Saltkjelen Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Nå kan ikke akkurat enebolig og en tomannsbolig sammenliknes i den forstand, men det er nok ikke akkurat dumt å gå for noe som er nytt (i de fleste tilfeller: nyest mulig). Den umiddelbare fordelen med denne er garanti og reklamasjonsmuligheter, samt at man kun betaler omkostninger av tomteverdien og ikke reell salgsverdi som ved brukte eierboliger (ikke borettslag/andel). Bakdelen (i den grad det kan kalles en bakdel) er at du og naboen må være samtstemte i forhold til vedlikehold, utberdringer og den slags. I tillegg har du vedkommende boende "oppå" deg til enhver tid, kontra hvordan det vil være med en enebolig. Er du inneforstått med dette og det er et område- og en bolig du kan trives med, ville jeg sett nærmere på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Fornuftige faktorer som jeg har tenkt på og vurdert. Tror kanskje ikke at de som gir faen i vedlikehold og bryr seg nada om åssen det ser ut kjøper noe nytt. Må få bygget garasje da, er kun carport med her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 E klassen har brukt opp gassen sin..så ingen ac...og det virker som om det kommer vaaaaarm luft ut av bilen selv om vifta er skrudd av (nei kommer ikke luft..bare føles sånn) blir klamt og vaaarmt inni der... på tide å bytte gass i den... Tomt for gass i E34en også, fylte på ifjor og var vekk ett en måned så jeg har en lekkasje en vei Skal inn på verksted nå snart å få fikset lekkasjen og fylt opp igjen, kan ikke kjøre en sånn sort bil med sort skinninteriør sommertid uten hverken aircondition eller takluke. Men når det er sagt så er jeg mye finere i nesen når jeg kjører E34, den tørre aircondition lufta irriterer fort slimhinnene i nesa kjenner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Fornuftige faktorer som jeg har tenkt på og vurdert. Tror kanskje ikke at de som gir faen i vedlikehold og bryr seg nada om åssen det ser ut kjøper noe nytt. Må få bygget garasje da, er kun carport med her. Det er kanskje ikke aktuelt i dag, men boligen krever vedlikehold og utbedringer etterhvert. Hvorvidt du bor der da er en annen sak, men det er en faktor som bør vurderes nøye. Om du for eksempel ønsker beleggningsstein på felles gårdsplass og naboen er likegyldig så lenge ham ikke trenger å bruke penger, har du en litt lei situasjon. Om den leveres med carport, har du jo allerede et godt utgangspunkt for en rimelig garasje. Alternativt kan man beholde carporten og sette opp en garasje i tillegg, dersom dette er tillatt iht. reguleringsplan. Kanskje man til og med kan forhandle seg til en garasje istedet for carport eller at man kan få det til en beskjeden sum ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Det er satt av plass til en garasje på 6x6, så carporten er i tillegg da! Har prøvd å undersøke hvor mye av uteområdet som er ferdig etter bygging, så får vel svar av utbygger etter hvert... Litt greit at så mye som mulig er ferdig, så slipper jeg at naboen ikke gidder å gjøre noe med det. Fordelen med strøket ellers er at det er meget solid, og blir heller ikke mer utbygd. Innkjøring er fra en blindveg, så det er ikke mye trafikk... Butikk, skole, barnehage og alt i nærheten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Tom for gass mener du vel? Best å få fyllt og lagt inn sporstoff for å avdekke eventuelt lekkasjer samt bytte av tørkefilter. Så blir det fres! Skal fylle ACen før jeg reiser på ferie, skal se hvor lenge det holder før det siver ut igjen.. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Nei er ikke tom for gass, kommer bittelitt avkjøling i starten når AC skrus på... så gassen må nok byttes... samme gassen siden 2007 i den Fredrik90 : Ser hva du mener med tørr luft...men jeg tåler virkelig ikke varme..selv om jeg har den opprinnelsen jeg har... det er litt rart det der... Men jeg blir faktisk ikke irritert i slimhunner etc uansett hvor mye ac jeg har på..savner AC i E65...den ga alle i bilen stive nipler...hahahaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Kjempefornøyd med de jeg. Manglet noe jeg egentlig skulle ha, da sendte de noe dyrere og bedre i stedet. Vært på tåsen kebab i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Samme gassen i E39n har vært der siden 1997, kjøler iskaldt. Samme som et kjøleskap kan gå i 30 år uten stans på samme gass og fremdeles kjøle til 4 grader. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 ouff...ork å lete etter lekkasje.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Vært på tåsen kebab i dag var go den. Meen bedre på Jessheim Sent from space using Tapatalk - Det høres helt usannsynlig ut ! haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Det høres helt usannsynlig ut ! haha Du for prøve den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Sjekk og utbedring av lekkasje er vell påkrevd om påfylling skjer på et verksted? For å hindre unødvendig utslipp av klimagassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Hva faen er galt med Lime Minipris-kjeden. Har vært rimelig Texas rundt den kjeden i Oslo... Mange butikker ble stengt for en stund tilbake. Driveren er som noekult sier en kriminell svindler, og ansetter for det meste egne landsmenn som ikke snakker norsk og som ikke har oppholdstillatelse. Ekstremt useriøst. Skal du handle på en søndagsåpen butikk ville jeg valgt Joker - de er "best" av de useriøse innvandrersjappene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Du for prøve den barish. Men er ganske lik faktisk Sent from space using Tapatalk - Trur jeg var på den Barish forige uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Trur jeg var på den Barish forige uke. Vis det var siden av bowlinga var det den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg