///M85 Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Jeg har kjørt mye W211 og W212, i 211 har jeg kjørt 220cdi, 270cdi, 280 cdi, 320cdi, 240v6, før facelift og etter facelift, stasjonsvogn og sedan, classic, avantgarde, MB sportspakke og amg sportspakke. W211 har jeg kjørt noen 100tusener km totalt og W212 har jeg kjørt rundt 50-60tusen kilometer. W211 er desidert den beste av de to, alt er perfekt på denne bilen, 212 ligner mer på hyundai sonata bakifra men er ellers helt grei bil, men 212 coupe derimot er dritlekker. Det er fra person til person hva man liker, men her diskuteres det om 211 vs 212, men w210 er mye mye mer komfortabel enn 211 og 212. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Ser ikke hva som er galt med å stå ved sitt merke Fredrik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwf11 Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2011 Ser ikke hva som er galt med å stå ved sitt merke Fredrik. .. det er ikke noe galt å være religiøs, men det er utvilsomt en risiko for at diskusjoner som involverer 'merkestroende' blir litt kjedelige og ihvertfall forutsigbare .. ikke så spennende å bruke tid på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Ser ikke hva som er galt med å stå ved sitt merke Fredrik. Jeg tror faktisk ikke at BMW ønsker at deres kunder går igjennom livet med skylapper ved siden av øynene. Die hard fans er sjeldent de mest reflekterte tilhengerne man kan ha. Det er bedre hvis vi som BMW interesserte er fullstendig bevisste vårt valg av bilmerke. På den måten får BMW blandt annet mest mulig ærlig og saklig kritikk... for ikke å snakke om ros. Jeg er også temmelig sikker på at BMW skjeler mer enn én gang til hva både Mercedes-Benz og Audi har foretatt seg (og foretar seg) før de begynner på arbeidet med en ny modell. F10 skulle nødig være vesentlig dårligere enn den nye E-klassen og A6 modellen. Vi som BMW interesserte bør naturligvis agere på den samme måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Klart det er viktig å ha et åpent sinn. Men ser ikke for meg at forskjellene på disse bilene i fremtiden vill være så stor at det vill være avgjørende for hvilket merke man velger. Personlig oppfatning er det som er avgjørende for enhver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Klart det er viktig å ha et åpent sinn. Men ser ikke for meg at forskjellene på disse bilene i fremtiden vill være så stor at det vill være avgjørende for hvilket merke man velger. Så lenge hverken du eller jeg kan spå om fremtiden kan vi heller ikke påstå at det ikke vil være store forskjeller på 5-serien, E-klassen og A6 i fremtiden. W124 slo mer eller mindre knockout på E28 da den kom på markedet og E39 var ditto en mye bedre bil enn W210. Mye tyder nå på at den nye A6 (C7) er en signifikant utfordrer for både F10 og W212. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 haha, enig med fredrik, man må være passe tilbakestående for å betale dobbelt så mye for bmw enn de andre, kun fordi det er BMW..stakkars folk Når man kjøper ny(og kjedelig) bil, så kjøper man jo den som gir mest valuta for pengene i tillegg til det man liker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Jeg ville aldri kjøpt en mercedes eller audi selvom de slo ut dobbelt så bra på tester. +1 + 2 faktisk! Merce = Gubbebil Auda = Understyrt grevling + møller og masse feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Audi er faktisk utrolig god å kjøre, aldri opplevd understyring på min. Har dog quattro Og det at der er masse feil er bare sprøyt. Hverken bedre eller dårligere en BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 + 2 faktisk! Merce = Gubbebil Auda = Understyrt grevling + møller og masse feil Og la meg få tilføye: BMW = Kebabtralle + Ungdommsbil Rett skal være rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Og la meg få tilføye: BMW = Kebabtralle + Ungdommsbil Rett skal være rett Et annet interessant poeng er at forumets eier og administrator kjører Audi. Kan han burde det være håp for alle andre også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 her var det mye interessant og bra lesing! Men, når det gjelder bil tester generelt, ikke nødvendigvis denne eller AMS, er det bare jeg som reagerer på bruken av uttrykket "kjøreegenskaper"? dette ble et veldig populært uttrykk for en del år siden, og mange biljounralister avslører at de teknisk ikke har den fjerneste anelse om hvorfor en bil oppfører seg som den gjør. Det virker også som at de fleste blander "kjøreegenskaper" med "kjøreopplevelse", eller "min egen subjektive oppfattelse av et tema jeg ikke har greie på". og en liten detalj, at audi 100 (anno 1991) kunne i det hele tatt måle seg med e34 er det største tøvet jeg har hørt. Se på understellet (opphengsgeometri), og se på vridningsstivheten i karosseriet, og deretter på vektfordeling. hilsen en som vet hva kjøreegenskaper er for noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Klart det er viktig å ha et åpent sinn. Men ser ikke for meg at forskjellene på disse bilene i fremtiden vill være så stor at det vill være avgjørende for hvilket merke man velger. Så lenge hverken du eller jeg kan spå om fremtiden kan vi heller ikke påstå at det ikke vil være store forskjeller på 5-serien, E-klassen og A6 i fremtiden. W124 slo mer eller mindre knockout på E28 da den kom på markedet og E39 var ditto en mye bedre bil enn W210. Mye tyder nå på at den nye A6 (C7) er en signifikant utfordrer for både F10 og W212. nå ja.. har du eid w124? jeg har hatt 20 stk tenker jeg av dem, veldig varierende opplevelser jeg har av de bila.. joda, de går og går.. men interiøret er SÆRS billig laget.. på w124'n til morra mi har hele interiøret løsna, løsna i limet, elendig kvalitet på setestoffet, plastikkriller i luftinntakene er latterlig dårlige... w123 er mye bedre enn w124 var da den kom, på 90-tallet ble den noe bedre... at w124 solgte mer enn e28, det gjorde de nok.. men e28 er mye mer bil enn w124... hilsen nåværende w124 eier(kun arbeidsbil/saltlake-kjøretøy) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 haha, enig med fredrik, man må være passe tilbakestående for å betale dobbelt så mye for bmw enn de andre, kun fordi det er BMW..stakkars folkNår man kjøper ny(og kjedelig) bil, så kjøper man jo den som gir mest valuta for pengene i tillegg til det man liker.. Har noen sagt at de ville betalt dobbelt? Enig med Den siste setningen din . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 nå ja.. har du eid w124? jeg har hatt 20 stk tenker jeg av dem, veldig varierende opplevelser jeg har av de bila.. joda, de går og går.. men interiøret er SÆRS billig laget.. på w124'n til morra mi har hele interiøret løsna, løsna i limet, elendig kvalitet på setestoffet, plastikkriller i luftinntakene er latterlig dårlige... w123 er mye bedre enn w124 var da den kom, på 90-tallet ble den noe bedre... at w124 solgte mer enn e28, det gjorde de nok.. men e28 er mye mer bil enn w124... hilsen nåværende w124 eier(kun arbeidsbil/saltlake-kjøretøy) Det har jeg faktisk. Jeg kjøpte en helt ny W124 230E i 1991. Faceliften kom i september 1989 og er helt avgjørende for den genuine W124 kvaliteten (les: forskjellen er som natt og dag). Jeg kjøpte forøvrig også en helt ny W201 190E 2,3 i 1989 (facelift) og allerede i 1985 var jeg den stolte eieren av en 1984 W201 190E 2,0. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå