Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Å? Har aldri sett dette på BMW før, er det standard eventuelt hvor fyller man på?

Min 520d har også AdBlue, påfylling ved siden av diesel. Det var ikke et tilvalg jeg gjorde, så det er nok standard, i hvert fall på 520d.

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Nei saken er jo egentelig ikke det, så lenge ADAC plasser 5-serien og A6 over E-klasse når det kommer til driftsikkerhet. Deka baserer tallene sine på tilstandsrapporter og da kan ting som bruksmønster og vedlikehold spille inn, en bil som bli herjet ned vil bli fortere slitt og det har ikke noe med driftsikkerhet å gjøre. Også som en kuriositet så var det 3-serien og X3 som gjorde rent bord hos Dekra i fjor, året før der igjen var det A4 som var best uansett klasse. Det hele koker vel ned til hvem som betaler mest...

Litt kildekritikk burde du ha. Herr Espen Stensrud er jo Mercedes man, hadde det hvert en BMW man så hadde artikkelen trolig hatt en annen tittel...

 

Jeg har lest Autofil hvor Stensrud har vært journalist og nå redaktør siden bladet hadde sin start i 2002, det har alltid vært klart at denne mannen er MB fan. Når Dekra kommer med slike tall som dette så er det klart at slike får vann på mølla, har ett par kamerater som er MB fantaster og de har gnålet om dette ifra Dekra i flere uker nå. Jeg måtte jo selvsagt vise dem resultatene hos ADAC og da var det ikke så stas lengere... Forøvrig så kan man jo egentelig stille seg kritisk til Dekra da det alltid er tyske merker som kommer godt ut, mens ADAC har kåret både Volvo, Toyota og Mazda til tops i noen klasser.

Min 520d har også AdBlue, påfylling ved siden av diesel. Det var ikke et tilvalg jeg gjorde, så det er nok standard, i hvert fall på 520d.

Sier du det ja, da lærte men noe nytt om BMW i dag også. Ikke dårlig på en søndags formiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 520d har også AdBlue, påfylling ved siden av diesel. Det var ikke et tilvalg jeg gjorde, så det er nok standard, i hvert fall på 520d.

 

Mener det er standard fra Euro6 eller noe i den duren av utslippsstandard... Ei jeg kjenner har også 520d med adblue..

evt så hører det med den der efficient dynamics eller noe.

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge den artikkelen er mercedes best.

 

Ferdig diskutert... Dekra eller tuff eller autobild eller ingenting.

 

 

 

:P

I følge ADAC, de aller fleste biltestene, 63 priser i Car Engine of the Year (6 priser til MB) og det faktum at BMW er større en MB så er BMW best :P

post-47692-0-86945600-1427025503_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det forresten sommerdekk på deg før turen mot Fredrikstad? Merker at det frister å sjangse på at det holder seg tørt over Dovre når jeg skal nedover selv, er lei vinterdekk.

Ser det an i starten av påskeuka. Skal ikke dra før skjærtorsdag. Men det spøker litt for de planene. Tenker litt better safe than sorry ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke diskutere Windows vs. MacOS når vi først er i gang...? ;-)

 

 

ios suger. 

 

 

sitter på mac nå jeg!

var så dritt lei av windows pc´er ble så forbanna fort treige! mac´en har jeg hatt nå i kanskje et halvt år fortsatt like rask <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...