316 Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Da jeg skulle forsikre en BMW E38 728i så fikk jeg tilbud fra alle selskap utenom DNB hvor jeg er bankkunde, de sa at de ikke forsikret den bilen for førere under 25. Så ja, forsikringsselskaper bestemmer selv hva de vil og ikke vil forsikre og de bestemmer også om de ikke ønsker å forsikre visse biler for sjåfører under en viss alder. That`s life. Undersøkte litt og det ser ikke ut som IF har noen spesielle begrensninger. Gjensidige derimot ville ikke forsikre en Celica GT4 på meg en gang Det var en spesielt utsatt bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Undersøkte litt og det ser ikke ut som IF har noen spesielle begrensninger. Gjensidige derimot ville ikke forsikre en Celica GT4 på meg en gang Det var en spesielt utsatt bil... Gjensidige?? Jeg hadde forsikret Bmw M3 og suzuki gsxr 1000 på meg når jeg var 22. Det er vel to ekstreme høyrisiko kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 (endret) Gjensidige er kurant. Ender alltid opp med å gå tilbake til de. De har knallbra rabatter om man forsikrer 3 forsikringer hos dem (innbo, reise og bil), også får man en knallgod pengegave ("kundeutbytte") hvert år fra dem! Edit: Men de forsikrer som regel bare vanlige biler på kids... Prøv Postbanken/DNB, de pleide å være langt snillere for min del hvertfall... **** Jeg vurderer å kjøpe 1000 kroners GoProen; http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/actionkamera/GOPROHERO/gopro-hero-actionkamera Har vi noen ivrige GoPro brukere her som kan si noe om dette er brukbart eller bare crap? Og hva slags ekstrautstyr er et must? Endret Juli 24, 2015 av noekult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Gjensidige er kurant. Ender alltid opp med å gå tilbake til de. De har knallbra rabatter om man forsikrer 3 forsikringer hos dem (innbo, reise og bil), også får man en knallgod pengegave ("kundeutbytte") hvert år fra dem! Edit: Men de forsikrer som regel bare vanlige biler på kids... Prøv Postbanken/DNB, de pleide å være langt snillere for min del hvertfall... **** Jeg vurderer å kjøpe 1000 kroners GoProen; http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/actionkamera/GOPROHERO/gopro-hero-actionkamera Har vi noen ivrige GoPro brukere her som kan si noe om dette er brukbart eller bare crap? Og hva slags ekstrautstyr er et must? ikke kjøp modeller eldre enn hero 3, kjøp brukt hvis du ikke vil bruke mye penger ekstrautsyr avhenger bruken google litt og sjekk gopro sin hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 også får man en knallgod pengegave ("kundeutbytte") hvert år fra dem! Akkurat det er en sannhet med modifikasjoner. Ettersom man må skatte av dette beløpet hadde vært mye bedre for kundene om forsikringspremien kostet tilsvarende mindre (ja, de vet "utbyttet" sitt til neste år allerede). Ang. GoPro er jeg enig i at man minst bør handle GoPro 3. White- og silver edition er ikke så dyre f.eks. Ekstrautstyr avhenger av bruk som nevnt. Nabon reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Jeg vil ha montering på huet (POV kjøring), montering inne i bilen (ved hodestøtten) og montering utafor bilen Okey, da blir det sikkert brukt GoPro 3 da. Gidder ikke betale så mye før jeg vet at jeg kommer til å bruke den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 BMW selger originale fester til de to sistnevnte, men de er svindyre. Utvendig får man uoriginale/uniersale, men jeg synes de også er hakket for dyre. Nakkestøttefeste er enkelt å lage til selv. Jeg har et hjemmelaget utvendig BMW-feste selv, men har enda tilgode å bruke det da jeg stort sett bruker sugekopp. Man får stort sett pengene igjen ved salg når det kommer til GoPro, ihvertfall om du handler brukt. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 Hadde Gjensidige på en 1985 Corolla GT for noen år siden....14500kr pr år på ansvar!!! Satan, det merket man.... Byttet til IF der jeg senere forsikret en E34 M5 til ca 12000kr på delkasko og fører under 25 år... Dessverre prøvde IF seg med en spansk en, så jeg byttet til DNB senere. Mer praktisk, helt grei pris (ikke billigst...), men ingen liten skrift i kontrakten.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 24, 2015 Share Skrevet Juli 24, 2015 men ingen liten skrift i kontrakten.... Da er mitt tips. Optiker! Du trenger briller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 .... M|Fjeld reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 SÅ deilig individual farge på M3. Individual atlantis blue med sakhir orange interiør (ingen bilder inni) sandersander reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 Sidespeilene er virkelig design-kunst <3 Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 Noen fra Stord omegn som har noen 20" dekk? Haster litt. Helst over 245 brede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 Evt. noen hakket lengre sør som har? Skulle legge på dekk på Hartge-felgene igjen i dag, men ene det ene bakdekket var ødelagt. :/ Hadde et håp om å få de på før mandag, men det skjer nok ikke nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersander Skrevet Juli 25, 2015 Share Skrevet Juli 25, 2015 Jeg kommer alltid best ut hos Sparebank1 med forsikring. Tror de gikk på en smell når jeg ble kunde, måtte visst være bankkunde for å bli forsikringskunde. Nå blir de aldri kvitt meg Ringte lokalbanken til min mor i en helt annen del av Norge enn hvor jeg bor og fikk god pris. I tillegg høres alle kvinnelige vestlendinger så snille ut at jeg tror ikke de lurer meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg