Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er kun gammel "overtro" ;) Men det kommer jo selvfølgelig an på bilens service historikk og at den har fått godt stell oppigjennom, er bilen godt ivaretatt så det det ikke noe problem å velge bil som har gått over 300 000 km. Jeg ville heller ha kjøpt en velholdt og ivaretatt bil med 350 000 km på tellern enn en bilen med slurvete servicehistokk og dårlig vedlikehold som har gått 200 000 km...

Problemet er vel at når biler begynner å passere 200-250 så begynner folk å gi litt blaffen i alt! Da den allerede har sunket mye i verdi pga km-stand! Men hvis den er velholdt og har et utfylt servicehefte, og alle reprasjoner er gjort så er det ikke noe problem!

Men at det er gammel "overtro" er vel ikke helt rett da det virkelig ligger noe i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er egt ikke skeptisk til en bil med en sånn kilometerstand. Den generelle standen er viktigere. Men hva hadde dere kjøpt for max 55k ? Hva ville gitt litt morrofaktor og muligeter for roadtrip.

Må det være BMW? Isåfall Z3, e46 323i/328i o.l. Med litt tålmodighet, vil man nok også kunne få en 1-serie ned mot denne prisen, men da er de nok ikke helt i topp stand. Ellers vil jeg si Mazda MX-5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er egt ikke skeptisk til en bil med en sånn kilometerstand. Den generelle standen er viktigere. Men hva hadde dere kjøpt for max 55k ? Hva ville gitt litt morrofaktor og muligeter for roadtrip.

For den summen så tenker jeg umiddelbart E39 528I :) Iallfall hvis den skal være en solid men litt morsom bil. Finn en så ny som mulig og drit litt i kilometerstand og heller se på bilens stand og vedlikeholds historikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subaru Forester S-turbo, uten tvil. 170+ turbo-hk fra WRX motor, skikkelig gøy å kjøre (se dinside.no test), veldig praktisk osv. En bil som klarer alt, rett og slett. De er kapable offroad så du har ekstra aktivitetsmulighet om sommeren og vinteren vil også være artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være BMW? Isåfall Z3, e46 323i/328i o.l. Med litt tålmodighet, vil man nok også kunne få en 1-serie ned mot denne prisen, men da er de nok ikke helt i topp stand. Ellers vil jeg si Mazda MX-5.

Nei må ikke væra BMW men er blitt litt glad i det i grunn. MX-5 blir for liten vil ha minst 4 seter.

For den summen så tenker jeg umiddelbart E39 528I :) Iallfall hvis den skal være en solid men litt morsom bil. Finn en så ny som mulig og drit litt i kilometerstand og heller se på bilens stand og vedlikeholds historikk :)

Har sett litt på E39 men de fleste er automat eller 520. Har også tenkt på E34 men har de lite rust er de ofte dyre.

Subaru Forester S-turbo, uten tvil. 170+ turbo-hk fra WRX motor, skikkelig gøy å kjøre (se dinside.no test), veldig praktisk osv. En bil som klarer alt, rett og slett. De er kapable offroad så du har ekstra aktivitetsmulighet om sommeren og vinteren vil også være artig.

"Forhøster" kommer seg frem den sikkert, men er litt gubbete. S-turboen virker grei menmen. Kanskje jeg skal titte litt mer på den før den havner i nei-bunken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...