pautomagi Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Bare og lukke øynene mens man fyller bensin Har man bil og vil bruke den så får man bare ta seg råd. Fyller ca. 1 gang i uken, da med øynene lukket / ryggen til pumpa. hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Hehe, tar det ikke så tungt. Koster å ha bil, enkelt og greit. Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Satans mange sider i tulletråden nå, det må feires med noe relevant. Dessverre bare en 3d modell adne95 og hermanoo90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Virkelig ingen som kjører på grønn diesel her? Nei.. forjævli bot hvis du blir tatt og siden alle navere/rånere her i bygda subber rundt i slitne laureler eller ihjelfesta mercer på grønn diesel, er det ikke så sjeldent at det er kontroll men bare vert en gang i år faktisk Dessuten er det jo ikke så jævli mye billigere, kosta vel rundt 11kr/l sist jeg sjekka det mange gjør er å kjøre avgiftsfri første måneden eller to med nykjøpt dieselbil Fargen henger igjen i tanken en stund, derfor kan du hevde at du ikke kjenner te det, i tillegg kan du jo prøve å snike deg unna med at du ikke har hatt dieselbil før og fylte feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Jeg kjørte på det før, men har en annelse om at de bilene jeg kjørte på dette, brukte litt mer og gikk noe dårligere med avgiftsfri... ikke stor forskjell på avgiftsfri og vanlig diesel her i Fredrikstad, så kjører på vanlig nå Kan være du får Marine Gassoil produkt istedefor farget anleggsdiesel. Det grenser til fyringsolje. Båtmarinaer er meget glad å selge denne, egner seg dårligere på motorer med turbo. e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 95 oktan kostet 11,60 idag morges her i Århus. Noe som tilsvarer ca 12,90 i Norske kroner. Så må man ta høyde for lønnsforskjellene mellom Norge og Danmark så tenker jeg dette går opp i opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Noe som tilsvarer ca 12,90 i Norske kroner. Så må man ta høyde for lønnsforskjellene mellom Norge og Danmark så tenker jeg dette går opp i opp Kanskje, men det er ganske stor forskjell på disse to meldingene i hhv. en norsk og en dansk avis idag. Mitt inntrykk er at prisen på drivstoff generelt er langt mer volatil i Norge enn i Danmark. http://e24.no/energi/bi-professor-situasjonen-er-mer-ustabil-enn-paa-flere-aar/23238291 http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE2325167/mere-uro-i-irak-men-danske-bilister-skal-ikke-frygte-prishop-paa-benzinen/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Bensinpriser i Norge i forhold til andre Oljenasjoner er svært høye (USA, De forente arabiske emirater, Russland, Saudi Arabia, Venezuela osv) Venezuela = 20 Øre Literen! Saudi Arabia = 70 Øre Literen. Kuwait = 1,2kr literen Qatar = 1.3 kr literen Algerie = 1.8 kr literen Libya = 79 øre literen Vi har også en MEGET lav folkebestand i Norge på drøye 5 millioner mennesker, så forbruket vårt kan være lik eller mindre enn disse landene. MEN så spiller jo lønninger inn i bildet. I forhold til gjennomsnittslønna i Norge så betaler vi ikke så mye av lønna vår til bensin som i de fleste andre land. Men rikingen i de landene, dem koser seg nok meget! Vi har råd til bensinen, alt handler om prioriteringer. Men selvfølgelig er det kjipt å betale stadig mer penger for noe man er vandt til å betale mindre for. Men priser stiger som regel på alt annet også, og lønninger stiger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Avskilter min bmw snart for et prosjekt, og da skal jeg kjøpe meg en kjempebillig dieselbil bryr meg ikke hvordan den ser ut bare den bruker veldig lite drivstoff.Noen som har noe forslag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Avskilter min bmw snart for et prosjekt, og da skal jeg kjøpe meg en kjempebillig dieselbil bryr meg ikke hvordan den ser ut bare den bruker veldig lite drivstoff. Noen som har noe forslag ? En bil med 1,9 tdi motoren (caddy,golf, passat) osv . MEGET drivstoffgjerrig motor =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Den motoren i en nesten fullasta transporter svelger sirka 0.9 på mila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Hadde den i en golf 3. Blanda kjøring gjorde den 0.5 Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Det tror jeg på transporter er jo endel større og tyngre. Og 'sjefen' min kjører ikke veldig pent heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Hadde den i en golf 3. Blanda kjøring gjorde den 0.5 Sent from my iPhone using Tapatalk Det hørest fornuftig ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Har de senket prisene noe drastisk igjen på drivstoff? 13,03 for diesel nå og 14 et eller annet for 95... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg