Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Virkelig ingen som kjører på grønn diesel her? :huh:

Nei..  forjævli bot hvis du blir tatt og siden alle navere/rånere her i bygda subber rundt i slitne laureler eller ihjelfesta mercer på grønn diesel, er det ikke så sjeldent at det er kontroll :P  men bare vert en gang i år faktisk :)  Dessuten er det jo ikke så jævli mye billigere, kosta vel rundt 11kr/l sist jeg sjekka :P

det mange gjør er å kjøre avgiftsfri første måneden eller to med nykjøpt dieselbil :)  Fargen henger igjen i tanken en stund, derfor kan du hevde at du ikke kjenner te det, i tillegg kan du jo prøve å snike deg unna med at du ikke har hatt dieselbil før og fylte feil  :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på det før, men har en annelse om at de bilene jeg kjørte på dette, brukte litt mer og gikk noe dårligere med avgiftsfri... 

ikke stor forskjell på avgiftsfri og vanlig diesel her i Fredrikstad, så kjører på vanlig nå 

Kan være du får Marine Gassoil produkt istedefor farget anleggsdiesel. Det grenser til fyringsolje. Båtmarinaer er meget glad å selge denne, egner seg dårligere på motorer med turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som tilsvarer ca 12,90 i Norske kroner. Så må man ta høyde for lønnsforskjellene mellom Norge og Danmark så tenker jeg dette går opp i opp ;)

Kanskje, men det er ganske stor forskjell på disse to meldingene i hhv. en norsk og en dansk avis idag. Mitt inntrykk er at prisen på drivstoff generelt er langt mer volatil i Norge enn i Danmark.

http://e24.no/energi/bi-professor-situasjonen-er-mer-ustabil-enn-paa-flere-aar/23238291

http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE2325167/mere-uro-i-irak-men-danske-bilister-skal-ikke-frygte-prishop-paa-benzinen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpriser i Norge i forhold til andre Oljenasjoner er svært høye (USA, De forente arabiske emirater, Russland, Saudi Arabia, Venezuela osv)

Venezuela      = 20 Øre Literen!

Saudi Arabia  = 70 Øre Literen.

Kuwait            = 1,2kr literen

Qatar              = 1.3 kr literen

Algerie            = 1.8 kr literen

Libya              = 79 øre literen

Vi har også en MEGET lav folkebestand i Norge på drøye 5 millioner mennesker, så forbruket vårt kan være lik eller mindre enn disse landene.

MEN så spiller jo lønninger inn i bildet. I forhold til gjennomsnittslønna i Norge så betaler vi ikke så mye av lønna vår til bensin som i de fleste andre land.

Men rikingen i de landene, dem koser seg nok meget!

Vi har råd til bensinen, alt handler om prioriteringer. Men selvfølgelig er det kjipt å betale stadig mer penger for noe man er vandt til å betale mindre for. Men priser stiger som regel på alt annet også, og lønninger stiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskilter min bmw snart for et prosjekt, og da skal jeg kjøpe meg en kjempebillig dieselbil bryr meg ikke hvordan den ser ut bare den bruker veldig lite drivstoff.

Noen som har noe forslag ?

En bil med 1,9 tdi motoren (caddy,golf, passat) osv . MEGET drivstoffgjerrig motor =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...