[space] Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Jeg ville tippe "Sekotto". Jeg har hørt "hartge" uttales "Hertsh" (Altså som i Hertz) Måtte le litt da.
noekult Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Vanvittig feit bil: http://uncrate.com/stuff/hennessey-v1000-twin-turbo/ Not content with the 550+ hp of the standard Cadillac CTS-V Coupe? Well, have we got something for you. The Hennessey V1000 Twin-Turbo ($TBA) boasts an insane 1,000 hp thanks to its 427ci LS V8 engine that's paired with twin turbochargers, an air-to-air intercooler, a high-flow K&N air filter, and upgraded fuel systems for maximum performance -- like a 0-60 time of 3.5 seconds and a top speed of 230 mph. Other features include 15.1 inch carbon ceramic Brembo brakes, 20-inch Hennessey Monoblock wheels, a lowered suspension, new carbon fiber bodywork, and limited edition, individually-numbered placards on the dash and engine, indicating your ride's place among the 12 that will be built. Eller vanvittig Amerikansk. Eller vanvittig feit amerikansk bil.
Skaar Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 ":2amh3zvl]Jeg ville tippe "Sekotto".Jeg har hørt "hartge" uttales "Hertsh" (Altså som i Hertz) Måtte le litt da. Ja, hvordan skal Hartge uttales? Det har jeg alltid stusset i Er det "hartsj", eller sier man hartge?
VegarVS Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 ":13ioccny]Jeg ville tippe "Sekotto".Jeg har hørt "hartge" uttales "Hertsh" (Altså som i Hertz) Måtte le litt da. Ja, hvordan skal Hartge uttales? Det har jeg alltid stusset i Er det "hartsj", eller sier man hartge? i norge blir det ihvertfall sagt hartge, slik som det skrives. når vi bestiller ting fra strandveien auto, ( som har hartge i norge ) så sier dem også hartge. i tyskland eller ellers i europa er jeg ikke sikker.
Odd-M Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Vurderer å gå ned til 18", for å få litt komfort, og kjøreegenskaper på dårlig vei. Tror det er alderen som begynner å ta meg Har du link til noen felgsjapper i USA? Det er nettopp tanken på komfort som gjør at jeg vurderer å bare holde meg til originale 17". Hva slags felger har du nå? http://www.performancealloys.com/ http://www.tirerack.com/
Fredrik Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Vi valgte 15" felger (195/65-15) da vi var på ferie i Norge og vi angret ikke. Selvfølgelig ser 15" felger ikke spesielt sportslig ut, men komforten var upåklagelig selv på skikkelig slitte fylkesveier og sideveier i områdene rundt Norefjell/Modum/Kongsberg. Jeg synes faktisk også at dekkene (Continental PC2) har bedre veiegenskaper enn man skulle tro. I lovlige norske hastigheter er både kontakten og styrefølsomheten mer enn god nok. Det er kun stuket som er langt under pari...
Odd-M Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Jeg er helt enig. Kjører nå på 235/45-17, en relativt sportslig dimensjon i forhold til hva du bruker på din E46. Men det ser stusselig lite ut på en stor E61. Synes imidlertid det er et fint kompromiss på en vanlig familiebil. Har veeeeldig lyst på 18-19" pga utseende.
Heimstad Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Vurderer å gå ned til 18", for å få litt komfort, og kjøreegenskaper på dårlig vei. Tror det er alderen som begynner å ta meg Har du link til noen felgsjapper i USA? Det er nettopp tanken på komfort som gjør at jeg vurderer å bare holde meg til originale 17". Hva slags felger har du nå? http://www.performancealloys.com/ http://www.tirerack.com/ Takker Har 19" fra GS. Husker ikke va de heter, men sånn ser de ut: Syns de kler bilen godt, (Den har satt seg en del på fjærene siden bildet ble tatt) men så var det jo det med komforten. Er veiene brukbar, er bilen en drøm å kjøre, men så snart det blir sporete og hullete, så er det ikke noe særlig. Det betyr sikkert en del at felgene er tunge som bly, og at dekkene er av billigste sort.
Fredrik Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Jeg er helt enig. Kjører nå på 235/45-17, en relativt sportslig dimensjon i forhold til hva du bruker på din E46. Men det ser stusselig lite ut på en stor E61. Synes imidlertid det er et fint kompromiss på en vanlig familiebil. Har veeeeldig lyst på 18-19" pga utseende. Jeg observerte faktisk for et par dager siden her i Århus en skikkelig fin og original norsk E39 523i med de originale 15" felgene. Modellen ble originalt levert med 205/65-15 felger/dekk. Det ser faktisk ikke så dumt ut som mange skal ha det til.
