Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vi disponerer et sommerhus i dette området (litt lenger inn i landet) og vi har faktisk kjørt ned med vår BMW hele 7 ganger så langt. Vi planlegger en ny tur med bilen til sommeren, men iom. at den nå begynner å bli gammel (og ikke minst har kjørt over 260000 Km) kjører vi ikke direkte som vi alltid har gjort før (les: vi holder en vesentlig lavere hastighet). Jeg elsker Provence-Alpes-Côte d'Azur regionen.... livet blir ikke bedre enn hva man kan få i dette området... 8)

Oja interessant. Vi hadde hus i Grasse en sommer, og tok oss en tur innover til Castellane. Det var en uforglemmelig tur, selv om vi måtte kjøre et stykke innover. Castellane er en liten landsby, og det ligger en kirke på toppen av et "fjell" der. Det er 200 meter rett ned ved kanten av kirka. Fin vei opp, og lett å finne fram.

verdon-castellane.jpg

carte_castellane.jpg

Det er også en innsjø på innlandet i Sør-Frankrike som heter Saint Croix Lake. Ligger i Verdon. Blir også kalt "den blå sjøen" fordi vannet er så blått der. Anbefaler en tur dit og leie av padlebåter. Vi padlet ikke utover vannet, men inn under ei bru og videre innover elven. Der er det fine klipper man kan klatre opp og hoppe uti vannet. Legger ved et par bilder fra vår tur i 2008:

62prz1pky7tzbtfhju52.jpg

xo6g8mqvyfo5yeiknkx7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet til bilnøkkelen er mest sannsynligvis tomt. Noen som veit hva slags batteri det kan være og om nøkkelen må kodes om etter batteribytte? Bilen det gjelder er en -98 E36.

er vel samme som på min 98 E39, det er bare å åpne nøkkel og bytte batteri, det skal være sånne flate som ser ut som en 50 øring ;)

Flott! Takk skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja interessant. Vi hadde hus i Grasse en sommer, og tok oss en tur innover til Castellane. Det var en uforglemmelig tur, selv om vi måtte kjøre et stykke innover. Castellane er en liten landsby, og det ligger en kirke på toppen av et "fjell" der. Det er 200 meter rett ned ved kanten av kirka. Fin vei opp, og lett å finne fram.

Det er også en innsjø på innlandet i Sør-Frankrike som heter Saint Croix Lake. Ligger i Verdon. Blir også kalt "den blå sjøen" fordi vannet er så blått der. Anbefaler en tur dit og leie av padlebåter. Vi padlet ikke utover vannet, men inn under ei bru og videre innover elven. Der er det fine klipper man kan klatre opp og hoppe uti vannet. Legger ved et par bilder fra vår tur i 2008:

Vi har kjørt opp til Lac de Ste-Croix og vider opp Verdon til nettopp Castellane et par ganger. Rå natur og fantastisk fine veier... iallefall utenfor turistsesongen. Fra Castellane pleier vi å kjøre direkte ned mot Draguignan og tilbake til Cotignac igjen. Dette er fantastisk fine BMW veier... masse svinger og aktiv kjøring... 8)

http://www.youtube.com/watch?v=Atvy2T8Dooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var den avduket.. en 640i med 320 hk.. lansering er 26 mars :)

Hæh? 640i?

Kanskje han har sett nye 6-serien :P

Er nok det! Kanskje lik som den jeg linket til i noen poster bakover...

Men jeg vil se F30 jeg :)

Ja, jeg har gleda meg til å se F30 i noen år nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja interessant. Vi hadde hus i Grasse en sommer, og tok oss en tur innover til Castellane. Det var en uforglemmelig tur, selv om vi måtte kjøre et stykke innover. Castellane er en liten landsby, og det ligger en kirke på toppen av et "fjell" der. Det er 200 meter rett ned ved kanten av kirka. Fin vei opp, og lett å finne fram.

Det er også en innsjø på innlandet i Sør-Frankrike som heter Saint Croix Lake. Ligger i Verdon. Blir også kalt "den blå sjøen" fordi vannet er så blått der. Anbefaler en tur dit og leie av padlebåter. Vi padlet ikke utover vannet, men inn under ei bru og videre innover elven. Der er det fine klipper man kan klatre opp og hoppe uti vannet. Legger ved et par bilder fra vår tur i 2008:

Vi har kjørt opp til Lac de Ste-Croix og vider opp Verdon til nettopp Castellane et par ganger. Rå natur og fantastisk fine veier... iallefall utenfor turistsesongen. Fra Castellane pleier vi å kjøre direkte ned mot Draguignan og tilbake til Cotignac igjen. Dette er fantastisk fine BMW veier... masse svinger og aktiv kjøring... 8)

http://www.youtube.com/watch?v=Atvy2T8Dooo

Snakker om vegene ja, de er fantastiske, men litt skumle enkelte plasser. Møtte faktisk en lang rekke på ca. 50-60 Citroen 2CV i alle mulige farger andre gangen vi kjørte den vegen der innom til Lac de Ste-Croix. Det var igrunn ganske morsomt. Legger ved enda et bilde fra vår tur dit:

6f81q99rmey2kcb7vw6g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle daga va det trangt om plassen på soverommet. Så ekteparet hadde

laga et kodeord for å elske - `Symaskin` Når alle de andre hadde sovna,

sa gubben: `Symaskin` - Nei, ikkje i kveld sa kjærringa. Etter ei stund ville kjerringa likevel. Symaskin, sa ho. - Det får no berre være sa ...gubben, eg har sydd for hånd.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...