Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

TV er et håpløst marked. Det kommer og går modeller hele tiden, det går like mye på smag og behag som å høre på noen i en butikk eller på nettet. Å lese seg til hvilken TV en skal kjøpe er bortimot helt umulig!

Skrevet

Tipper ca alle nye modeller duger for folk flest, iallefall fra kjente merker som lg, siemens, panasonic etc.. Satt litt og lurte på det samme for en stund tilbake, så tenkte eg over at min billige 40" som eg hadde hatt i 5-6 år fremdeles var god nok for meg hadde det ikke vert for størrelsen, så eg bare kjøpte noe billig som var anbefalt av en eller annen test. Funker fett til midt bruk, sporadisk serie-titting.

Skrevet

Vi har en fire-fem år gammel 32" fra Toshiba (720p) og selv om den stadig virker upåklagelig synes jeg at det er på tide med en oppgradering. Jeg ser ikke mye på TV utover nyhetene, men både Californication og House of Cards ga meg mersmak på serier... :)

Skrevet

ang tv så er jeg typen som er fornøyd sålenge den har fullHD og i den størrelsen jeg vil ha,

andre funksjoner som internett, netflix, youtube etc funker best på en pc koplet til tv'n så trenger ikke no smart tv til det.

sekke behov for ny tv med det første ivaffall :P

Skrevet

Det som overrasker meg mest når det gjelder salg av TV, er at det fortsatt blir solgt 50hz modeller.... Forstår det er for å få billige produkter ut til kundene, men når bildet hakker som fyyy under panorering og jevne bevegelser, så er ikke det noe jeg orker å se på iallefall!

Mange modeller blir solgt som "100hz teknologi"... Altså et 50hz panel, med bildeforbedringsprogramvare...  

Den Panasonicen så ikke dum ut egentlig! Selv har jeg alltid sverget til Samsung, og har nå en 55" 200hz LED Smart-tv fra dem. Veldig fornøyd :)

Skrevet

Det som overrasker meg mest når det gjelder salg av TV, er at det fortsatt blir solgt 50hz modeller.... Forstår det er for å få billige produkter ut til kundene, men når bildet hakker som fyyy under panorering og jevne bevegelser, så er ikke det noe jeg orker å se på iallefall!

Mange modeller blir solgt som "100hz teknologi"... Altså et 50hz panel, med bildeforbedringsprogramvare...  

Den Panasonicen så ikke dum ut egentlig! Selv har jeg alltid sverget til Samsung, og har nå en 55" 200hz LED Smart-tv fra dem. Veldig fornøyd :)

Tilhører det gamle dager å si at film er 24fps? Hva er frameraten på full-hd sendinger?

Skrevet

har aldri opplevd hakking på noen av mine tv'r, og trokke noen har noe mer enn 50hz, (billige greier kjøpt for 4-5år sia.)

noen klipp jeg kan teste med evnt? se om jeg klarer å se det :P

Skrevet

50 hz er hvert fall udugelig å spille med. Når det skifter eksempelvis fra lyst til mørkt vil du se at bildet henger igjen.

Skrevet

Jeg har hatt min Pioneer Kuro i mange, mange år nå og er fortsatt ganske fornøyd med TVen. Behagelig HD-bilde med bra svartnivå. Trenger egentig ikke noe av Smart-TV greiene (YouTube, Netflix, styring av TVen via mobiltelefon osv.) som nye TVer markedsføres med, siden PCen er koblet til TVen uansett. Men jeg så de nyeste OLED-TVene fra LG og Samsung til rundt 30.000 kr. og DET gjorde det klart at min TV nå er utdatert bildemessig. Til syvende og sist går det i nedlastet materiale i betydelig dårligere kvalitet enn Bluray-discer, så det er kanskje ikke vits i å tenke på ny TV enda heller.

Føler det samme for musikkanlegg... Har hatt komponentanlegg med god kvalitet (og CD-spiller i 10.000 kr. klassen), men innså at jeg ikke kjøpte CD-plater lenger, så det var poengløst å ha noe så kapabelt.

Nå har jeg:

- Pioneer Kuro PDP-LX5090H, TV

- Pioneer BDP-450, dedikert Bluray/CD-spiller

- Pioneer SBX-N500, surround-bar for film og gaming

- Audio Pro T12, aktive høyttalere for musikk fra laptopen og Bluetooth-streaming fra mobilen

Hjalp en kompis med kjøp og frakt av LG-TV til 6000 kr. (55") og han er veldig fornøyd. Man får latterlig mye for pengene hvis man ikke har Bluray-samling eller gamingavhengihet :P

Skrevet

Tipper ca alle nye modeller duger for folk flest, iallefall fra kjente merker som lg, siemens, panasonic etc.. Satt litt og lurte på det samme for en stund tilbake, så tenkte eg over at min billige 40" som eg hadde hatt i 5-6 år fremdeles var god nok for meg hadde det ikke vert for størrelsen, så eg bare kjøpte noe billig som var anbefalt av en eller annen test. Funker fett til midt bruk, sporadisk serie-titting.

At folk kjøper så store tv'er skjønner jeg ikke :huh: Kjøpte meg 32" på fredag, fin størrelse. Skal man sitte så forbanna langt unna, kan man heller dra på kino :huh:

Skrevet

At folk kjøper så store tv'er skjønner jeg ikke :huh: Kjøpte meg 32" på fredag, fin størrelse. Skal man sitte så forbanna langt unna, kan man heller dra på kino :huh:

langt unna sitter du a?

jeg har 42" og 50", sitter ca 2,5-3m unna,

Skrevet

langt unna sitter du a?

jeg har 42" og 50", sitter ca 2,5-3m unna,

Under 1 meter, ser hele skjermen veldig godt og føler seg firkanta i øynene etter en lang økt med titting/spilling (har ikke kanaler på den tv'en, ser ikke på tv noe særlig :P).

Skrevet

Under 1 meter, ser hele skjermen veldig godt og føler seg firkanta i øynene etter en lang økt med titting/spilling (har ikke kanaler på den tv'en, ser ikke på tv noe særlig :P).

da funker 32" greit :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...