[space] Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 i norge blir det ihvertfall sagt hartge, slik som det skrives. når vi bestiller ting fra strandveien auto, ( som har hartge i norge ) så sier dem også hartge. i tyskland eller ellers i europa er jeg ikke sikker. Har sett på engelsk tv at de sier Hartge. Akkurat som engelske heart (hjerte) og "ge" som i genser Jeg er helt enig. Kjører nå på 235/45-17, en relativt sportslig dimensjon i forhold til hva du bruker på din E46. Men det ser stusselig lite ut på en stor E61. Synes imidlertid det er et fint kompromiss på en vanlig familiebil. Har veeeeldig lyst på 18-19" pga utseende. Fredrik er da i overkant redd for å kjenne hva slags underlag en kjører på også da Om en ikke kjenner at en kjører over veimerking malt i veibanen har en for høy dimensjon Selv kjører jeg på 16" nå, men ettersom det er en Touran har jeg klart å la være å kjøpe nye større.
Fredrik Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 ":qp69r2mb]Fredrik er da i overkant redd for å kjenne hva slags underlag en kjører på også da Om en ikke kjenner at en kjører over veimerking malt i veibanen har en for høy dimensjon Selv kjører jeg på 16" nå, men ettersom det er en Touran har jeg klart å la være å kjøpe nye større. Hehehe... ikke lenger. Nå har vår E46 fått en full overhaling av understelet med både nye støtdempere og skifte av alt tilhørende gummi. Bilen føles nesten som ny og det er deilig. Vår E46 kan stå på 15" felger (og ble originalt levert med 15" felger), men idag er 16" felger minimum på de fleste BMW´ene. Jeg vil nok anbefale 16-17" felger på E46. Er felgene større går vinningen imidlertid opp i spinningen når det gjelder fordeler kontra ulemper.
noekult Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 "BMW i8 - 0-62mph in less than 5 seconds with consumption of 3L/100km with room for 4 people" M3 ytelser i en hybrid. Blir denne den første virkelig fete hybriden?
Hansh Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 ":1wvxp1j6]Fredrik er da i overkant redd for å kjenne hva slags underlag en kjører på også da Om en ikke kjenner at en kjører over veimerking malt i veibanen har en for høy dimensjon Selv kjører jeg på 16" nå, men ettersom det er en Touran har jeg klart å la være å kjøpe nye større. Hehehe... ikke lenger. Nå har vår E46 fått en full overhaling av understelet med både nye støtdempere og skifte av alt tilhørende gummi. Bilen føles nesten som ny og det er deilig. Vår E46 kan stå på 15" felger (og ble originalt levert med 15" felger), men idag er 16" felger minimum på de fleste BMW´ene. Jeg vil nok anbefale 16-17" felger på E46. Er felgene større går vinningen imidlertid opp i spinningen når det gjelder fordeler kontra ulemper. Høy dekkprofill og lavere uavfjæret vekt på moderate hjuldimensjoner gjør definitivt at man har bedre grep på dårlig underlag sammenlignet med lavere profil og bredere dekk, samtidig som komforten selvfølgelig er bedre. Kjører selv 205/55-16 piggfritt på vinter og 225/45-17 på sommer og synes at sistnevnte er et meget godt kompromiss på E46 mellom sport og comfort, med betydelig bedre styrerespons og mindre sideveis bevegelse enn vinterhjulene, som jo også påvirkes av den myke gummiblandingen. Den økte comforten med vinterhjulene gjør at jeg egentlig heller ikke synes det er noen stor nedtur å kjøre med disse. E90 med M-tech understell synes jeg faktisk er så stiv at med originale runflat 225/45-17 er det i stiveste laget for en familiebil, men mer levelig uten runflat ihvertfall. Hadde nok ikke valgt større enn 17" her heller med tanke på min bilbruk. Synes også egentlig mine originale 17" BMW-sommerfelger med mange eiker og ingen kant ser store nok ut på bilen, og økt sporvidde hadde hjulpet mer på utseendet enn større felger. Noe som også er et viktig poeng for meg med nettopp valget av BMW til mitt bruk er merkets meget gode kombinasjon av sportslighet og comfort, og denne dynamikken forsvinner i betydelig grad med (for) store felger. Synes det er her man under bruk mest merker forskjellen på en BMW og en standard familiebil som f.eks. Passat.
knut_olestad Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 deler denne her også, rå liten Bugatti-replica på engelske skilter
Kjexx Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Fikk kjøpt huset i dag. http://www.finn.no/finn/realestate/home ... e=29007909
Anbefalte innlegg