R31)

Her fikk jeg også sansen for Nismo 400R. Såvidt jeg husker var den med i GT 1 også. Men kun som en race car.

I 2001 kom The fast and the furious. Der var det en gul skyline R33. Den var med litt nå og da gjennom hele filmen.

Synes dette var en sykt tøff bil.

I 2003 kom 2 fast 2 furious. Hoved bilen her var en R34. (Hvertfal først i filmen.)

Etter det så har Skyline vært litt ødelagt.. Plutselig viste alle hva skyline var.

Om jeg sa skyline var tøff. Så sa alle. Sett 2 fast 2 furious du da!! Liker Skyline bare pga den filmen!!

Mens jeg faktisk likte Skyline lenge før Skyline ble "oppdaget av folk" i 2 fast 2 furious.

Dette er jævlig iriterende. Spesielt siden jeg ikke liker R34 så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den! Begynte å like Skyline på ungdomsskolen (97-00) fordi det var bilen som kunne trimmes mest og gikk styggfort i Gran Turismo 1 på Playstation 1. Likte også Supra pga Castrol Supraen i de spilla der, litt før F&F hypen også. Selv om det blir hykleri å like biler pga spill og ikke urealistiske filmer da :P

Alltid likt R34 pga designet, men R32 har jeg fått øynene opp for i det siste fordi den virker som den mest "rene" av 90-talls GT-Rene! Favoritt-Skylinen er dog GT-R KPGC10 fra 60-tallet, men de koster rundt 800.000 kr så de er det ikke vits å drømme om engang...

Av R34 generasjonen så liker jeg hvite Mine's best. Så test av den på Best Motoring og ble forelska :) Går noe jævlig, selv med "bare 500 hk"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noekult:

Jeg liker best R33.

I 1997 da gran turismo kom, syns jeg skyline var tøff.

I 2000 kom GT 2. Og jeg likte Tommy kaira M30 (Skyline R31)

Her fikk jeg også sansen for Nismo 400R. Såvidt jeg husker var den med i GT 1 også. Men kun som en race car.

I 2001 kom The fast and the furious. Der var det en gul skyline R33. Den var med litt nå og da gjennom hele filmen.

Synes dette var en sykt tøff bil.

I 2003 kom 2 fast 2 furious. Hoved bilen her var en R34. (Hvertfal først i filmen.)

Etter det så har Skyline vært litt ødelagt.. Plutselig viste alle hva skyline var.

Om jeg sa skyline var tøff. Så sa alle. Sett 2 fast 2 furious du da!! Liker Skyline bare pga den filmen!!

Mens jeg faktisk likte Skyline lenge før Skyline ble "oppdaget av folk" i 2 fast 2 furious.

Dette er jævlig iriterende. Spesielt siden jeg ikke liker R34 så godt.

 

Har du spilt Need for Speed Underground-spillene? Der var "hovedbilen" en Skyline ;) 

 

 

1999-nissan-gt-r-r34-from-2-fast-2-furio

 

Mmmmmm! :D Har sett en i virkeligheten også, på bilmesse et år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...