Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst på en slik selv, men pokker det er mye trøbbel med de.

Samt de ruster vekk som rått stål i havet.

Har en tidligere kollega med slik bil. Sprekt blokk og topp, kanaler er vekke og mye av gulvet er vekke.

Straks ferdig å pusse den opp, lagt sikkert 30k i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-61579-0-52457400-1433861821_thumb.j

Hadde denne før. 1av2 i Norge med skilt. Desverre var det ein del trøbbel med BT da bilen blei tatt in på motorhistorisk grunnlag og skulle i teorien være 100% orginal, noe den ikkje var :-#  Silviaen har nok vært noe av det skumlaste, råeste og morsomste eg har kjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gif328578_10151171333335602_308998228_o.jpg

Hadde denne før. 1av2 i Norge med skilt. Desverre var det ein del trøbbel med BT da bilen blei tatt in på motorhistorisk grunnlag og skulle i teorien være 100% orginal, noe den ikkje var :-#  Silviaen har nok vært noe av det skumlaste, råeste og morsomste eg har kjørt. 

Det er vel den som er gul nå, er det ikke?

Jeg er digger Japsebiler, eller plastikkraketter som enkelte *kremt*trangsynte*host* folk kaller de. :) Er mange jeg ville hatt, men så lenge jeg bor i Norge så forblir det en ønsketenkning, da mange av dem ikke eksisterer som venstrestyrt osv. :P Pluss at det sikkert hadde blitt et helvette å få de på skilter.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på E31 850I eller C126 560 SEC jeg, kunne aldri hatt sånne japsegreier med spylbart interiør og strikkmotor. Sikkert gøyal den Celicaen der da, spesialmodell og kanskje fremtidig samlerobiekt :)

Du vet lite om "Japsegreier" hvis du tror alle har strikkmotor osv. :P

Hmm.. Er det de samme folka som kaller BMW for "kebabtralle"? :P

Tja.. Har jo Volvo gutta da.. Men de hater jo nesten på alt.. :P Men så kaller jo mange her inne Japser for plastikkraketter, så.. Men det burde vel du vite siden du er en av dem? :D Er ikke sunt å være anti alt som ikke er BMW. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den som er gul nå, er det ikke?

Jeg er digger Japsebiler, eller plastikkraketter som enkelte *kremt*trangsynte*host* folk kaller de. :) Er mange jeg ville hatt, men så lenge jeg bor i Norge så forblir det en ønsketenkning, da mange av dem ikke eksisterer som venstrestyrt osv. :P Pluss at det sikkert hadde blitt et helvette å få de på skilter.

Nei. Den gule er nr2 som blei tatt inn. Den var slik når den kom til Norge, så den er lovlig slik den er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Den gule er nr2 som blei tatt inn. Den var slik når den kom til Norge, så den er lovlig slik den er

Åja. Så ut som det var likt bodykit. Men er det ikke 3 S15 med skilter nå da? Mener å ha sett en annen en på Finn for en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, di var så å si like bortsett fra farge, felger og at min hadde fjernet spoiler bak. Om det er ein svart du såg så er det den røde som er blitt gjort tilbake til org stand

Kan godt være :P Ser nå at Pettersen Bilimport har en for salg, etter hva annonsen sier så er den klar for å få skilter. Så blir vel kanskje en 3. S15 på skilter da.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet lite om "Japsegreier" hvis du tror alle har strikkmotor osv. :P

Jeg vet lite om japsebiler ja, har vært borti noen av dem via kamerater og jeg greier bare ikke å se fasinasjonen. Ja jeg vet at en Skyline er rå og går som bare juling, men jeg klarer bare ikke å bli tiltrukket av biler laget i Japan. De ser så kjipe ut utvendig og innvendig (før de blir stylet da), motorene er sjelden på noe mer enn 3,0 liter og seks sylindre. Jeg blir mer fascinert av lekkert design, solid byggekvalitet, V8ere, V12ere, kultiverte kjøreegenskaper, eksklusivitet med tykt skinn og dype velourmatter. Også for ikke å snakke om hvor mye lettere det er å få tak i slike biler jeg liker til en grei penge.

