Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Og veier 20% mindre, og det er vel litt av poenget hans ;)

en 535i har forøvrig rimelig identisk effekt med en 3.0/3.2.. skiller et par hester.

Nope... de norske E28 535i' ene hadde 218 HK. 911 Carrera Coupe fra den samme perioden hadde 231 HK. Idag er denne forskjellen i småtingsavdelingen, men på 80-tallet var forskjellen ganske stor. Ytelsesmessig var imidlertid forskjellen enorm (takket være et 200 Kg lettere chasiss + 13 HK). 0-100 Km/t på 5,8 sekunder vs. 7,5 sekunder og en topphastighet på 250 Km/t vs. 220 Km/t...   :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner du ikke 911`en din Werther? Hva var bakgrunnen for salget egentlig, økonomisk ruin? hehe

Savner den litt, men 911-eierskap har også en liten bismak når man ikke skrur mye selv. Jeg hadde alltid i bakhodet at motoren muligens ville trenge en overhaling innen et par år, og slikt koster. 915-girkassen sine synkroringer var dårlige ned i første/andre gir, og den ville nok trengt overhaling innen noen år. Mulig clutch også. Samt at det hadde kommet rustbobler i B-stolpen, noe som betyr at den trenger omfattende rustsveising/restaurering.

Jeg var ikke så hypp på verkstedregninger på 120-130 000 kr, i tillegg til karosserijobben. Kunne fort blitt 200 000 kr ut av vinduet. Heldigvis fant jeg "riktig" kjøper - en person som drev å restaurerte en Mercedes 300GD. Han hadde kunnskapen til å ordne dette i garasjen over tid, slik at bilen forhåpentligvis lever i mange år til.

Savnet etter hvert det relativt enkle og billige bilholdet til Miataen. Er veldig glad i å kjøre uten tak...

Et siste aspekt var at jeg ikke var så imponert over PCN. Det er bare snakk om pengerpengerpengerpengerpenger (litt som 316 her på forumet) og de er mer opptatt av verdiøkning og samlerobjekter enn å bruke bilene. Jeg er nok litt mer bygdetulling som bare liker å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner den litt, men 911-eierskap har også en liten bismak når man ikke skrur mye selv. Jeg hadde alltid i bakhodet at motoren muligens ville trenge en overhaling innen et par år, og slikt koster. 915-girkassen sine synkroringer var dårlige ned i første/andre gir, og den ville nok trengt overhaling innen noen år. Mulig clutch også. Samt at det hadde kommet rustbobler i B-stolpen, noe som betyr at den trenger omfattende rustsveising/restaurering.

Jeg var ikke så hypp på verkstedregninger på 120-130 000 kr, i tillegg til karosserijobben. Kunne fort blitt 200 000 kr ut av vinduet. Heldigvis fant jeg "riktig" kjøper - en person som drev å restaurerte en Mercedes 300GD. Han hadde kunnskapen til å ordne dette i garasjen over tid, slik at bilen forhåpentligvis lever i mange år til.

Hmmm... jeg merket ikke mye til disse tingen i 1985/86 da jeg hadde min 911 Carrera Coupé. På den annen side var bilen relativt ny (1984 årgang) og ikke kjørt langt rundt 60000 Km. En fantastisk bil selv om jeg på tidlig vinterføre og sommerdekk klarte å snurre på Ullernchausseen... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trua på dette? Eller går det ikke? Noen forandringer som må til?

Er det ikke litt upraktisk å ha inngang til bad/toalett og soverom på hver sin side av "yttergang/ytterdør"? Gjørme og dritt som man må vasse barbeint oppi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... jeg merket ikke mye til disse tingen i 1985/86 da jeg hadde min 911 Carrera Coupé. På den annen side var bilen relativt ny (1984 årgang) og ikke kjørt langt rundt 60000 Km. En fantastisk bil selv om jeg på tidlig vinterføre og sommerdekk klarte å snurre på Ullernchausseen... :-s

Du svarer jo egentlig på ditt eget spørsmål her, på 30-år skjer det endel i relasjon til vedlikehold og påkost på en såpass gammel bil. 

Litt artig at vi snakker om 911, jeg har nemlig kjøpt meg en slik i kveld. en 84 modell 3.2 Coupe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer jo egentlig på ditt eget spørsmål her, på 30-år skjer det endel i relasjon til vedlikehold og påkost på en såpass gammel bil. 

Litt artig at vi snakker om 911, jeg har nemlig kjøpt meg en slik i kveld. en 84 modell 3.2 Coupe :)

Faren min har faktisk en trimma 3.0 1984 modell hvit 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...