Albino Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Det er kun gammel "overtro" Men det kommer jo selvfølgelig an på bilens service historikk og at den har fått godt stell oppigjennom, er bilen godt ivaretatt så det det ikke noe problem å velge bil som har gått over 300 000 km. Jeg ville heller ha kjøpt en velholdt og ivaretatt bil med 350 000 km på tellern enn en bilen med slurvete servicehistokk og dårlig vedlikehold som har gått 200 000 km... Problemet er vel at når biler begynner å passere 200-250 så begynner folk å gi litt blaffen i alt! Da den allerede har sunket mye i verdi pga km-stand! Men hvis den er velholdt og har et utfylt servicehefte, og alle reprasjoner er gjort så er det ikke noe problem! Men at det er gammel "overtro" er vel ikke helt rett da det virkelig ligger noe i det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Ja jeg er egt ikke skeptisk til en bil med en sånn kilometerstand. Den generelle standen er viktigere. Men hva hadde dere kjøpt for max 55k ? Hva ville gitt litt morrofaktor og muligeter for roadtrip. Må det være BMW? Isåfall Z3, e46 323i/328i o.l. Med litt tålmodighet, vil man nok også kunne få en 1-serie ned mot denne prisen, men da er de nok ikke helt i topp stand. Ellers vil jeg si Mazda MX-5. Skårholen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Ja jeg er egt ikke skeptisk til en bil med en sånn kilometerstand. Den generelle standen er viktigere. Men hva hadde dere kjøpt for max 55k ? Hva ville gitt litt morrofaktor og muligeter for roadtrip. For den summen så tenker jeg umiddelbart E39 528I Iallfall hvis den skal være en solid men litt morsom bil. Finn en så ny som mulig og drit litt i kilometerstand og heller se på bilens stand og vedlikeholds historikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Ja jeg er egt ikke skeptisk til en bil med en sånn kilometerstand. Den generelle standen er viktigere. Men hva hadde dere kjøpt for max 55k ? Hva ville gitt litt morrofaktor og muligeter for roadtrip. Subaru Forester S-turbo, uten tvil. 170+ turbo-hk fra WRX motor, skikkelig gøy å kjøre (se dinside.no test), veldig praktisk osv. En bil som klarer alt, rett og slett. De er kapable offroad så du har ekstra aktivitetsmulighet om sommeren og vinteren vil også være artig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Forester er jo like spennende som ei pakke med knekkebrød... Kristiansan'årn og turbina10 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Må det være BMW? Isåfall Z3, e46 323i/328i o.l. Med litt tålmodighet, vil man nok også kunne få en 1-serie ned mot denne prisen, men da er de nok ikke helt i topp stand. Ellers vil jeg si Mazda MX-5. Nei må ikke væra BMW men er blitt litt glad i det i grunn. MX-5 blir for liten vil ha minst 4 seter. For den summen så tenker jeg umiddelbart E39 528I Iallfall hvis den skal være en solid men litt morsom bil. Finn en så ny som mulig og drit litt i kilometerstand og heller se på bilens stand og vedlikeholds historikk Har sett litt på E39 men de fleste er automat eller 520. Har også tenkt på E34 men har de lite rust er de ofte dyre. Subaru Forester S-turbo, uten tvil. 170+ turbo-hk fra WRX motor, skikkelig gøy å kjøre (se dinside.no test), veldig praktisk osv. En bil som klarer alt, rett og slett. De er kapable offroad så du har ekstra aktivitetsmulighet om sommeren og vinteren vil også være artig."Forhøster" kommer seg frem den sikkert, men er litt gubbete. S-turboen virker grei menmen. Kanskje jeg skal titte litt mer på den før den havner i nei-bunken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 S-Turboen er grom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Prøv en S-turbo før du legger den i nei-bunken! Prøvde en vanlig en med litt mods og den var utrolig morsom å kjøre! Fikk lyst til å dra på eventyr i en sånn bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Felger som er fett til en sånn bil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Kompis av meg har to sånne, den ene sitter det en god del STI deler på, grom bil med grom lyd!! noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Dette er jo en nyere da, men alt av slike felger passer bra til Forester, typiske JDM felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Senka var den jo feit også.noen som har sett den 528n medd ess kompressor kit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Ja, coilovers, noen fete hjul og eksos så er man langt i S-turbo verdenen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 8, 2014 Share Skrevet Juni 8, 2014 Jeg var og så på denne, så ganske bra ut IRL. Veldig barsk og riktig! Link: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48545484&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Juni 8, 2014 Share Skrevet Juni 8, 2014 Hadde tre små kjøreturer (flyttet bilene) med tre forskjellige M3'er i dag, de tre bilene hadde tilsammen 1725 HK!!!! Morro å arrangere motorfestival og få låne 3 biler til utstilling. Stor takk til SSP. Fredrik, turbina10, S.Hafsmo og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg