Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har forsikret mye rart, ikke mye dyre biler dog. Men gjensidige eller dnb er alltid best i pris og service når jeg har vært borti forsikring ivertfall. Kan spesielt anbefale gjensidige om det er snakk om typisk ungdomsbil / bil med litt krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret mye rart, ikke mye dyre biler dog. Men gjensidige eller dnb er alltid best i pris og service når jeg har vært borti forsikring ivertfall. Kan spesielt anbefale gjensidige om det er snakk om typisk ungdomsbil / bil med litt krefter.

Blir nok E34 eller E39 (om det skal fortsette å være så dårlig utvalg av E34 i landet), med rekkesekser.. Så det er vel ungdomsbiler :P

Men er liksom det om jeg bør ha noe delkasko eller slikt når det er eldre biler? Er jo ikke SÅ stor verdi på dem hvis det bare er 2 eller 2.5 liter modell?

Edit: Gjensidige vil visst ha 30500kr i året for 525i med delkasko :wacko:

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok E34 eller E39 (om det skal fortsette å være så dårlig utvalg av E34 i landet), med rekkesekser.. Så det er vel ungdomsbiler :P

Men er liksom det om jeg bør ha noe delkasko eller slikt når det er eldre biler? Er jo ikke SÅ stor verdi på dem hvis det bare er 2 eller 2.5 liter modell?

Edit: Gjensidige vil visst ha 30500kr i året for 525i med delkasko :wacko:

Den går nok under kategorien "ungdomsbil" desverre. Men det kommer jo selfølgelig ann på bonusen også.

Jeg har alltid delkasko eller mer på mine biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går nok under kategorien "ungdomsbil" desverre. Men det kommer jo selfølgelig ann på bonusen også.

Jeg har alltid delkasko eller mer på mine biler. 

Bonusen er vel 20% siden det er min første bil? Men jeg kan jo ha bilen i min mor sitt navn, men da tjener jeg ikke opp bonus selv, tror jeg.

Men må nesten skaffe meg bil først :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusen er vel 20% siden det er min første bil? Men jeg kan jo ha bilen i min mor sitt navn, men da tjener jeg ikke opp bonus selv, tror jeg.

Men må nesten skaffe meg bil først :P

Med 40% (nå 50 tror jeg) kom TDS'en på ca 15 i året med 20 000 (30? husker ikke) km tror jeg, hos Gjensidige på meg. Var 20 da bilen ble kjøpt. Husker ikke hva den andre lå på (E46), men billig var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske på at det er person forsikring på delkasko og kasko. Boe som for meg betyr mye vis det skjer no...

Vurderer bolig lån ung med fastrente. Dem opererer med rimelig hyggelig fast rente nå.

Noen innspill? :)

Tull, for å sitere direkte fra Gjensidige.no

Ubegrenset beløp for personskader for alle involverte i ulykken

Fører- og passasjerulykke

Dekkes med inntil kr 100 000 ved død, og inntil kr 200 000 ved medisinsk invaliditet.

Ingen egenandel.

Endret av Eksos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IF har alltid vært billigst for meg :) Gikk fra DnB på 740i'en hvor jeg betalte 14k for delkasko og 12k km i året, ned til 7k for akkurat det samme men med 16k km :)

Jeg flyttet samtidig alle andre forsikringer på meg og samboeren over til IF og totalt nå er jeg under det kun 740i'en kostet meg i året hos DnB :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18, syns det er litt merkelig jeg også. Mistenker at det er ei 200hk grense, og 330d har jo 204hk desverre(?).

Jeg ser heller ikke helt problemet.

Men jeg har tenkt litt og kanskje hvis jeg setter fattern som eier på bilen og jeg deleier, da er det vel fortsatt mulig for meg å bygge bonus?

Nei det har du ikke. Bonus bygger du med å være litt smart å ved finne noen joviale agenter[emoji4] jeg starter på 50%ved ny start

Tull, for å sitere direkte fra Gjensidige.no

Hva er det dette går under? If så gjelfer ikke det der på ansvar. Derfor fks R sykkel gjør et stort hopp fra ansvar til kasko for dem regner såpass mye på person skade utgifter ved uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter en E36 318tds som brukis i noen mnd, skal skru på E39en som er dayli driven.. pluss at jeg ble rygget på 1 jule dag , så ene døra er most...

ringte forsikringa i stad, og det er maaaase og gjøre for forsikringselskapene nå .. så jeg måtte regne med å vente ... møk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...