Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Får håpe, trur jeg, at du ikke blir utsatt for en ulykke stig.

Og spare noen tusenlapper på IKKE kjøpe godkjente fjærer blir fort "spist opp" hvis uhellet skulle inntreffe.

Og blir du i beste fall stoppet i en kontroll kan du bli fotgjenger. Fagbrev eller ei.

Og kappe fjær blir det samme som og tappe luft ut av hjulene. Blir lavere da og ;-)

Det er en grunn til at fjærer ikke er lov og kappe. Det forandrer kjøreegenskaper drastiskt.

I værste fall kan fjæra skli ut av fjærskåla ved en rask unnamanuvrering. Det har jeg opplevd selv for mange år siden da dette ikke var på dagsorden.

Takk og lov for at det er det nå! :smile:

du veit det at det er forskjell på å kappe en fjør med en halv runde kontra 3 ?

å hvis du har klart å få fjøra til å skli ut av en skål, ja da er du slurvette som ikke har bilen din i orden ;-)

hvis man kapper riktig å appåtil tar flat fila i enden der man har kappet for å få litt kon på kanten, å en runde med svart lakk, ja da ser det orginalt ut.

å bare så du veit det, det er ikke alltid like lett å få tak i senkefjører til en bil som er 40 år gammel, men det klarer vel kansje ikke du å se for deg,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil drite deg ut i fylla å gatebil og alt det der skal ikke jeg legge meg opp i, bare man skiller bil og alkohol så får folk gjøre som de vil. Det negative er at en del folk da velger å holde seg vekk ifra Gatebil pga mye fyll og rølp...

MEN det store spørsmålet mitt er, hvilket verksted er det du bruker til å EU godkjenne bilen din med kappa fjærer? Etter som du har hatt bilen med kappa fjærer i 4 år så betyr det at den har vært til EU kontroll to ganger. Jeg vil gjerne bruke samme verksted selv til min E34, for hvis du har kjørt i 4 år med kappa fjærer så bør min iallfall seile igjennom EU kontrollen tross dårlige bremsebånd, rust på bremserør og med lysende airbag lampe :P

så det du sier er det at det er bedre å ha en bil med en potensiel lekkasje i en bremsekrets en en bil med kappa fjører  ? :???: (ja det forklarer en hel del synes jeg)

så lenge man legger litt flid i det å kappe noen fjører, ja da ser jeg virkelig ikke det store problemet,har jeg kjørt med så mange ganger, å har prøvekjørt mange biler med det, er så mye mere utbredt en det folk tror .

har tilogmed sett på episoder av overhauling å den slags programmer hvor de kapper fjører. så la oss nå ikke lage storm i et vannglass, å si at dette er livsfarlig

Tar vel EU godkjenning på sin egen bil da tenker jeg. Mens andre får mangel lapp for bagateller blir hans egen bil godkjent med kappa fjærer? Slikt gjør meg litt...irritert!

jeg har faktisk aldri tatt en eu kontroll på egen bil, så greit å ikke kjefte om noe du virkelig har ingen aning om, å om du har fått feil på eu på grunn av det du kaller bagatell , ja synd for deg at du ikke har bilen din i orden.

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å bruke tid på å diskutere med noen som mener det faktisk er greit å kjøre rundt med kappa fjærer, og er bilmekaniker i tillegg.

når du har lagt kapping av fjører for hat, så kommer det faktisk en som har noen argumenter som er fornuftige rundt det å.du klarer ikke å arrestere han på det, skjønner godt at du ikke gidder mer da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Stig. Leste nettopp om en som hadde mistet lappen pga det. Sikkert bare for moro skyld at de fratar noen lappen, endrer vel ikke kjøreegenskapene på bilen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt Lowtec på en E30 tidligere. Levde opp til navnet og knakk etter en vinter.

Såpass ja [emoji23] Skulle hatt noe senkefjærer fremme på min bil, men vet ikke hva som er bra eller ikke bra. Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Stig. Leste nettopp om en som hadde mistet lappen pga det. Sikkert bare for moro skyld at de fratar noen lappen, endrer vel ikke kjøreegenskapene på bilen i det hele tatt.

har da blitt stoppet i kontroll  flere ganger, å jeg har verken fått kjøreforbud eller mistet lappen for det, så da mistenker jeg at det også ligger andre ting bak at de har mistet førerkortet gitt ;-)

å jeg husker godt et tilfelle på BT jessheim, hvor bt hadde gått ut mot en norsk lastebilsjåfør med vridd ramme, dette var det værste de hadde sett, rett og slett livsfarlig, så politiet tok fra sjåfør førerkort,  men så viste det seg at sjåfør hadde vert på verkste med bilen og fjernet kroken å hatt bremsetest å fått "greenlight" av merkeverkste på å kjøre videre, han skulle opp til hamar tror jeg det var for retting, å politiet måtte beklage beslaget å ha fikk igjen lappen, bt ville såklart ikke kommenter enkelt saker. 

så nei jeg stoler virkelig ikke på de uttalsene langs vei hele tiden, jeg har faktisk selv stått å rettet på politi i forhold til at de klagde på noen felger jeg hadde, å politiet måtte faktisk ringe inn å høre i forhold til regler, de måtte  gi seg å jeg fikk kjøre videre.

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er ålreit å være hvit i Norge? Mener...dere har det vel ikke lett for tiden?

Stephen-Colbert-Popcorn.gif

Vil tro noe av det har med kjørestil å gjøre også? Og at de bilene pleier å være så lave at hjula går inn i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du google miste lappen kappa fjærer så tror jeg du blir overrasket over antall treff :)! Dette er så ren og skjær idioti at jeg spyr. Kos deg med de jævla kappa fjærene dine, håper ikke du blir utsatt for en trafikkulykke med de, da sliter du noe jævlig.

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du google miste lappen kappa fjærer så tror jeg du blir overrasket over antall treff :)! Dette er så ren og skjær idioti at jeg spyr. Kos deg med de jævla kappa fjærene dine, håper ikke du blir utsatt for en trafikkulykke med de, da sliter du noe jævlig.

Kom ikke opp mer enn 1620 treff, og en del diskusjoner rundt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen jeg kjenner har fått kjøreforbud eller mista lappen for det, så velger å tro at folk har mista lappen gjort mere  en å "kun" kjørt med kappa fjærer

men jeg har faktisk kjøpt en bil med mangelapp engang, som hadde fått kjøreforbud pga kappa fjører, men den var så lav av den hadde mindre en 1cm klaring mellom travers og bakken. samt at det hadde blitt lagd sidepipes for at bilen ikke skulle subbe i eksos, å gjett hva?, til og med han fikk beholde førerkortet, selvom han ble stoppedt midt i oslo.

ja du å sliter om du blir utsatt for en trafikk ulykke, det er få folk som synes det er en hyggelig affære, mulig i din omgangskrets, ikke vet jeg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet ditt egentlig? Vrir og vender på alt som blir sagt. Problemet ditt, i motsetning til mitt er at du kjører ulovlig, en bil som samfunnet oppfatter som farlig og ulovlig, og får ikke erstatning om noe går galt med deg, og skader du andre sliter du også.

Det spiller ingen rolle at DU mener det er greit og ufarlig, betyr det at du kan kjøre i 240 der det er 80 også?

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...