Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Off bilen blir så latterlig fort skitten på denne årstiden... Vasket den på lørdag og idag ser jeg jo såvidt skiltet mitt..

Føler E61 er den bilen jeg har hatt som blir fortest skitten bak og på sidene [emoji14]

Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket bilen i går, det var så mye skitt som hadde satt seg fast på hjulbuene back, må bruke papir og fjerne det for hånd, høytrykkspyleren på bensinstasjonen tok den ikke :P

Det ble avfetting med bensinstasjonens såpe og egen felgsåpe, så avspyling, så en god runde med Prickbort, så avspyling igjen, så en runde med såpe på hele bilen, så avspyling igjen. Også så jeg masse skitt som ikke ville av, så da ble det avspyling igjen. Slitsomt å holde ren bil i nedbørstider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Jeg bruker stativ, men det er billig sak til 300 kr som ikke klarer å holde kamera på plass i rare vinkler. Jeg skal ta noen bilder igjen i morgen og leke mer med settinger. Er helt ny på fotografering, men har fått endel tips på Facebook om endringer jeg kan gjøre, skal se om jeg får til bedre resultater :)

 

Har du høyere blendertall må du ha lengre lukkertid, å da er det fort at bildene blir uskarpe. Jeg bruker alltid fjernstyrt shutterknapp når jeg tar med lang lukkertid, da jeg slipper å fysisk være borti kameraet som kan røre litt på det. Trenger ikke å være så dyrt heller. Jeg kjøpte på ebay, så det tok riktignok litt tid før den kom, men tror ikke jeg betalte 100 kroner for den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket bilen i går, det var så mye skitt som hadde satt seg fast på hjulbuene back, må bruke papir og fjerne det for hånd, høytrykkspyleren på bensinstasjonen tok den ikke :P

Det ble avfetting med bensinstasjonens såpe og egen felgsåpe, så avspyling, så en god runde med Prickbort, så avspyling igjen, så en runde med såpe på hele bilen, så avspyling igjen. Også så jeg masse skitt som ikke ville av, så da ble det avspyling igjen. Slitsomt å holde ren bil i nedbørstider...

  

Jeg ville lagt på en god voks så slipper du hat dritten setter seg så godt. Dette kombinert med gode vaskerutiner vinteren igjennom gjør at du ikke vil få skitt og smuss som setter seg i lakken.

Det var snakk om bmw som politibil for noen sider siden her. Dette bildet av flyet som ble bombet og styrtet i Lockerbie dukket opp på facebook nå. Har sett det før, men aldri lagt merke til bilen :)

Politiet i Storbritania har i likhet med Tyskland lange tradisjoner med å bruke BMW. De bruker gjerne modeller ifra hele spekteret også, men mest brukt er faktisk 3-serie, 5-serie og X5 :) Nylig faset de ut nær 2000 E60/61 til fordel for nye F10/11, i snitt så hadde de brukte bilene gått 300 000 miles (500 000 km).... Da kan man begynne å lure litt på alle dem som sier at E60/61 ikke er gode biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det blir endringer i bilavgiftene i det nye budsjettet. Blant annet blir effektavgiften halvert, mens CO2 og NOX avgiften øker, så det blir spennende å se hvordan det slår ut på forskjellige BMW'er.

Skulle de ikke gjøre noe med vektavgiften også? Jeg tviler på at det blir noen store forskjeller, den halverte effektavgiften kompenserer vel for økt CO2 og NOX avgift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne kommentaren, uten å ha regnet på det selv:

 

importavgiften på Porsche 911 Turbo med utslipp på 227 gram co2, GÅR NED Kr 211.000,-

importavgiften på f. eks. Ford Focus EcoBoost med 105 gram co2, GÅR OPP nesten Kr 3.000,-

 

Her må det regnes på gode gamle modeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bruke mitt 11111. innlegg til Hva var det jeg sa: Alle bare HÆ hvorfor valgte du firehjulstrekk du bor jo midt i Oslo? Vel vi bor jo tross alt i Norge og i dag, med såpeglatte veier i hele regionen, er det digg med firehjulstrekk vs bakhjulstrekk!

Ps Kan godt ligge sidelengs med xDrive i dag og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...