Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Trivsel har alt å si. Og ny bil.

Du vet hvor du finner meg om du ombestemmer deg ;)

Stemmer på en prikk. Trivdes mer med kran/krokkjøring, men når hverken jobben eller ledelsen fungerte gadd jeg bare ikke. Nå trives jeg mer enn noen gang, får dille med bilen som jeg vil og jobber med det jeg vil jobbe med. Får splitter ny euro6 R580 til høsten så er bare velstand :) Men hva er ny bil, kjører ikke Volvo så det er sagt ;) Driver du eget firma?

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet bilnerden sin spesialsvamp? Lest mye bra om den på dcn.no , fikk den med på gruppekjøpet jeg var med på :) Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg lurer litt på å prøve en sånn svamp selv, skal visst være mer skånsomt enn microfiber handske mener flere. En kamerat skryter veldig av Dodo juice sin svamp, han driver selv med detaling og han bruker ikke hva som helst for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kun er støv på bilen så pleier jeg bare å legge ett lag med skum over, la det virke i 5 min før jeg spyler av og lufttørker bilen med en kjøretur. Er bilen skitten etter kjøring i regnvær så gjør jeg det samme bare at etter skummet er spylt vekk får jeg over med såpe og vaskehandske før jeg tørker bilen for hånd med microfiber :) Nå har det forøvrig ikke regnet ordentlig (sånn at man kjører på våte veier) på over en måned her på Sørlandet så en vask med hanske og såpe er greit for å fjerne insekter, bremsestøv og andre småting som skummet ikke tar :)

Neida det blir ikke feil, da er det du som ytterligere må roe ned kjøringen og gassfoten litt :P Jeg pleide å få denne målingen når jeg kjørte østover ifra Arendal igjennom Telemark, dere som er kjent der vet at det er mye stigninger og bakker med 60, 70 og 80 soner omhverande. Eneste man gjorde var å vippe på cruisecontrollen i sjettegir, lene seg tilbake og ellers følge trafikkflyten :)

Vestover ifra Arendal til Kristiansand ble målingen noe høyere, husker ikke hvor høy men her er det firefelts motorvei og 120 km/t som gjelder (Er 100 sone men som alle andre kjører jeg i 120)

Dere to må være eneste jeg har hørt om som kommer UNDER fabrikktall i forbruk vertfall, får de skryter nå alltid på seg. 

Klart jeg vet jeg kan få bilen til å gå noe billigere, men er egentlig lite interessert i å kjøre vannvittig rolig får å spare noen veldig få kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har bilen min stått i snart 2 måneder på Schmiedmann for bytte av bremser….vi booket inn bilen i starten av mai og den skulle være klar på slutten av dagen… men det er fremdeles skiver som mangler.. er dette normalt?

Seriøst? er jo bare snakk om noen få timers jobb for ett verksted, og skiver får jo verksteder fra hovedlager på ett par dagers varsel normalt sett..

Ikke rart hvis det er samme type innkjøps-ansvarlig som på jobb, sa ifra at vi trengte nye sveisepinner og noe div stål til en jobb for to uker siden (kommer somregel ila 48 timer fra vi bestiller), og i går spurte jeg hvor det hadde blitt plassert for jeg skulle begynne på sveisinga på den jobben.. var jo selvfølgelig ikke bestilt og fikk spørsmål om det virkelig var nødvendig?

"Nei for all del, vi er jo bare ett mekanisk verksted, så stål og sveisepinner det har vi på utstilling for moro skyld" :P

Er så lite motiverans å jobbe når ingenting er på stell, verktøy er mangelvare og mye av utstyret kunne gitt enhver riksantikvar en halvkram en...

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over ett bilde på #hemåsänk på facebook med noe spesielt i bakgrunnen, er det en e36 med e39 m5 fanger?

8a9y5ada.jpg

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Ser slik ut ja, må se bedre bilde før jeg bestemmer meg om det så bra ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda enig der. men har jo selv slik bil og vet jo hva den bruker :P

Stort sett på langkjøring har jeg vært litt på underkant av 0.6. da har jeg ikke anstrengt meg om å kjøre veldig økonomisk og har tatt forbikjøringer og sånt.

Men si at den bruker 0.4 på langkjøring blir litt feil syns jeg da må kjøre vannvittig pent og helst konsentrere deg får å komme så lavt, jeg føler vertfall det med min. Får ved vanlig langkjøring går det vertfall en god del mer hos meg.

På papiret bruker min 0.46 på langkjøring etter hva jeg kan finne, så syns det er rimelig imponerende å komme under fabrikkens tall :P

autobahn lå den vell stort sett på 0,7-0.8 i snitt, men var stort sett hardkjør der da.

Det er fordi biler som Fredrik 90 sin normalt har software (e90 325d vi snakker om nå) som gjør at den konsekvent vil underlese på OBD, mer enn vanlig, pga måten den er justert opp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi biler som Fredrik 90 sin normalt har software (e90 325d vi snakker om nå) som gjør at den konsekvent vil underlese på OBD, mer enn vanlig, pga måten den er justert opp på.

Hvorfor stemte da forbruket oppgitt i bilen med det som faktisk var brukt i liter når jeg nullstille tripptellern ved fylling. Særlig nå vi var på langturer regnet jeg ut og sammenliknet dette og det var alltid ca samme forbrukstall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ca samme" blir ganske betydelig når du prater om tall som 0,40 per 10km.

Men hvis du oppriktig lurer på hvorfor OBC blir en del snillere (spesielt når du gasser) på de aller fleste trimmede biler så kan jeg alltids vise det med noen tabeller og linjer tekst. Men har mine tvil til om du egentlig synes det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer bare litt jeg, siden jeg til og med klarer å kjøre F10en under oppgitt langkjørings forbruk. Den er helt original og bør være ganske korrekt. Vet ikke hva fabrikkene mener med langkjøring men for min del er det E18 med fartsgrenser rundt 80 km/t :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...