oakland Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Hei. Hadde et uhell på min bmw e39 da jeg skulle bytte olje. Selve koppen som må åpnes for å få ut oljefilteret klarte jeg å skru feil vei faktisk, Fordi jeg fulgte pila på koppen sin veg der det står 25N. Dette førte til at olje sprutet ut ettersom jeg skrudde feil veg ga jeg opp jobben og kørte. Har nå kjøpt nytt lokk til oljefilteret, men dette lokket får jeg ikkje skrudd heilt ned til. Dette er jo av plast så må være forsiktig. Skal lokket være heilt ned til.? Mvh Oakland
Haug530D Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Lokket skal være helt nedtil ja, men det skal også være en stor O-Ring som skal sitte øverst på gjengene, personlig så bruker jeg en spesial pipe til dette Filteret (Bmw Verktøy) + Momentnøkkel 25Nm for å være helt sikker, da jeg også har ødelagt ett slik lokk som satt forbaska hardt fast.
nimitz Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Ja, lokket skal skruves helt ned. Det er en kant så du vil se når det er nede.
Otis Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Kan legge til at lokket vil sakte, men sikkert bli veldig tregt å skru ned. Men når man har momentnøkkel så går det bra.
oakland Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 Lokket skal være helt nedtil ja, men det skal også være en stor O-Ring som skal sitte øverst på gjengene, personlig så bruker jeg en spesial pipe til dette Filteret (Bmw Verktøy) + Momentnøkkel 25Nm for å være helt sikker, da jeg også har ødelagt ett slik lokk som satt forbaska hardt fast. Ja jeg har tatt på denne. Den skal sitte øverst, men der er de ingen gjenger. Men en slags utsparing vil eg seie, som ringen skal sitte i.
Haug530D Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Lokket skal være helt nedtil ja, men det skal også være en stor O-Ring som skal sitte øverst på gjengene, personlig så bruker jeg en spesial pipe til dette Filteret (Bmw Verktøy) + Momentnøkkel 25Nm for å være helt sikker, da jeg også har ødelagt ett slik lokk som satt forbaska hardt fast. Ja jeg har tatt på denne. Den skal sitte øverst, men der er de ingen gjenger. Men en slags utsparing vil eg seie, som ringen skal sitte i. Ja jeg det var det jeg mente, om du ikke har moment nøkkel så kan du jo bare skru det til, det stopper når det ikke vil lenger, om du ikke bruker så mye makt.
Mikael-B Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 De pleier som regel å være trange/seige å få nedover.
oakland Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 Var nettopp ute og fikk skrudd lokket held ned til. Skrudde på lokket på Torsdag så langt jeg tørte, da var de ca 0,5 cm igjen før de var nede, da skrudde jeg for hand. 25N er jammen ikke mye. Men de ser ut som de er i orden nå. Takk for hjelp alle i hopa.
Maloi Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Bruker noen av dere å smørre o-ringen før dere setter det ned? Har aldri hatt problem med at det skal være så hardt å skru ned =)
nimitz Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Og smøre o-ringen er ikke dumt. Så slipper den og bli hengende fast.
Otis Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 25nm på fine gjenger er ganske bra. Ihvertfall siden det er plast.
sondre Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Hvor stor nøkkel (mm) trenger man til å få åpnet oljefilterdekselet? Edit: 36 mm. ? Gjelder 525 d '02
Henrik K Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Det er 36 mm på min 03 E39 525i i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå