Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De dieselmotorene (250D og 300D) fra Mercedes er vanvittig bra! Og vanvittig seige... Jeg hadde '96 E300D med nesten 700' på tellern. Alt annet enn motoren måtte fikses pga slitasje. Tror den bilen kunne rundet av 1000' om jeg fortsatt hadde den.

Fikk faktisk lyst på en gammel E-klasse nå :P Skal ikke ha, men blir billig bruksbil aktuelt igjen så skal jeg kanskje sjekke ut det markedet...

Skrevet

Ville nå før hatt en e36 med turbo enn en kromrød foliert 220 cdi :) Men så er ikke jeg voksen da ;)

Sant nok...Men nå er bilen sjokoladebrun... kromrød var artig i par mnd bare :P

Derfor vil jeg ha høy bil:

post-42422-0-00603200-1408384302_thumb.j

Kul volvo:

post-42422-0-11463300-1408384301_thumb.j

Endelig er de ute etter syklister...

post-42422-0-64174400-1408384302_thumb.j

Så var disse bmwfolka...

post-42422-0-12260000-1408384300_thumb.j

Skrevet

De dieselmotorene (250D og 300D) fra Mercedes er vanvittig bra! Og vanvittig seige... Jeg hadde '96 E300D med nesten 700' på tellern. Alt annet enn motoren måtte fikses pga slitasje. Tror den bilen kunne rundet av 1000' om jeg fortsatt hadde den.

Fikk faktisk lyst på en gammel E-klasse nå :P Skal ikke ha, men blir billig bruksbil aktuelt igjen så skal jeg kanskje sjekke ut det markedet...

Har en slik motor selv, altså sugisen med 24 ventiler. Motoren rusler og går, men bilen krever sitt av vedlikehold :P Ting blir slitt av det som heter slitedeler, mens resten som interiør, clips og den slags er i skjønneste orden(495 245km as we speak)  :P Jeg kan faktisk ikke anbefale 124 stasjonsvogn til noen jeg kjenner, særlig ikke en som har gått langt, nå er jeg kanskje ganske nøye med det tekniske og sikkert mye jeg ikke har trengt å bytte underveis, men jeg har brukt mye tid på bilen min for å si det slik :P

Jeg kommer fremdeles til å kjøre den til rusta tar den, er jeg heldig går den igjennom EU i 2016, da har jeg bil til 2018, foreløpig sikter jeg mot å ha den frem til 2016, da er jeg også ferdig med studiene så blir det å komme seg ut på boligmarkedet asap.

Sammenligner jeg den med den nesten 20 år eldre bilen jeg kjøpte som 17 åring, så skrudde jeg ingenting på den iforhold til Merca :P

Skrevet

Jeg kommer fremdeles til å kjøre den til rusta tar den, er jeg heldig går den igjennom EU i 2016, da har jeg bil til 2018, foreløpig sikter jeg mot å ha den frem til 2016, da er jeg også ferdig med studiene så blir det å komme seg ut på boligmarkedet asap.

Jeg ser vi har samme plan for Tyskerbrakkerene våre :P Planen er å holde E34en i daglig drift i 4 år til, eller så lenge det er forsvarlig selvsagt. Selv så foretar jeg løpende vedlikehold og stell, men jeg kommer til å ta rusta på bilen fremfor å la den ta bilen. EU godkjennes i 2016 skal den og det tror jeg ikke blir noe problem så lenge jeg holder bilen i stand frem til da, har ikke akkurat vært store manglene jeg har fått på EU kontrollene så langt i eierskapet. Jeg har så langt i eierskapet skrudd og fikset svært lite på bilen, mye mindre enn jeg hadde trodd var nødvendig og det er kun snakk om småtterier og slitedeler egentelig. Så langt så har ting bare virket, enkelt og greit :)

Å kjøre gammel bil er slettes ikke så ille som alle skal ha det til, kommer bare an på hvilken bil man kjører og hvordan man behandler den ;)

Skrevet

Min har rust overalt, virkelig overalt, flekker og bobler over hele bilen har det etterhvert blitt :) Så ikke så verst ut da jeg kjøpte den, men ting eskalerer hardt så fort det får litt fotfeste :) Foreløpig ingen rust i bærende, så foreløpig skal den skli glatt gjennom EU(noe den gjorde til jul med 0 feil). Problemet er egentlig at det må byttes mye foringer og slikt, jeg har tross alt kjørt bilen 60 000km selv, og da er det naturlig at ting må byttes i understell. Hittil har jeg ikke byttet en eneste foring utenom to bærearmer forran, og på de veiene man har i Oslo, så synes jeg det er greit nok. Når det gjelder andre ting så bærer det jo preg av km.stand, da snakker jeg om slitasje på kamdrev, kammer, ventilløftere og registerkjede. Hos meg var det kun registerkjede som trengtes å gjøres noe med, men dette hadde strukket seg en del og dieselpumpa ble da litt ut av timing, slitasje på kabelbunt i bakluka(hengslingen), tenningslåser, pedalgummi, setetrekk og matter. Sett bortifra normal slitasje, så fungerer allikevel alle funksjoner på bilen som nytt.

