Shattered Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Vet ikke om noen sperre på fz, vil anta den ligger i eksosen som de fleste mopeder/scootere.. Sett på ny eksos så vil den nok gå en del bedre Wicky: De prater om prikker i førerkort og et par tusen i bot. Men så skal dem kunne bevise effekten og da. Det går ikke så er bare å nekte straffeskyld Har de måling på deg, er det greit. Men hvis de bare mistenker deg for å kjøre med trim, må de faktisk teste mopeden enten på tralle eller GPS. M|Fjeld reagerte på dette 1
K-E Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 FZ har sannsynligvis ikke noen plombe siden den ble laget før 2000. Men alle mopeder etter har dette. Wicky: straffen er 4200 kr og X prikker på førerkortet (6 for de som er 16 - 18, usikker på oss som har hatt lappen en stund). 6 prikker om du er i prøvetid, 3 for de som er ferdige med prøvetiden Shattered og M|Fjeld reagerte på dette 2
Thomaz Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Dette var ikke feil. {style_image_url}/attachicon.gif image.jpg 26,5 i vannet. 38 i sola er litt varmt da, men går bra når man har skygge og deilig badevann Har vørt varmere her og samme temp i elva
torbfer Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Vurderer 2 biler nå, men er usikker på hva eg vil ha.. Er egentlig litt lei av gammel bil Har også litt lyst å bruke den neste bilen min året rundt, for det er så sykt kjedeligt å bare bruke den på fine dager om sommeren.Det står mellom e46 m3 og e92 335 bensin, noen synspunkter ? Hva ville dere valgt? E46 synes eg egentlig er alt for dyr i forhold til hva du får, e92 er eg litt skeptisk til pga. mye elektronikk..
316 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Shattered: Min er 2000 modell så den har plombe av noe slag. Her er den! I sin nye garasje, helt til høyre skimtes lyktehuset på min bror sin FZ. Har tatt av rammedeksel for å rette på noen ledninger og wire som gikk på feil sted.
Skårholen Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Eksosen, innsuget og variatorn kan det vætra sperre.
wicky124 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 3 prikker og 4200kr i bot.... er ikke verdt det as... Shattered og Nytern reagerte på dette 2
316 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Det er bare for å få den til å gå i 55-60, som den gjør uten sperra. Ingen sjans i havet for å bli tatt i noe trimming da vil jeg si.
wicky124 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Vel..fjerning av sperra tilsier jo trimming...? Og en moped er ikke dimensjonert til å gå noe fortere enn lovpålagte 45km eller hva det nå er i timen...menmen.... hadde fint trimma mopeden jeg, men er ikke verdt om man blir tatt..og i Oslo er det vel ålreite sjanser for å bli stoppet... altså... du kjører i 70km/t på motorveien... det sier seg selv da at mopeden ikke er original..og det kan politiet bøtelegge deg for
Merrushe Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Voksne menn godt over 30 på 50 kubikks scootere… da ser man sånn passe tilbakestående ut. Det er for folk under 20 og Tangerudbakken…. Ihvertfall på trafikkert vei, haha. Man drar ikke damer med det akkurat Trafikkfarlig er det og. Får du en personbil i 30 km`t over i rompa der dama inni fikler på Facebook så er det sundaas neste ( i beste fall). Livsfarlig på trafikkert vei. wicky124 reagerte på dette 1
janerik171187 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Eksosen, innsuget og variatorn kan det vætra sperre. ekke variator på fz, 2 trinns automatgir for å få mer fart i oppoverbakker er det mulig å snu ene clutchen som gjør at den girer til 2'de gir, da holder dne 1'gir litt lenger. Skårholen reagerte på dette 1
Shattered Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Vel..fjerning av sperra tilsier jo trimming...? Og en moped er ikke dimensjonert til å gå noe fortere enn lovpålagte 45km eller hva det nå er i timen...menmen.... hadde fint trimma mopeden jeg, men er ikke verdt om man blir tatt..og i Oslo er det vel ålreite sjanser for å bli stoppet... altså... du kjører i 70km/t på motorveien... det sier seg selv da at mopeden ikke er original..og det kan politiet bøtelegge deg for Jepp, dette stemmer. Men kjører man på motorvei i det hele tatt med moped, blir man nok sett rart på av folk M|Fjeld reagerte på dette 1
wicky124 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Voksne menn godt over 30 på 50 kubikks scootere… da ser man sånn passe tilbakestående ut. Det er for folk under 20 og Tangerudbakken…. Ihvertfall på trafikkert vei, haha. Man drar ikke damer med det akkurat Trafikkfarlig er det og. Får du en personbil i 30 km`t over i rompa der dama inni fikler på Facebook så er det sundaas neste ( i beste fall). Livsfarlig på trafikkert vei. slappav a...har 49cc.... haha Merrushe reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Vurderer 2 biler nå, men er usikker på hva eg vil ha.. Er egentlig litt lei av gammel bil Har også litt lyst å bruke den neste bilen min året rundt, for det er så sykt kjedeligt å bare bruke den på fine dager om sommeren. Det står mellom e46 m3 og e92 335 bensin, noen synspunkter ? Hva ville dere valgt? E46 synes eg egentlig er alt for dyr i forhold til hva du får, e92 er eg litt skeptisk til pga. mye elektronikk.. Gå for E92 335I, uten tvil. Det er en mye nyere bil som er langt billigere å holde i drift og forsikre, M bil har du jo allerede hatt E92 har mye elektronikk men det er svært lite som egentelig går galt med dem, lite kjente feil ute å går på disse bilene. E46 M3 er en artig bil det men det er ikke til å komme ifra at det begynner å bli en gammel bil som kan koste deg mye penger hvis ting går galt, i såfall hadde jeg heller vurdert E39 M5
Merrushe Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Gå for E92 335I, uten tvil. Det er en mye nyere bil som er langt billigere å holde i drift og forsikre, M bil har du jo allerede hatt E92 har mye elektronikk men det er svært lite som egentelig går galt med dem, lite kjente feil ute å går på disse bilene. E46 M3 er en artig bil det men det er ikke til å komme ifra at det begynner å bli en gammel bil som kan koste deg mye penger hvis ting går galt, i såfall hadde jeg heller vurdert E39 M5 Dette er en sannhet med modifikasjoner. E92 335i N54 har hatt mye turboproblemer og motorproblemer generellt. Du kan være heldig, men å si at dette er en problemfri motor blir litt feil. Amerikanerne som generellt finner seg i mye mindre enn oss Europeeere har til og med gått sammen og tatt ut massesøksmål mot BMW for alle problemene med N54 motoren. http://www.autoblog.com/2010/10/12/class-action-suit-alleges-bmw-n54-turbo-engine-unsafe-causes-un/ http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=605631 Videre må jeg slå et slag for M3 fordi dette er motorsport-deriverte biler der understell, deler og mekanikk er velprøvd og S54 motoren er siste utgave av en lang rekke M-biler med den prisbelønte S-motoren. Svanesangen om du vil. De er bygget for å tåle mer juling og vare lengre, og det er mye mindre elektronikk på E46 m3 enn E92 335i. Som med så mye ellers her i livet er ikke alt svart/hvitt Fredrik 90, og spørsmål er ofte mer komplekse enn ( X er mye mer pålitelig enn Y)
Anbefalte innlegg