Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fy f... Det kan altså være helt forferdelig å selge noe i dag. Det virker i tillegg nesten som at jo billigere ting er jo verre skal det klages. Innbiller meg at dette har noe med klientellet å gjøre som er i denne kjøpegruppen. Jeg er sjeleglad jeg ikke har hørt noe fra han som kjøpte Minien av meg... Sjekket også registreringsnummeret på den bilen jeg solgte og den var flatpakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler jeg bruktbil privat er det aldri noe syting i ettertid. Skulle motor rase er det såklart mitt problem og ikke forrige eier med mindre vedkommende har unlatt og fortelle meg om graverende feil og mangler.

Jeg er midt oppi en sak på E90 en min. Dog kjøpt hos forhandler, med nesten 60 tusen i rep på under ett halvt år. Krav om heving er en prosess som har gått snart over 1 år. Sett meg meget lei av sleipe forhandlere og useriøse kjeder. Dem har vel snart brukt like mye i advokat kostnader som verdien på bilen i seg selv nå.

Derfor gikk jeg til innkjøp av min første E36 :D Fantastisk bil ! pluss at skulle noe gå galt har jeg sjangs til å få det fikset selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan være veldig uheldig med slike ting og treffe på en kjøper som er skikkelig vanskelig. Dersom jeg hadde kjøpt en ti år gammel bil og jeg fikk opp en motorlampe, så hadde jeg ikke klaga til selger før jeg var sikker på at det er noe han har skult elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ta det helt med ro, motorlampe kan ingen forutse, og det er sjeldent noe svært alvorlig rent mekanisk. En annen ting er dersom det avdekkes store feil selger bør ha visst om.

De jeg har handlet/solgt bil med har det vært både muntlig og skriftlig enighet om at bil selges som den står, og som utdyping i ren tekst om at det ikke under noen omstendigheter stilles noen garanti ved kjøp og at begge er enig om en omfattende nok besiktigelse. 3-4 streker under teksten og store bokstaver er også blitt brukt hehe.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Mercedes S600 TwinTurbo, sikkert godt utstyrt, gåes igjennom i detalj. Skal bli spennende å se samme type film for nye 7-serien.

Får tekste det en dag jeg har lyst :P Er det noe jeg umiddelbart ikke helt får tak på, så er det rattet. Lurer på om det prøver å være litt retro?

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger er ansvarlig når han gir garanti og når feilen som blir oppdaget er en feil han visste om eller bør ha visst om. That`s it. (det loven sier også)

Alt annet, er kjøperens eget ansvar. =)

Dal-Z : Ta det helt med ro, ikke gi deg på noe som helst. =) Ha all kommunikasjon skriftlig for å kunne evt. dokumentere det. =)

Jeg hadde ikke blitt særlig bekymret hvis jeg var deg, at en motorlampe begynner å lyse, kan ikke du noe som helst for, MED MINDRE det er en feil som DU selv veit om OG har skjult. Noe jeg tviler det er =)

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvis ikke så dum at jeg selger ting med masse skjulte feil og mangler, slike ting har en tendens til å komme tilbake å bite deg i ræva på et eller annet tidspunkt! Satser på det går greit dette, jeg får stå på mitt og oppføre meg saklig og ikke minst tenke over hva jeg skriver/sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo selvfølgelig ikke interessert i å betale noe, dette er jo ting som er umulig å forutse, så jeg syns at kjøper skal ta dette selv, men er greit å vite hvordan det er mtp. lover og reglement etc.

Ikkje tilby deg å dekke noe, har du først dekket en ting så forventer han at du dekker meir! Så lenge du ikkje har skjult en feil, F.eks at du har vert inne me dette på verksted før er det ikke så godt å gjør noe. Denne er såpass gammel nå at ting kan oppstå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler jeg bruktbil privat er det aldri noe syting i ettertid. Skulle motor rase er det såklart mitt problem og ikke forrige eier med mindre vedkommende har unlatt og fortelle meg om graverende feil og mangler.

Jeg er midt oppi en sak på E90 en min. Dog kjøpt hos forhandler, med nesten 60 tusen i rep på under ett halvt år. Krav om heving er en prosess som har gått snart over 1 år. Sett meg meget lei av sleipe forhandlere og useriøse kjeder. Dem har vel snart brukt like mye i advokat kostnader som verdien på bilen i seg selv nå.

