Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Her på Østlandet kryr det av X3. De er overalt, og da blir de litt kjedelige og allemannseie.

Jeg liker GLK best av de nevnte pga slektskapet til Gelendewagen - fint og enkelt design. Dessverre er den i Norge kun utstyrt med den kjipe 220 CDI-motoren....

Mfjeld - jeg høres nok litt gæren ut når jeg skriver dette, men jeg tenker på deg hver gang jeg ser en Gunnar Knutsen-lastebil eller når jeg er i Lommedalen. Begynte å lure på om du hadde tatt kvelden...

Da er vi to, forsøker alltid og se om det er herr Fjeld som er ute på farten! Har faktisk gått meg litt til hodet! Er ingen andre Scaniaer jeg legger merke til, men Gunnar-Knutsen sperrer jeg øynene opp for!

 

 

Vel, nå har jeg tatt 3mnd ferie da jeg var litt uheldig og mista førerkortet for en ukes tid siden... 117 i 80 forbi Sandvika, så blir borte fra jobb en stund, Men skal dere se etter meg blandt de 30 GK bilene er min den eneste med pissgule lys på sprederne og i solskjermen :P Og ja, dem vekker oppsikt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dere fortjener hverandre, Fredrik. Blodharry, materialistiske, champagnedrikkende høylytte bønder...

Fasade er viktig - man skal kjøre fin bil, men må bruke kredittkort for mat og overnatting....

Tror du misforsto litt (igjen), bruker alltid kredittkort når jeg er utenlands da jeg synes det er tryggere :) Jeg har forøvrig kun ett slik kort og pengene som er "brukt" står klare på konto til å betales tilbake ved første anledning, det er her det sklir ut for mange ser jeg. Ja fasade er viktig for mange, er derfor jeg liker helst å kjøre en 20 år gammel 520I til daglig :P

Den nyrike trenden i Norge synes jeg ikke er noe særlig, folk blir kravstore og direkte uforskammet med en gang de føler seg litt ovenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nyrike trenden i Norge synes jeg ikke er noe særlig, folk blir kravstore og direkte uforskammet med en gang de føler seg litt ovenpå.

 

 

Akkurat det der er litt artig... hvor frekke disse nyrike er mot f.eks budbil sjåfører...Jeg har en som jobber hos meg som budbil sjåfør...Han er mildt sagt rik... Ny S500 Coupe. leilighet på akerbrygge og ved operaen (begge toppleiligheter) Hus i usa, spania etc...er vel nærmere 50år... Og ja...alt er betalt for og han har 0 gjeld...

 

Og han jobber som budbilsjåfør...Hvorfor? fordi han ikke liker den nyrike trenden i Norge der det gjelder å flashe mest mulig med minst mulig...Og han ler når han leverer varer til "Nyrike bloggere" som tror de eier verden og kan behandle budbilmannen akkurat slik dem vil... Det de ikke vet er at budbilmannen de er frekke mot har mer penger enn de noensinne vil ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der er litt artig... hvor frekke disse nyrike er mot f.eks budbil sjåfører...Jeg har en som jobber hos meg som budbil sjåfør...Han er mildt sagt rik... Ny S500 Coupe. leilighet på akerbrygge og ved operaen (begge toppleiligheter) Hus i usa, spania etc...er vel nærmere 50år... Og ja...alt er betalt for og han har 0 gjeld...

 

Og han jobber som budbilsjåfør...Hvorfor? fordi han ikke liker den nyrike trenden i Norge der det gjelder å flashe mest mulig med minst mulig...Og han ler når han leverer varer til "Nyrike bloggere" som tror de eier verden og kan behandle budbilmannen akkurat slik dem vil... Det de ikke vet er at budbilmannen de er frekke mot har mer penger enn de noensinne vil ha :P

Ja slike typer står det litt respekt av egentlig, han er ikke gjerrig siden han har alt det han har men han er på ett menneskelig nivå. Vi har en lokal "helt" her også, han har stort hus ved vannet og kjører ny Audi S8 samt har Ferrari F430. Hva jobber han med til daglig, jo vanskeligstilte ungdom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slike typer står det litt respekt av egentlig, han er ikke gjerrig siden han har alt det han har men han er på ett menneskelig nivå. Vi har en lokal "helt" her også, han har stort hus ved vannet og kjører ny Audi S8 samt har Ferrari F430. Hva jobber han med til daglig, jo vanskeligstilte ungdom :)

Må være utrolig digg å kunne jobbe med akkurat det man vil og samtidig kunne regulere mengden man jobber. Hadde jeg kommet opp i mye penger så tror jeg at jeg hadde kjørt drosje på deltid. Kjekt og sosialt arbeid på dagtid, og mange takknemlige eldre. Må være så deilig å slippe å tenke penger hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...