Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nå biler får byttet ut såpass vitale drivverksdeler som dette ved såpass lav kilometeterstand så begynner jeg å trekke kilometerstanden i tvil, sikkert 2 ganger høyere kilometerstand. Men det finnes unntak, jeg hadde en 4 år gammel A6 hvor Automaten måtte byttes på 101 000 km. Men det er Audi da :P

Jeg prøvde å google F01 Transmission failure, og det dukker opp overraskende mange skremmende eksempler.

Nok til at en bør vurdere å tilegne seg en statistikk før kjøp av F01 ihvertfall. 

Dog er det vel ikke umulig at du har rett i dine antakelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå biler får byttet ut såpass vitale drivverksdeler som dette ved såpass lav kilometeterstand så begynner jeg å trekke kilometerstanden i tvil, sikkert 2 ganger høyere kilometerstand. Men det finnes unntak, jeg hadde en 4 år gammel A6 hvor Automaten måtte byttes på 101 000 km. Men det er Audi da :P

Kilometerstand er en ting, men med omprogrammering, de forferdelig harry hjulene og ødeleggende senk, tenker jeg at den er brukt deretter også! Skulle jeg kjøpt F01, så hadde jeg utelukkende gått for originale, urørte biler som har fått sitt stell gjennom BMWs serviceapparat. Da kan bilen gjerne ha gått 200 000km for min del, for det skal de jo tåle fint!

Jeg synes det er ganske spesielt at man bytter hele girkassen ved feil(garanti som gjør dette?), ting kan vel reparereres :P Kanskje er det en fillefeil som har gjort til at kassa ble byttet?

Audis automater fra den tiden er vel kjent for å ramle fra hverandre, men har fått kjørt en slik og den fungerer jo ok når alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å google F01 Transmission failure, og det dukker opp overraskende mange skremmende eksempler.

Nok til at en bør vurdere å tilegne seg en statistikk før kjøp av F01 ihvertfall.

Dog er det vel ikke umulig at du har rett i dine antakelser.

Jeg googla disse Automatene en del selv før jeg handlet og ja det har vært noen tilfeller, men det på biler med høy kilometerstand har jeg lagt merke til. Det er derfor det var min første tanke da jeg så bilen du linket til, føler dog ikke problemet er mer påtrengende enn hva som er normalt. Sportautomaten er etter hva jeg har skjønt mer sikker, bedre dimensjonert blandt annet :)

Skulle jeg kjøpt F01, så hadde jeg utelukkende gått for originale, urørte biler som har fått sitt stell gjennom BMWs serviceapparat. Da kan bilen gjerne ha gått 200 000km for min del, for det skal de jo tåle fint!

Jeg synes det er ganske spesielt at man bytter hele girkassen ved feil(garanti som gjør dette?), ting kan vel reparereres :P Kanskje er det en fillefeil som har gjort til at kassa ble byttet?

Audis automater fra den tiden er vel kjent for å ramle fra hverandre, men har fått kjørt en slik og den fungerer jo ok når alt er i orden.

Helt enig, dette var det viktigste kravet mitt når jeg kjøpte F10en. Den skulle ha komplett historikk ifra BMW og gjerne være en Premium Selction bruktbil, som vi si at den kjøres igjennom ganske strenge krav til historikk, kosmetisk og teknisk tilstand i BMW systemets forhandlernettverk :) Jeg er veldig fornøyd så langt ;)

Audi og VAG generelt har vel aldri hatt helt teken på automat kasser, Multitronic kassene er beryktede for å ryke fort. Men ja når den virket var den veldig fin, ganske treig i responsen ved kickdown men ellers så funka den bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vant med mekanisk Mercedeskasse jeg så, der tar en kickdown med tilhørende oppgiringing flere sekunder  ^_^ Det er den store forskjellen med elektroniske kasser, den kan selv gjøre elektroniske målinger om dens arbeidsforhold i hvert eneste øyeblikk og tilpasse seg deretter for å hele tiden gire perfekt.

Min gamle mekaniske kasse er justert med stort slingringsmonn for å fungere greit under de fleste forhold og temperaturer og slik den er justert forblir den! haha Nå er det originalkassa som sitter i bilen, har vært ute èn gang for å bytte noen tettinger, ellers fungerer alt. Litt hardere giring på kald olje, men bedre på varm. Man må ta dem som de er! 

I forbindelse med feilsøk på en vacumlekkasje(girkassen har to parametere som alltid forandrer seg med gasspedalen, skiftewire(skiftetidspunkt) og vacum(hardheten til giringen, full gass, hard giring, lite gass, bløt giring), lagde jeg denne filmen for å legge ut på MB Entusiastklubb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen andre med dnb her som brått mangler no pæng på konto? (hadde 1400kr på morran, -600kr brått nå uten å ha dratt kortet noen steder)

irriterende å brått ha minus på konto når man skal betale i butikken........ hadde heldigvis noe cash så ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du ikke aviser? ;)

Evry har hatt trøbbel med DNB, vært førsteside stoff nesten hele uken. Siste de klarte var å dobbelt trekke beløp fra kontoer...

avis, hva er det :P

rare er at det har ikke vært noen bevegelser på konto siden jeg hadde over 1400kr, så har liksom forduftet bare.

og om jeg summerer alt som står i nettbanken skulle jeg hatt nesten 300kr på konto, noe som jeg ikke tror er rett heller,

får se hva de ender opp med å "stabilisere" seg på, noe tull er det ivaffall

EDIT:

noe positivt idag da, hadde visst vunnet 3000spenn på lotto :) hakke sjekki konto'n der på fler mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...