Derfor gikk jeg til innkjøp av min første E36 :D Fantastisk bil ! pluss at skulle noe gå galt har jeg sjangs til å få det fikset se

Tipper du vinner saken, mangen rettigheter du har når du kjøper bil hos forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt dattera i barnehagen nå. Håper det går like bra som det begynte å gjøre før jul, at det ikke blir som å starte på nytt igjen. I morgen går turen til Oslo på jobb, så kanskje kjøre en liten tur til Bryne mot slutten av turnusen! :) Noen som bor i nærheten av Nærbø som vet om det er noe å finne på der?

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder Julegave kjøp som jeg har la ut tråd på rett før Jul , dette hendte :  

Nevnte tidligere , rett før jul at jeg hadde en god venninne, som har utviklet seg til noe mer. Fra og kun bli med hjem etter by tur, til å sove over på helgene, litt på hverdagen og spise frokost med familien, altså mamma og broren min. 

Det nærmet seg Jul , ingen av oss snakket noe om gave til hverandre... Plutselig så kom det opp ....   

Jeg fikk melding , hva ønsker du deg ?  svarte ikke noe egentlig. Hun kom til meg på kvelden, og hun vet jeg har snakket om xbox one en stund. men det gidder jeg ikke si engang at jeg ønsker meg siden vi er jo ikke kjærester. 

Det nærmet seg jul , 22 desember som var på en mandag, jeg skulle handle julegaver , ikke til så mange, men noen i familien. 

Som dere vet, så bor jeg hjemme hos mamma enda , etter et dårlig forhold med en annen jente så flyttet hjem igjen, nok om det. 

Handlet noe smått , glad og fornøyd ved å være ferdig på 1,5 time til de jeg skulle kjøpe til , og juleferien hadde startet , fri fra jobb.

Kom hjem fra jobb / handling. Jeg fikk ikke lov og lete osv etter noe gaver, og broren min og mamma smilte lurt. Det viste seg at hun hadde kjøpt gave til meg.. Jeg så nemlig esken og skjønte raskt hva det var :wub:

Da var det bare å slenge seg i bilen og kjøre til byn, tenke over hva ho hadde sagt ho ønsket seg. 

Det var et par her inne som nevnte å kjøpe klokke, det var akuratt det hun ønsket seg. David Willinton av alle klokker. 

Nå har jeg ganske bra jobb med bra betalt + at jeg bor hjemme , så utenom sparing så har jeg endel og handle med :)

Det ble DW klokke, eksagt den hun ønsket seg. vanskelig å finne ut hvem hun ønskes seg uten å spørre hun direkte. 

Julaften kom, min mor og far er skilt , når jeg var 3 år, så de har god kontakt og ikke uvenner av noe slag. 

Jeg lette og lette i hele huset , fant ikke noe gave ...  Hvor hadde den blitt av?  Dette var hjemme hos min mor. 

Julaften i år skulle feires hos pappa , der jeg minst mulig ikke hadde nevnt noe om denne Jenta, som heter Henriette. 

Dagen gikk til å slappe av og dusje, også til pappa klokken 17:00 for å spise og Julegaver. 

Det første jeg ser når jeg kommer inn døra er juletreet, og under der står en stor hard pakke med lilla papir.... 

Mat og dessert gikk ned, og vi skulle begynne på gavene.  Som dere har skjønt nå så har ingen av stesøstrene mine , bestemor / oldemor som var hos min far på julaften, hørt noe om Henriette...

Når det ble lest opp "   Til den kjekkeste Joakim , Fra Henriette " så var det maange store øyne, når jeg hadde nevnt at vi bare var venner og ikke noe mer. 

Nå har jeg sikkert brukt opp mange av deres tid , på unødvendig skriving, men jeg skal fortelle dere, det var mange store øyne hjemme hos min far og mange spørsmål om Henriette når jeg åpnet pakken jeg fikk , med Xbox One med Forza 5 inni :)

åja , til de som har meg på snap , det er ho jeg har sendt av , værtfall de siste mndene :P haha

Det har blitt endel spilling ved siden av by turene i romjula  :drink:  :smoking:

Endret av e30_joakim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...