Når det gjelder å kjøre 20-25 år gamle tyske biler er det vel så bra som en ny asiatisk sak, hvis ikke bedre :P

Sammenligner jeg min mors konekjørte E36 med 210 000km på telleren, så er det rart å tenke på at min Benz har gått mye over dobbelt så langt som den BMWn.

Nå har jeg skrudd mye på den i forkant av turen jeg hadde i sommer, og jeg tenker at det ikke trengs å byttes noe som helst før om et års tid.

For meg gjelder det å bare ha en billig bil jeg kan holde gående ut studietiden, så slipper jeg å låne av mine foreldre hele tiden, så skal det sies at jeg har lært mye av å holde på med Benzen, kunne ingenting om dieselmotorer eller automatkasser etc. Da jeg kjøpte den, nå har jeg vel tatt i det meste mekaniske på bilen, det elektriske har fungert helt feilfritt.

Det blir nok en BMW som neste bil(er jeg litt gal så er det billige 124 dieseler man kan få importert fra Tyskland for tiden, det vil si at det blir et nytt hjertebarn å ta vare på) :)

Skrevet

Ja min bil er ikke kommet helt dit ennå med tanke på slitasje av vitale deler, men så har den kun gått halvparten av det din har også da :P Eneste er ventil løfterene som tikker litt av og til, forsøker først med en motorrens og hjelper ikke det så byttes samtlige 24 løftere. Andre bekymringen min er er rust, heldigvis ikke i bærende konstruksjoner på denne heller men det er kosmetisk og det irriterer meg. Meninga med min bil er at den skal ikke "forfalle" noe mer i årene fremover, den skal heller shines opp og bli en fin finværsbil når den en gang går over i pensjonistenes rekker ;) Og i mellomtiden så fungerer den som konebil, langtur bil, dra hengerlass med, cruise og reserve stasbil (de gangene F10en trenger en pause)

Også jeg jo en liten "driftsikkerhets konkurranse" gående med min far, ett par kamerater og en kollega. Min far skulle ha billig "arbeidsbil" og kjøpte en 2000 E46 320d, han ville ikke høre på meg når jeg sa at en gammel femmer er bedre. Og den E46en har stått i syv stein flere ganger mens han har lånt E34en min for å få kjøpt deler :P En kollega og nabo kjøpte nesten samtidig som som jeg kjøpte 520en en 97 Subaru Justy som han ga dobbelt så mye for som jeg ga for min bil. Japanske er i følge han det eneste som funker og den har dessuten firehjulstrekk. Den har hatt flere breakdowns enn hva man kan telle på en hånd og er fortsatt ikke helt frisk, så når det regner og er fuktig ute så starter den ikke og da sitter min kollega på med meg til jobb i min E34. En kamerat har en Honda som stadig detter sammen, svine dyre deler og masse rust truer livet dens ved hver EU kontroll. Nå er han lei og kikker så smått på BMW, han er nemlig fascinert over hvor billig og bra gamle BMWer kan være. Og så sist så har vi min Audi kjørende svigerinne, som mener Audi er den beste bilen å få tak i. A6en hennes er hele 10 år yngre enn min E34 og har mer rust, defekt klima, defekte vindusheiser, defekt ditt og defekt datt. Det er ikke få ganger min bedre halvdel har kjørt og bringt henne til verkstedet, i E34en så klart :D

Så til dere alle som måtte falle for fristelsen, slutt å diss gamle BMWer eller tyske biler generelt!

Skrevet

Mest morro bil med grei plass til 50-60k?

Gjerne litt i retningen komfort :lol:

Skulle handle en E39 540ia med masse utstyr her til helgen, men selger solgte bilen til tross kontrakt oss imellom..

Så nå sitter jeg her med litt over 50k og må finne noe annet. Ser det ligger en del pent prisete E38 til salgs for tiden, men klarer liksom ikke gi slipp på 4 / 4,4 V8 helt enda..

Evt blir valget en billigere E32 740ia, kom en noenlunde pen ut idag ser det ut som.

Skrevet

ville nok gått for en e38 da ja ;) stygt redd for at det blir e39 på meg igjen snart, med en kjipere motor enn v8 riktignok men... bare som billigbil/ventebil til noe grommere til våren :)

Skrevet

Problemet nå er at det ikke er flere innenfor min pris :) Vil gjerne ha en E39 540i. Evt kan jeg ta til takke med en 535i men da med manuell ;)

Dog har jo E38 en viss sjarm med sine mer luksuriøse linjer og detaljer.. hmm..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...