Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Når man snakker om bilvask. Jeg går hele vinteren igjennom å klager over at bilen sjelden er ren lengere enn en dag, knapt det til tider. Vel, nå har vi hatt knusktørre veier i 2 uker og da har det dukket opp ett nytt problem i form av støv. Bilene blir jo nesten like støvete nå som midt i pollensesongen, så nok en gang takk de de som sliter ned veiene med piggdekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt, hvis vi snakker om sør og østlandet, kystnære strøk, i og rundt byer og tettsteder. Er ikke mye is på veiene der som piggdekkene kan hakke opp, men derimot bar saltlakeasfalt som piggdekkene kan rive opp og ødelegge. Men for all del, veivedlikeholdet er jo så bra fra før her i landet så la oss slite det ned litt ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører pigg jeg, heller best mulig veigrep en støv fra vei, noe som for det meste skyldes strøing på veiene her da... (skal sies piggdekk støyer no jævlig da...)

Slipper heldigvis saltede veier.

Endret av eriksen76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggdekk støyer jo, men i E39n her, så hører man ikke pigga :) Da er det vel likens i både E60/61 og F10/11 :) Støvet på veiene her kommer av sand de har på veiene her i området hvertfall :)

Litt støv på bilen tåler jeg, men vasket bilen istad og en tur til butikken på rundt 1Km utenom hovedveien gjorde bilen støvete på akterspeilet :( Ellers jekka jeg opp bilen idag og spylte av all salt og sand på undersiden, så får man håpe den klarer en ny runde til med tanke på PKK :) Antar at det ikke vil forverres noe mer rustmessig i forhold til hvordan det er idag :)

Har hele tiden hatt i planen at bilen vil holde til våren 2016, det over det er ren bonus :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 :P

Verdens beste bil 8)

Alt støvet som er på veiene nå er nok ikke bare fra piggdekk.

Rart at veiene ikke er så støvete om sommeren da? Jeg sier ikke at alt støvet på veiene er piggdekkene sin skyld, mye kommer av strøing i form av sand og grus. Men det er bare det at de strør ikke på motorveiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så også en kolonne med E92 utenfor bystasjonen i går. Bl.a. en oransje M3 med CSL luke og en hvit 335i. Så veldig strøken og påkostet ut, all mass :) Så var det en hvit E46 M3 parkert der, med sorte GTR vents i panser. Ser flere E46 M3 om dagen. I dag så jeg 3 stk innen 5 min, og et par stk tidligere på dagen. Mye spennende som kommer frem i solen :) Det spesielle er at det er ganske unge folk som kjører disse bilene. Så ikke så mye sånt når jeg fikk lappen og cruiset døgnet rundt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...