Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

hadde en liten snakk med ene naboen her (bor på landet, er et hus/gård med vindus-snekkeri inn samme vei) siden jeg sperra veien littegrann mens jeg lasta en bil av hengeren. (han måtte stå der i en 2-3min) påstod jeg dreiv å sperra veien hele tia og sånt :P måtte ha fri ferdsel der hele tia og greier.

 

har kanskje sperra veien så han har måttet vente en 3-4 ganger sia 2009 da jeg kjøpte huset.

 

kanskje en noe over 10-20 ganger om man regner med at det sto en bil i veien som ble flytta med en gang noen kommer.

 

bare avfeide hele greia jeg :P

 

alle må tåle å stå noen minutter innimellom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ofte mer tolerant når man "ødelegger for andre" enn når andre ødelegger for en selv. Nå vet jeg ikke eierforholdet og rettigheter til veg etc der du bor. Men om det var min bedrift, og jeg en 20 talls ganger måtte avbryte en ellers hektisk hverdag fordi folk ikke bryr seg om de sperrer vegen for andre, vel, mulig jeg også hadde blitt litt amper.

 

Bare for å vise at en sak kan ha to sider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ofte mer tolerant når man "ødelegger for andre" enn når andre ødelegger for en selv. Nå vet jeg ikke eierforholdet og rettigheter til veg etc der du bor. Men om det var min bedrift, og jeg en 20 talls ganger måtte avbryte en ellers hektisk hverdag fordi folk ikke bryr seg om de sperrer vegen for andre, vel, mulig jeg også hadde blitt litt amper.

 

Bare for å vise at en sak kan ha to sider ;)

 

 

vell 20 ganger er det at veien er smal,bare plass til en bil, og at folk som kommer å henter ting ikke klarer parkere, så de steller seg i veien, men da har de flyttet seg med en gang vi ser bil kommer (dvs de trenger ikke stoppe en gang)

 

 

 

hektisk har de det ikke der borte ivaffall :P ikke på kveldstid/helg som dette er snakk om ivaffall

 

dette er snakk om på 5år så ikke noe som skjer ofte akkurat :P

 

 

første jeg gjør om jeg skal sperre veien litt er å passe på å ha alt jeg evnt trenger klart og at kysten er klar, ser om det er noen i hagen til naboen som ser ut til at skal kjøre,

 

så er det kjappest mulig få gjort det jeg skal, (som stort sett er å laste på/av en bil)

 

å sperre veien er last resort, prøver så bra det går å ikke gjøre det. men må man så må man :P

 

men er jo den der at en gang må det jo treffe feil at man sperrer veien litt, og da blir jo mange sure med en gang uten grunn, hadde ofte tatt halvparten av tia om man bare hadde titta litt først. om jeg står med en bil halvveis av hengeren skjønner jo de fleste at man straks er ferdig :P

 

er heldigvis ikke så mye trafikk på veien så er ikke akkurat noe stort problem.

Endret av janerik171187
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til anlegg i E39 sedan (m/ sett framme/bak, sub i kasse og forsterker)?

 

Pris kan vel være det samme så lenge en får valuta for pengene, men helst ikke mer enn 10k. Gjerne mye under!. Har allerede spiller, men dette er noe kina original-look touch skjerm osv. Ønsker gjerne å beholde den, da den funker toppers, men er vel ikke så bra mtp. lyd??

 

Gjerne alt av samme merke og?? Men dette har vel egentlig ingen ting å si.  :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var litt drøy, men det er nesten så jeg forstår taxisjåføren. Ingenting er mer provoserende enn å ligge bak en som skal ligge i 65 km/t i 90 sona, i dette tilfellet en Nissan Leaf (ser det utifra "kulene" på panseret) Hadde aldri gått til dette skritt selv men heller nøyd meg med ett par blink med langlysene for å symbolisere at han hindrer trafikken ;)

http://www.vgtv.no/#!/video/110330/taxisjaafoer-faar-fortsette-i-jobben-etter-denne-forbikjoeringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var litt drøy, men det er nesten så jeg forstår taxisjåføren. Ingenting er mer provoserende enn å ligge bak en som skal ligge i 65 km/t i 90 sona, i dette tilfellet en Nissan Leaf (ser det utifra "kulene" på panseret) Hadde aldri gått til dette skritt selv men heller nøyd meg med ett par blink med langlysene for å symbolisere at han hindrer trafikken ;)

http://www.vgtv.no/#!/video/110330/taxisjaafoer-faar-fortsette-i-jobben-etter-denne-forbikjoeringen

 

Det er sykt irriterende å ligge bak folk som kjører betydelig under fartsgrensen som 50 i 70 sona eller 60 i 80 sona. Da ber du om å få fjernlys eller tut på deg...

 

Enda mer provoserende er det hvis dem skal være vrange og bremse hvis du legger deg litt inntil og til siden for å synes i sidespeilet. (ikke helt oppi rumpa, ikke det jeg mener)

 

Så jeg forstår også taxisjåføren godt, og det gjorde også taxisentralen ved å la han slippe unna. Men ja jo den var litt drøy ved å kjøre forbi på høyre side pluss "ta igjen" men har sett værre og forstår han godt jeg også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...