Bimmerfører Posted March 13, 2011 Posted March 13, 2011 Hei Jeg har en arbeidskollega som har samme bil som meg, når han låser og/eller låser opp bilen blinker blinklysene hans, selv om bilen ikke har alarm. Forrige eier av denne mente han hadde fått dette programert på en eller annen måte hos en venn. Jeg sitter med Carsoft, og lurer derfor på om dette er noe jeg også kan gjøre på min. Litt kjekt med "liksom alarm"
Otis Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Det skal egentlig ikke gå ann, om du ikke har alarm. Carsoft kan uansett ikke fikse dette. Du trenger vel GT1 eller noe annet fiks faks.
nordsidetuning Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 dette funker i at du lure bilen at han har alarm
kabeldeigen Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Hvordan gjør man det da? Vil også ha sånn funksjon
Haug530D Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1401774
kabeldeigen Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Såpass.....vanskligere enn jeg trodde ja. Er ikke dataguru. Kanskje noen i bergen distriktet som kan/vil hjelpe meg???
Haug530D Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Såpass.....vanskligere enn jeg trodde ja.Er ikke dataguru. Kanskje noen i bergen distriktet som kan/vil hjelpe meg??? Trenger ikke være dataguru, om man følger hele Diy'en til punkt å prikk så får man det til, har selv gjort det, men har ikke fått Progman til å kommunisere med bilen ennda. Sikkert bare noen justeringer.
beemerfanatic Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Trenger ikke være dataguru?*kremt* hehe. Neida.. vet ikke tilfeldigvis om man får kodet pdc også?
Alpejohn Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Før jeg bytta GM3 modul på min, blinka den en gang når jeg låste, og 2 ganger når jeg låste opp. Nå blinker den en gang når jeg låser opp, men ikke noe når jeg låser Jeg kunne tenkt meg at klovnenesa blinka når bilen var låst, selv om jeg ikke har alarm
BimmerE46 Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Må ikke har alarm får at den skal blinke ved låsing/opplåsing. Min blinker en gang ved låsing og to ved opplåsing og har ikke noe alarm. dette er noe man enkelt programere i carsoft, eller kjør den til bmw og koble på bosch diagnosen så går den like lett.
Netlandet Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Min bil blinker ikke når jeg låser opp (Men kupèlyset går på, så det er jo synlig). Men når jeg låser blinker alle blinklysene. (Norsk bil). Dette skjer også på min mors 520i 2000mod (Importert). Jeg har ingen form for alarm på min bil, men om jeg låser opp dørene med nøkkelen (dvs ikke fjernkontrollen) blinker alle blinklysene konstant til jeg bruker fjernkontrollen for å låse opp/igjen. Er dette en form for ''alarm''?
Bimmerfører Posted March 15, 2011 Author Posted March 15, 2011 Må ikke har alarm får at den skal blinke ved låsing/opplåsing. Min blinker en gang ved låsing og to ved opplåsing og har ikke noe alarm. dette er noe man enkelt programere i carsoft, eller kjør den til bmw og koble på bosch diagnosen så går den like lett. Enkelt på Carsoft)) Forklaring på fremgangsmetoden hadde vært ok
huldra66 Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 Tror ikke du kan gjøre dette med carsoft ( ikke på min ivertfall ) Derimot kan dette gjøres med BMWDIS eller Progmann , Jeg har gjort dette på 2 E39 selv ,mange verksted har dette og kansje de kan gjøre dette under en service for en liten ekstra sum ?? Det tar ca 10 minutter viss du alikevel er tilkoblet med diagnose, en installerer alarm modul i bilen DVS faker bilen til og tro att det er gjort. Den vil da blinke EN gang når en låser men blinker ikke når en låser opp , tror blink på opplåsining er styrt fra alarm modul ( som fysisk mangler ) Men uansett greit og ha blink ved låsning da jeg ofte låser bilen om kvelden fra stua , nå vet jeg ivertfall att den mottar signalet
kabeldeigen Posted March 15, 2011 Posted March 15, 2011 Noen i Bergen som kan dette?? eller har utstyr til å gjøre dette. Vil ha, vil ha ja
Recommended Posts