Jeg forstå at det finnes de av dere som liker japsebiler, det er for meg helt greit. Men da håper jeg dere også forstår og respekterer at dette er biler jeg ikke klarer å se fasinasjonen med. Vi er alle forskjellige :)

Tja.. Har jo Volvo gutta da.. Men de hater jo nesten på alt.. :P Men så kaller jo mange her inne Japser for plastikkraketter, så.. Men det burde vel du vite siden du er en av dem? :D Er ikke sunt å være anti alt som ikke er BMW. :P

Ja og for ikke å glemme Amcar gutta, de kan du dele i to grupper. Den gruppen som også liker europeiske biler, og den gruppen som mener alt annet er uinteressante hverdagsbiler og som tror de har førsterett på veien fordi de kjører størst bil. For en kamerat av meg så er det kun Amcars som gjelder, men en av drømmebilene hans er likevel E65 750I :) Ellers så har vi jo den stadig økende gruppen med elbil entusiaster som bare omtaler alt annet som "fossilbiler", de er gode til å provosere når man prater bil i sosialt lag ;)

Nei det er greit å like litt forskjellig, jeg er mest glad i BMW og sliter med å finne noe som er bedre. Men jeg er også glad i enkelte eldre Mercedes modeller, enkelte Amcars, samt at jeg alltid har hatt sansen for Volvo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet lite om japsebiler ja, har vært borti noen av dem via kamerater og jeg greier bare ikke å se fasinasjonen. Ja jeg vet at en Skyline er rå og går som bare juling, men jeg klarer bare ikke å bli tiltrukket av biler laget i Japan. De ser så kjipe ut utvendig og innvendig (før de blir stylet da), motorene er sjelden på noe mer enn 3,0 liter og seks sylindre. Jeg blir mer fascinert av lekkert design, solid byggekvalitet, V8ere, V12ere, kultiverte kjøreegenskaper, eksklusivitet med tykt skinn og dype velourmatter. Også for ikke å snakke om hvor mye lettere det er å få tak i slike biler jeg liker til en grei penge.

Jeg forstå at det finnes de av dere som liker japsebiler, det er for meg helt greit. Men da håper jeg dere også forstår og respekterer at dette er biler jeg ikke klarer å se fasinasjonen med. Vi er alle forskjellige :)

Ja og for ikke å glemme Amcar gutta, de kan du dele i to grupper. Den gruppen som også liker europeiske biler, og den gruppen som mener alt annet er uinteressante hverdagsbiler og som tror de har førsterett på veien fordi de kjører størst bil. For en kamerat av meg så er det kun Amcars som gjelder, men en av drømmebilene hans er likevel E65 750I :) Ellers så har vi jo den stadig økende gruppen med elbil entusiaster som bare omtaler alt annet som "fossilbiler", de er gode til å provosere når man prater bil i sosialt lag ;)

Nei det er greit å like litt forskjellig, jeg er mest glad i BMW og sliter med å finne noe som er bedre. Men jeg er også glad i enkelte eldre Mercedes modeller, enkelte Amcars, samt at jeg alltid har hatt sansen for Volvo :)

Japan har litt av hvert å tilby av V6 og V8 også, og V12, men det var vel kun en bil i Japan som ble produsert med V12. Men er mye rekkeseksere og firere, både turbo og uten. Mye av dem er ganske bra motorer også. Mange flotte biler (men dette er vel smak og behag). Interiør er vel kanskje litt "lame" på en del av dem, men er ikke helt sånn triste greier. Kunne listet opp en haug med Japser jeg kunne tenkt meg, og mange av dem deler motor, men er biler av forskjellige karroserityper osv. Kan ikke tenke meg at kjøreegenskapene på en del av dem er så gale heller. For min del er det både utseende, lyd og "bruksområder" på mye av dem som interesserer meg.

Har ikke hørt så mye om Amcar folkene, har bare sett diverse tull som Volvo gutta kommer med.. Plastikkrakett, blikkboks, kebabtralle og lignende.

Jeg personlig er ganske så "altetende" når det kommer til biler. Liker det meste. Er vel kun koreanske biler, franske biler, el bil og hybrid jeg ikke liker noe særlig.

Liker litt forskjellig av Mercedes (både gamle og nye), Audi (de gamle med rekkefemmer), Opel (stort sett Omega A, Senator, Monza og Manta), og mye annet. :) BMW og diverse Japser er vel det jeg liker mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...