Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er liksom orakelet her du.

haha! Satt med wikipedia informasjon der!!! :lol:

Jeg vet hva slags selskaper VAG står bak og hvem Ferdinand Piëch er. Jeg vet også at krysseierskapet mellom VAG og Porsche AG er en temmelig delikat konstruksjon, men de eksakte eierandelene måtte jeg slå opp.

Ferdinand Piëch mor, Louisa Porsche, var datter av Ferdinand Porsche den eldre. Den andre grenen av familien er etterkommere av Lousas bror, Ferdinand "Ferry" Porsche. Ferry´s sønnesønn, Ferdinand Oliver Porsche, sitter idag sammen med sin onkel, Wolfgang Porsche, som styremedlemmer i Porsche AG og Wolfgang er styreformann.

Det sitter med andre ord et medlem av Porschefamilien som styreformenn i både VAG og Porsche AG.

Skrevet
Tenk å hete Porsche til etternavn a...hadde vært litt tøft... Eller Benz...

Porsche er det ikke så mange som heter iom. at navnet er beskyttet, men Borsche kan man fritt kalle seg. Benz er et kult navn... og Mercedes er forøvrig et kvinnelig fornavn. Jeg tror også at man fritt kan kalle seg Benz.

Man kan også hete Daimler, Maybach eller Ferrari, men jeg er usikker på om etternavnene er beskyttet eller ikke. Jeg vet forøvrig at det finnes nordmenn som heter Suzuki til mellomnavn.

Skrevet
Gratulerer :P

Hvor mange forsøk og feil underveis?

Takk :D

1.forsøk, 5 feil :P

Hu kjerringa på kontoret sa noe jeg ikke fikk med meg, så sa hun "du har dessverre ikke bestått." Da ble jeg paff: "jamen, det sto jo bestått der inne!" "åja, du var kanskje ikke Lasse?" :D

Fylte i april, men har vært så treg med å komme igang med øvelsekjøring, så håper på oppkjøring i kanskje november/tidlig des. :D

Skrevet

Mercedes var forøvrig navnet til dattra til en av Daimlers forhandlere, resten av historien husker jeg ikke, men dere klarer sikkert Google om det er av interesse :)

Skrevet

I dag har jeg kjøpt tv til å ha på soverommet. 100 hz 40" led fullhd samsung til 3000 kr på expert. Det er hva jeg kaller en god deal.. :)

Skrevet

Du hitta en tröja för 97kr men du har inga pengar!

Så du lånar 50kr av far 50kr av mor

50+50=100

...du köper tröjan och får 3kr tillbaka

du ger 1kr till far och 1kr till mor så du har 1kr själv

...du är skyldig din far 49kr och din mor 49kr

49 + 49 = 98 + din krona = 99kr

Vart fan är den resterande kronan?

:lol:

Skrevet

Du er liksom orakelet her du.

haha! Satt med wikipedia informasjon der!!! :lol:

Jeg vet hva slags selskaper VAG står bak og hvem Ferdinand Piëch er. Jeg vet også at krysseierskapet mellom VAG og Porsche AG er en temmelig delikat konstruksjon, men de eksakte eierandelene måtte jeg slå opp.

Ferdinand Piëch mor, Louisa Porsche, var datter av Ferdinand Porsche den eldre. Den andre grenen av familien er etterkommere av Lousas bror, Ferdinand "Ferry" Porsche. Ferry´s sønnesønn, Ferdinand Oliver Porsche, sitter idag sammen med sin onkel, Wolfgang Porsche, som styremedlemmer i Porsche AG og Wolfgang er styreformann.

Det sitter med andre ord et medlem av Porschefamilien som styreformenn i både VAG og Porsche AG.

Kan du gi meg tlf nr ditt? Så kan jeg ringe deg om jeg blir med på "you wanna be a millionaire". :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...